Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Laat Metallica maar op Werchter staan. Het zou de sfeer van Graspop niet ten goede komen.

Lijkt me dat dat op Graspop wel mee zal vallen. Gewoon wat vergelijkbare acts daar neer zetten. Zet een Anthrax op dezelfde stage ofzo.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Laat Metallica maar op Werchter staan. Het zou de sfeer van Graspop niet ten goede komen.
het is ook gewoon een band voor het imago van het festival.

het is ook maar sinds dat rammstein op graspop gestaan heeft dat ze jaar na jaar beginnen uitverkopen. als grootste metal festival van de benelux de grootste metal band ter wereld kunnen boeken is een soort trofee
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
het is ook gewoon een band voor het imago van het festival.

het is ook maar sinds dat rammstein op graspop gestaan heeft dat ze jaar na jaar beginnen uitverkopen. als grootste metal festival van de benelux de grootste metal band ter wereld kunnen boeken is een soort trofee
Mijn eerste Graspop was mede door Rammstein. Ik ben toen pas echt naar Graspop gaan kijken met daarbij gelijk de vraag, waarom niet eerder bedacht? Het zorgt er inderdaad voor dat je een nieuwe groep fans kan aanborren.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Je zou die dag inderdaad wel rijen dik hebben voor dat podium, volk dat daar heel de dag gaat staan wachten op 'hun band'.
Het grote verschil met Metallica op Werchter is volgens mij wel dat ze dat op Graspop veel beter gaan omkaderen met bands die de meute vooraan ook zal kunnen bekoren. Je krijgt dus misschien geen mogelijkheid meer om een half uurtje voor aanvang vooraan te geraken, maar alle shows ervoor zullen ook niet 'verpest' worden door een ongeïnteresseerde groep die er enkel staan wachten. Stiekem hoop ik dat ze dan gewoon Fleddy mee op dat podium zetten die dag, en Apocalyptica ergens dat weekend als opwarming.

Mijn hoop is dat die mannen, door Hellfest, EINDELIJK hebben beseft hoe leuk metalfestivals zijn en dat ze dus stoppen met hun 'we vinden werchter leuk en proberen bijgevolg zelfs niks anders' (ik weet het, de schuur en zijn LN zijn daar zeker bepalend).

Ik werd hoopvol door die 40-years tour geruchten, tot Chiquita op het werchter forum zei dat Metallica 2-3 jaar geen festivals zou gaan doen. Als dat waar is, mogen we die 'ultieme kans volgend jaar' meteen weer begraven.
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Je zou die dag inderdaad wel rijen dik hebben voor dat podium, volk dat daar heel de dag gaat staan wachten op 'hun band'.
Het grote verschil met Metallica op Werchter is volgens mij wel dat ze dat op Graspop veel beter gaan omkaderen met bands die de meute vooraan ook zal kunnen bekoren. Je krijgt dus misschien geen mogelijkheid meer om een half uurtje voor aanvang vooraan te geraken, maar alle shows ervoor zullen ook niet 'verpest' worden door een ongeïnteresseerde groep die er enkel staan wachten. Stiekem hoop ik dat ze dan gewoon Fleddy mee op dat podium zetten die dag, en Apocalyptica ergens dat weekend als opwarming.

Mijn hoop is dat die mannen, door Hellfest, EINDELIJK hebben beseft hoe leuk metalfestivals zijn en dat ze dus stoppen met hun 'we vinden werchter leuk en proberen bijgevolg zelfs niks anders' (ik weet het, de schuur en zijn LN zijn daar zeker bepalend).

Ik werd hoopvol door die 40-years tour geruchten, tot Chiquita op het werchter forum zei dat Metallica 2-3 jaar geen festivals zou gaan doen. Als dat waar is, mogen we die 'ultieme kans' volgend jaar meteen weer begraven.

En Graspop heeft twee mainstages tegenover maar één op Werchter (volgens mij?). Waarbij je dus altijd nog gewoon een goede sfeer kan hebben bij de tweede mainstage
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
En Graspop heeft twee mainstages tegenover maar één op Werchter (volgens mij?). Waarbij je dus altijd nog gewoon een goede sfeer kan hebben bij de tweede mainstage
1 op werchter inderdaad, met van die lastige vakken vooraan en een gang naar de PA in het midden van het podium. Niet erg storend bij bands met rustiger publiek, maar moshpits en dergelijke zijn daar dus toch euh, heel anders... Die gebeuren daar (voor zover ik al heb meegemaakt) een stuk verder naar achter, tussen mensen die net verder naar achter staan in de hoop daar wat meer ruimte te hebben en dat dus niet zo appreciëren.
Een sfeer als dit jaar bij Alestorm en Korn op Graspop vind ik daar gewoon niet haalbaar door die opzet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
1 op werchter inderdaad, met van die lastige vakken vooraan en een gang naar de PA in het midden van het podium. Niet erg storend bij bands met rustiger publiek, maar moshpits en dergelijke zijn daar dus toch euh, heel anders... Die gebeuren daar (voor zover ik al heb meegemaakt) een stuk verder naar achter, tussen mensen die net verder naar achter staan in de hoop daar wat meer ruimte te hebben en dat dus niet zo appreciëren.
Een sfeer als dit jaar bij Alestorm en Korn op Graspop vind ik daar gewoon niet haalbaar door die opzet.
in 2019 met parkway drive was dat inderdaad heel storend, de moshpit was gewoon de grootte van het vak en je had gewoon door : we willen meer maar we kunnen niet. Het crowdsurfen valt ook helemaal weg omdat je weet dat je anders niet meer binnen mag in het vak
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Hallo ben nieuw hier en heb ook een voorkeur voor Metal.

Mogelijke headliners volgend jaar:
de afzeggers A7X,Aerosmith en Faith No More zouden al het meest logische zijn.

goed mogelijk:
Parkway Drive,Slipknot,Ozzy,Disturbed

Twijfelachtig:Mötley Crue,Nightwish,Blind Guardian,Ghost


Hoogst onwaarschijnlijk:
Rammstein,AC/DC,Bon Jovi ,Guns 'N Roses,Metallica,Tool,System Of A Down,Manowar

Als Gojira volgende editie terug op affiche prijkt ,hoop ik toch op een mooie plaats op de affiche ipv ergens in de vroege namiddag.

Nog paar namen die er mogelijk volgend jaar bij kunnen zijn.
In Flames,Trivium,Avatar,Lacuna Coil,Amon Amarth,Airbourne,Arch Enemy,Behemoth,Iced Earth (enfin hoop ik toch),Motionless In White,Of Mice & Men,Monster Magnet,Caliban,Godsmack,Rob Zombie,Diamante,Blackbriar,Amaranthe,Epica,Delain,Hammerfall,Halestorm,Hangman's Chair,Katatonia,I Prevail,Papa Roach,Killswitch Engage,Alter Bridge,,Lamb Of God,Moonspell,Evergrey,My Dying Bride,P.O.D.,Cradle Of Filth,Sleeping With Sirens,Architects,Testament,Anthrax,Three Days Grace,Dee Snyder,Wage War,We Came As Romans,Crown The Empire,The Ghost Inside,Semblant,Hypocrisy,Billy Talent,Satyricon,Palisades,Ministry,Limp Bizkit,Edguy,Dream Theater,Bleed From Within,Exodus,Accept,Watain,Korpiklaani,Eluveitie,Life Of Agony,Dark Funeral,Electric Callboy,Butcher Babies,As I Lay Dying,Orbit Culture,Visions Of Atlantis


Wat ik persoonlijk wil zien maar waarvan de kans klein is
Seether,In This Moment,Breaking Benjamin,Mushroomhead,Flaw,Nonpoint,BMTH,Light The Torch,Creed,Staind,Memphis May Fire,Like A Storm,Lordi,Doro,Fear Factory,A Perfect Circle,Pop Evil,Machine Head,Otep,Staind,Spoil Engine,Demon Hunter,Texas Hippie Coalition,The Black Angels,Stone Sour,Mudvayne,Hellyeah,From Ashes To New,Eyes Wide Open,Drowning Pool,Apocalyptica,Ill Nino,Vola,....
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Welke Belgische bands willen jullie eigenlijk zien op Graspop? Overlaatst terug black mirrors opgelegd en het verbaasd mij eigenlijk dat Graspop deze band nog steeds niet geplaatst heeft. Idem met Brutus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Hallo ben nieuw hier en heb ook een voorkeur voor Metal.

Mogelijke headliners volgend jaar:
de afzeggers A7X,Aerosmith en Faith No More zouden al het meest logische zijn.

goed mogelijk:
Parkway Drive,Slipknot,Ozzy,Disturbed

Twijfelachtig:Mötley Crue,Nightwish,Blind Guardian,Ghost


Hoogst onwaarschijnlijk:
Rammstein,AC/DC,Bon Jovi ,Guns 'N Roses,Metallica,Tool,System Of A Down,Manowar

Als Gojira volgende editie terug op affiche prijkt ,hoop ik toch op een mooie plaats op de affiche ipv ergens in de vroege namiddag.

Nog paar namen die er mogelijk volgend jaar bij kunnen zijn.
In Flames,Trivium,Avatar,Lacuna Coil,Amon Amarth,Airbourne,Arch Enemy,Behemoth,Iced Earth (enfin hoop ik toch),Motionless In White,Of Mice & Men,Monster Magnet,Caliban,Godsmack,Rob Zombie,Diamante,Blackbriar,Amaranthe,Epica,Delain,Hammerfall,Halestorm,Hangman's Chair,Katatonia,I Prevail,Papa Roach,Killswitch Engage,Alter Bridge,,Lamb Of God,Moonspell,Evergrey,My Dying Bride,P.O.D.,Cradle Of Filth,Sleeping With Sirens,Architects,Testament,Anthrax,Three Days Grace,Dee Snyder,Wage War,We Came As Romans,Crown The Empire,The Ghost Inside,Semblant,Hypocrisy,Billy Talent,Satyricon,Palisades,Ministry,Limp Bizkit,Edguy,Dream Theater,Bleed From Within,Exodus,Accept,Watain,Korpiklaani,Eluveitie,Life Of Agony,Dark Funeral,Electric Callboy,Butcher Babies,As I Lay Dying,Orbit Culture,Visions Of Atlantis


Wat ik persoonlijk wil zien maar waarvan de kans klein is
Seether,In This Moment,Breaking Benjamin,Mushroomhead,Flaw,Nonpoint,BMTH,Light The Torch,Creed,Staind,Memphis May Fire,Like A Storm,Lordi,Doro,Fear Factory,A Perfect Circle,Pop Evil,Machine Head,Otep,Staind,Spoil Engine,Demon Hunter,Texas Hippie Coalition,The Black Angels,Stone Sour,Mudvayne,Hellyeah,From Ashes To New,Eyes Wide Open,Drowning Pool,Apocalyptica,Ill Nino,Vola,....
Welkom op het forum! Mooie lijstjes. leuk dat je de stap hebt gezet van meelezen naar posten.

Ik zou Aerosmith en Slipknot omdraaien. Mede omdat Holywood Vampires gaat touren. Aerosmith zie ik hun tour eigenlijk niet meer inhalen. Vraag me af of die ooit las vegas nog uitkomen. Slipknot was dan wel in 2019 nog op graspop, maar alweer 2 albums sinds hun laatste passage

Disturbed als headliner zie ik nog niet gebeuren, maar wel als sub (plekje van deep purple dit jaar bijvoorbeeld)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Welke Belgische bands willen jullie eigenlijk zien op Graspop? Overlaatst terug black mirrors opgelegd en het verbaasd mij eigenlijk dat Graspop deze band nog steeds niet geplaatst heeft. Idem met Brutus.
Geloof eerlijk gezegd niet dat ik ooit een Belgische band heb gezien op Graspop.
Wel veel Nederlandse. wel apart eigenlijk.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Geloof eerlijk gezegd niet dat ik ooit een Belgische band heb gezien op Graspop.
Wel veel Nederlandse. wel apart eigenlijk.
Channel zero, Evil invaders, amenra, stake, fleddy melculy zo wat de klassiekers maar echt veel experimenteren met Belgische bands doen ze toch niet.

Ik zeg het, black mirrors gaat gewoon werken als ze die boeken. Hemelbestormer en thurisaz hebben een aantal jaar geleden ook een prachtige set gespeeld, mogen voor mij zeker nog eens komen.

Vind Alcatraz hun concept met een tent met alleen Belgische bands wel echt fijn. En duur zal het waarschijnlijk ook niet zijn
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
116
374
@La Hormiga 93 Welkom! Leuke lijst ?

Ben nog al een grote Breaking Benjamin fan, maar omdat de zanger vlieg angst heeft, is het vrijwel onmogelijk dat ze naar Europa komen. Ze zouden wel eens een 9 dagen reis met de boot gedaan hebben naar UK, dus wie weet ?
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Welke Belgische bands willen jullie eigenlijk zien op Graspop? Overlaatst terug black mirrors opgelegd en het verbaasd mij eigenlijk dat Graspop deze band nog steeds niet geplaatst heeft. Idem met Brutus.

Briqueville, Psychonaut, Wolvennest, Saille, Alkerdeel en Wiegedood.

En Oathbreaker, maar 't is me niet duidelijk of die nu eigenlijk nog actief zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Wiegedood moet er volgend jaar simpelweg staan op een deftige spot. Als een van de beste black metalbands uit eigen land komt moet je daar iets mee doen
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken