Best Kept Secret 2023

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
Dat er geen kaarten worden aangeboden is een teken van dat de verkoop niet goed gaat? Interessante gedachtegang.
Ja, want voor het gemiddelde festival is het heel gebruikelijk dat ca. 10% van de kaarten nog wordt doorverkocht via platforms als Ticketswap. Ik kan dan alleen maar concluderen dat er in verhouding niet zoveel kaarten voor de vrijdag zijn verkocht.
(Bij seetickets kan ik niet zien wat er al eerder doorverkocht is, maar ik kan me niet voorstellen dat daar de afgelopen maanden veel kaarten van hand tot hand zijn gegaan.)

Hoe BKS het aantal passe-partouts vs. dagkaarten precies verdeeld heeft weet ik natuurlijk niet. Het zou nog mee kunnen vallen als er wel een hoop tickets voor het volledige weekend zijn verkocht.

Los daarvan, mij is het exacte aantal genoemd, de verhouding weekendkaarten vs dagkaarten en nog meer over de keuzes van het festival. Kan zijn dat ik voorgelogen ben, maar die indruk had ik niet. Het is niet dat we bevriend zijn, maar evenmin de eerste keer dat we over het festival hebben gesproken.
Zou je die aantallen dan niet hier kunnen delen, of heb je strikte geheimhouding moeten beloven?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
573
423
Wilde geen weekendticket kopen, ga met de vriendin en we wilde een dag pakken die we beide het tofst vonden. Is dus de zaterdag geworden uiteindelijk.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Wilde geen weekendticket kopen, ga met de vriendin en we wilde een dag pakken die we beide het tofst vonden. Is dus de zaterdag geworden uiteindelijk.
Same same.
Nu ik weer naar de timetable kijk, zijn er maar weinig momenten dat ik niet ergens wil staan. Eigenlijk alleen einde Interpol tot PPC(Kwartiertje na de staat en halfuurtje na STONE niet meegerekend)
 

John92

Playlistbediener
8 feb 2023
5
0
Hello, sorry if this has been asked before, can you take alcohol from your campsite into the festival area/stages?
Cheers
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.180
2.100
1686114978722.png

Wordt een warm weekend!
Als je naar de 'pluim' kijkt bij KNMI is dit een behoorlijk zekere verwachting. Vooral op zondag dus wel een kans op onweer.
 
  • Confetti
Waarderingen: Dutchman

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Zou je met die temperaturen in je tent onder alleen een dekbedovertrek kunnen slapen? Scheelt weer wat gewicht en ruimte in de bolderkar.

Heeft iemand trouwens nog tips voor dingen die handig zijn om mee te nemen voor op de camping of op het festivalterrein? Ben inmiddels wel een redelijk ervaren BKS'er, maar misschien dat iemand nog iets weet!
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Zou je met die temperaturen in je tent onder alleen een dekbedovertrek kunnen slapen? Scheelt weer wat gewicht en ruimte in de bolderkar.

Heeft iemand trouwens nog tips voor dingen die handig zijn om mee te nemen voor op de camping of op het festivalterrein? Ben inmiddels wel een redelijk ervaren BKS'er, maar misschien dat iemand nog iets weet!
Ik zou altijd een slaapzak meenemen. Vorig jaar op Pinkpop met die hoge temperaturen dezelfde overweging gemaakt en de eerste nacht nauwelijks geslapen vanwege de kou.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik zou altijd een slaapzak meenemen. Vorig jaar op Pinkpop met die hoge temperaturen dezelfde overweging gemaakt en de eerste nacht nauwelijks geslapen vanwege de kou.
Ja man, pinkpop (2012 denk ik?) eens meegemaakt. Overdag bloedheet! In de nacht bevroren wakker geworden, heb het voor mijn gevoel nog nooit zo koud gehad als toen... dik aangekleed, toen de zon opkwam uit het tentje gedreven
 

Tobuzzter

Playlistbediener
2 feb 2023
47
44
Nachttemperaturen van 16/17 graden zitten wel op het randje. Flannel dekbedovertrek is perfect. En het ligt ook aan hoe laat je gaat slapen. Als je het hele nachtprogramma doet en daarna nog even blijft hangen, kun je gerust alleen een overtrek meenemen. Zon schijnt vrij vroeg weer op je tent.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
139
262
Ja, want voor het gemiddelde festival is het heel gebruikelijk dat ca. 10% van de kaarten nog wordt doorverkocht via platforms als Ticketswap. Ik kan dan alleen maar concluderen dat er in verhouding niet zoveel kaarten voor de vrijdag zijn verkocht.
(Bij seetickets kan ik niet zien wat er al eerder doorverkocht is, maar ik kan me niet voorstellen dat daar de afgelopen maanden veel kaarten van hand tot hand zijn gegaan.)

Hoe BKS het aantal passe-partouts vs. dagkaarten precies verdeeld heeft weet ik natuurlijk niet. Het zou nog mee kunnen vallen als er wel een hoop tickets voor het volledige weekend zijn verkocht.


Zou je die aantallen dan niet hier kunnen delen, of heb je strikte geheimhouding moeten beloven?
Nee, ik heb niks beloofd. We hebben best een tijdje over het festival gepraat - niet voor het eerst dus. Over aantal verkochte tickets, de verhouding weekend- vs dagtickets, hoe lastig het tegenwoordig is om een tijdschema in elkaar te draaien vanwege meer gedoe met visa's en onderbezetting in de hele markt, over De Staat, Artists in Residence, van alles eigenlijk. Een over onze liefde voor muziek in het algemeen. Ik vind dat niet netjes te delen, maar het sentiment over de kaartverkoop vond ik hier zo negatief dat ik dat wilde omdraaien. Het mij genoemde aantal verkochte kaarten is dus hoger dan vorig jaar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
"Ja, want voor het gemiddelde festival is het heel gebruikelijk dat ca. 10% van de kaarten nog wordt doorverkocht via platforms als Ticketswap."

Dit vind ik echt heel moeilijk te geloven. Vanwaar die 10%?
Hoeveel bezoekers heeft BKS? 20 a 25.000? Wil zeggen dat er al tegen de 2.000 tickets via Ticketswap (of hun eigen resale platform) doorverkocht zijn. Lijkt me lichtjes overdreven.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Nee, ik heb niks beloofd. We hebben best een tijdje over het festival gepraat - niet voor het eerst dus. Over aantal verkochte tickets, de verhouding weekend- vs dagtickets, hoe lastig het tegenwoordig is om een tijdschema in elkaar te draaien vanwege meer gedoe met visa's en onderbezetting in de hele markt, over De Staat, Artists in Residence, van alles eigenlijk. Een over onze liefde voor muziek in het algemeen. Ik vind dat niet netjes te delen, maar het sentiment over de kaartverkoop vond ik hier zo negatief dat ik dat wilde omdraaien. Het mij genoemde aantal verkochte kaarten is dus hoger dan vorig jaar.
Mijn gok is dat er verhoudingsgewijs iets meer dag- en iets minder weekend kaarten verkocht zijn.

Goed dat je dit deelde. Ik stoorde me ook al een poosje over al die aannames over de slechte kaartverkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: markvdrheijden

Tobuzzter

Playlistbediener
2 feb 2023
47
44
Thanks but saw this and isn't clear to me at all, read basically everything on website and nothing is clear cut
Or I'm being thick!
You can't bring alcohol from the campsite to the festival grounds. If they'll check you at the entrance, you'll have to throw it away or drink it on the spot. Only an empty refillable bottle will be allowed for water.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken