Best Kept Secret 2023

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
Ik vind dit vrij hoge aantallen voor eind maart. Kan me niet herinneren dat er in de Ticketswap-tijd ook al zoveel aanbod was maanden voor aanvang.

In ieder geval een teken dat het met de verkoop nog niet fantastisch lijkt te gaan.

A4uHaT.png
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Ik vind dit vrij hoge aantallen voor eind maart. Kan me niet herinneren dat er in de Ticketswap-tijd ook al zoveel aanbod was maanden voor aanvang.

In ieder geval een teken dat het met de verkoop nog niet fantastisch lijkt te gaan.

A4uHaT.png
En heel bijzonder dat er al tickets voor <90% van de oorspronkelijke kaartprijs opstaan. Dat had niet mogelijk moeten zijn volgens hun eigen regels.

Had waarschijnlijk anders zelf ook even verwacht. Zag nu het nut er niet van in.

Edit: dit was blijkbaar al ontkracht. Stond verkeerd op Festileaks oorspronkelijk. https://3voor12.vpro.nl/update~a42a...p-naar-zich-toe-met-vaste-servicekosten~.html
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Zou wel lekker zijn, een beetje zo'n skatepark podium in plaats van de minuscule Casbah. Ik heb in 4 keer BKS nog niet één optreden in de Casbah gezien omdat het daar altijd zo tyfus vol is.

Na een beetje de boel ingeluisterd te hebben vind ik het echt raar dat The 1975 niet een headliner is. Die band is toch veel interessanter en relevanter dan Oscar and the Wolf en The Chemical Brothers? Als je kijkt wat voor festival sets ze nu spelen van een uurtje dan staan daar ook nog een boel nummers van het nieuwe album niet op de setlist die ze met een headlineshow wel lekker hadden kunnen spelen.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Zou wel lekker zijn, een beetje zo'n skatepark podium in plaats van de minuscule Casbah. Ik heb in 4 keer BKS nog niet één optreden in de Casbah gezien omdat het daar altijd zo tyfus vol is.

Na een beetje de boel ingeluisterd te hebben vind ik het echt raar dat The 1975 niet een headliner is. Die band is toch veel interessanter en relevanter dan Oscar and the Wolf en The Chemical Brothers? Als je kijkt wat voor festival sets ze nu spelen van een uurtje dan staan daar ook nog een boel nummers van het nieuwe album niet op de setlist die ze met een headlineshow wel lekker hadden kunnen spelen.
Bij gebrek aan beter, was 1975 wel altijd een betere headliner geweest dan OATW inderdaad.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Na een beetje de boel ingeluisterd te hebben vind ik het echt raar dat The 1975 niet een headliner is. Die band is toch veel interessanter en relevanter dan Oscar and the Wolf en The Chemical Brothers? Als je kijkt wat voor festival sets ze nu spelen van een uurtje dan staan daar ook nog een boel nummers van het nieuwe album niet op de setlist die ze met een headlineshow wel lekker hadden kunnen spelen.
Eens. Maar goed, ik zie ze eigenlijk een beetje als een tweede headliner die eerste dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Denk dat wel meer mensen dat zo zien en dan komt het voor het programmaoverzicht handig uit dat ze alfabetisch als eerste komen na de officiële headliners. Als ze op zaterdag hadden gekund was Oscar and the Wolf allicht niet headliner geweest. En ik denk ook dat ze 75 minuten gaan spelen, niet slechts een uurtje.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Wat me ook opviel was dat er slechts 12 namen voor Coney Island/Radio Radio staan, terwijl dat vorige jaar 22 waren voor Coney Island/Kiosk Radio en 23 voor Lake District/Radio Radio. Mijn vermoeden is dat er dan tot de avond een wat meer generieke invulling aan wordt gegeven, zoals in 2019 op de Three.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
253
163
De prijzen op dat resaleplatform gaan de goeie richting uit zeg, zo wordt een combiticket al een pak interessanter.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.608
Die nieuwe van the Chemical Brothers is wel heel lekker. Ondanks dat ik begrijp dat men iets meer indie-darlings als headliner heeft, is dit wel een goede boeking.

Ik bedoel No Reason trouwens, is al ruim een week uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net en yeaghi

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Zou wel lekker zijn, een beetje zo'n skatepark podium in plaats van de minuscule Casbah. Ik heb in 4 keer BKS nog niet één optreden in de Casbah gezien omdat het daar altijd zo tyfus vol is.
De eerste 2 jaar was dat best nog te doen die nachtelijke shows in de Casbah hoor. De bands die daar pas tegen een uur of 2 's nachts speelde, kon je gewoon gaan kijken een paar minuutjes op voorhand, veel mensen zijn op dat uur al uitgeblust dus nooit het gevoel dat het té druk was. Haxxan, Crows, Personal Trainer, Dune Rats,... daar allemaal mooie shows zien spelen. Alleen bij Dune Rats echt het gevoel dat het stampvol zat.

Gewoon een volledige dag bands daar neerzetten was niet het slimste plan leek mij wat betreft drukte. Terug gaan naar 2 a 3 bands 's nachts na 1u mag van mij wel.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Op sociale media is er nu een ticket alert voor de groepstickets.
Begrijp niet zo goed waarom ze daar een ticket alert voor hebben.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Denk dat wel meer mensen dat zo zien en dan komt het voor het programmaoverzicht handig uit dat ze alfabetisch als eerste komen na de officiële headliners. Als ze op zaterdag hadden gekund was Oscar and the Wolf allicht niet headliner geweest. En ik denk ook dat ze 75 minuten gaan spelen, niet slechts een uurtje.
In die vorige podcast had Maurits ook al verteld dat the 1975 de show waarmee ze touren ook mee zullen nemen. Die vrijdag klinkt dus als een dubbele headliner, waarbij ik the Chemical Brothers wel een logischere afsluiter vind.

Over mogelijke subs gesproken: Christine and the Queens zet ook een flinke stap terug. Komt in het najaar terug naar Nederland, maar dan in de Ronda. Dat is nogal een stap na AFAS en BKS-afsluiter in 2019!
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Over mogelijke subs gesproken: Christine and the Queens zet ook een flinke stap terug. Komt in het najaar terug naar Nederland, maar dan in de Ronda. Dat is nogal een stap na AFAS en BKS-afsluiter in 2019!
Lekker in een kleine zaal boeken, veel vraag op Ticketswap en dan komt op 18 november voor iedereen die misgreep het verlossende woord: Christine and the Queens kun je gelukkig alsnog zien als headliner op BKS 2024!

Wie zijn dan de andere headliners is de volgende vraag? En dan komt de grootste verrassing:
vrijdag: Christine and the Queens presents Redcar
zaterdag: Christine and the Queens presents Yellowcar
zondag: Christine and the Queens presents Bluecar
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
115
131
In die vorige podcast had Maurits ook al verteld dat the 1975 de show waarmee ze touren ook mee zullen nemen. Die vrijdag klinkt dus als een dubbele headliner, waarbij ik the Chemical Brothers wel een logischere afsluiter vind.

Over mogelijke subs gesproken: Christine and the Queens zet ook een flinke stap terug. Komt in het najaar terug naar Nederland, maar dan in de Ronda. Dat is nogal een stap na AFAS en BKS-afsluiter in 2019!
Hij staat in hetzelfde rijtje als QotSA bij Roskilde, dus ik denk dat hij nog steeds vrij hoog wordt gezet. Misschien wilt hij een intiemere tour in het najaar?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik vind het gewoon jammer dat The Floor op de plek staat waar hij nu staat. In het bos had ik er weinig last van. Zet daar toch gewoon een klein podium neer waar kleine lieve indie bandjes uit de voeten kunnen met een mooi uitzicht op het water.

Ik vind het jammer dat ze al een paar jaar de mooie locatie ook niet optimaal benutten. Zo vond ik de Roadkill tent ook tergent vervelend aan het water, wat juist een prachtig plekje is voor "rust". Daar vond ik ze de begin jaren toch stukken sterker in.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
De Roadkill tent is inmiddels al een paar jaar weg toch?

Maar je hebt gelijk dat die dansvloer op die plek gewoon een beetje kut is als je daar verder niks mee hebt.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik heb het Graz BKS forum even zitten lezen. Ik weet dat ik wat ongezellig uit de hoek kan komen, maar de terrrrrring wat een zeldzame next level azijnzeikerij treft je daar aan zeg. Daar val ik volledig bij in het niet. Anyway, Bon Iver in 013. Dat was toch min of meer een zekerheidje volgens sommigen hier? Ik zou hem graag nog eens zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken