Best Kept Secret 2023

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vervang Gallagher voor Blur en ik ben tevreden. Rosalia zou ook nog kunnen, liefst ipv Ben Howard dan, maar die is ook best realistisch. Zoals ik zeg, heb de hoop op iets moois nog niet opgegeven. Een rijtje Sigur Ros/Ben Howard - Rosalia - Blur lijkt me na Alt J - The Strokes - Nick Cave toch ook niet zo veel gevraagd? En Gallagher als headliner moet je echt niet willen imo. Te matig.
Gallagher is gewoon matig, ma bon. Z'n broer stond er al eens..
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Het kan aan mij liggen, maar Blur verkoopt hun dag op de Lokerse Feesten niet eens instant uit. Dat zijn hoop en al, wat, 10.000 tickets?
- BKS dag gaat een veel grotere undercard hebben dan die Lokerse Feesten dag, waardoor mensen sneller over de streep getrokken zullen worden.
- BKS heeft hun standaard bezoekers die Blur tof vinden maar misschien geen 60 euro voor hen speciaal zouden uitgeven.
- BKS valt in het weekend
- Lokerse Feesten is nu ook niet het gezelligste gebeuren aller tijden. Al zeker niet om er te geraken...
- In Nederland hebben ze al 20 jaar niet meer gestaan (in België "maar" 10 jaar)

Als je even doordenkt ben ik zeker dat je nog wel wat redenen kan bedenken (en waarschijnlijk ook tegenargumenten). Het punt is een-op-een vergelijken is hier niet echt van toepassing. ik denk overigens dat een Alt-J, Bon Iver, The National, Kraftwerk,... niet allemaal hun dag wel zo snel zouden uitverkopen. Ben vrij zeker dat die dag wel uitverkocht geraakt tegen dat het zo ver is.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
- BKS dag gaat een veel grotere undercard hebben dan die Lokerse Feesten dag, waardoor mensen sneller over de streep getrokken zullen worden.
- BKS heeft hun standaard bezoekers die Blur tof vinden maar misschien geen 60 euro voor hen speciaal zouden uitgeven.
- BKS valt in het weekend
- Lokerse Feesten is nu ook niet het gezelligste gebeuren aller tijden. Al zeker niet om er te geraken...
- In Nederland hebben ze al 20 jaar niet meer gestaan (in België "maar" 10 jaar)

Als je even doordenkt ben ik zeker dat je nog wel wat redenen kan bedenken (en waarschijnlijk ook tegenargumenten). Het punt is een-op-een vergelijken is hier niet echt van toepassing. ik denk overigens dat een Alt-J, Bon Iver, The National, Kraftwerk,... niet allemaal hun dag wel zo snel zouden uitverkopen. Ben vrij zeker dat die dag wel uitverkocht geraakt tegen dat het zo ver is.
Mooi samengevat. Ik ben het helemaal met je eens.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
- BKS dag gaat een veel grotere undercard hebben dan die Lokerse Feesten dag, waardoor mensen sneller over de streep getrokken zullen worden.
- BKS heeft hun standaard bezoekers die Blur tof vinden maar misschien geen 60 euro voor hen speciaal zouden uitgeven.
- BKS valt in het weekend
- Lokerse Feesten is nu ook niet het gezelligste gebeuren aller tijden. Al zeker niet om er te geraken...
- In Nederland hebben ze al 20 jaar niet meer gestaan (in België "maar" 10 jaar)

Als je even doordenkt ben ik zeker dat je nog wel wat redenen kan bedenken (en waarschijnlijk ook tegenargumenten). Het punt is een-op-een vergelijken is hier niet echt van toepassing. ik denk overigens dat een Alt-J, Bon Iver, The National, Kraftwerk,... niet allemaal hun dag wel zo snel zouden uitverkopen. Ben vrij zeker dat die dag wel uitverkocht geraakt tegen dat het zo ver is.
Oké maar dat is.. totaal niet het punt? Ik heb het over het feit dat Blur nu nog steeds niet hun dag heeft uitverkocht en jij begint een vergelijking te maken tussen beide festivals. Die twee dingen staan los van elkaar, iets wat je (in vet) ook zelf beschrijft. Dus waarom doe je het dan?

Er worden hier bands als Arcade Fire (pre-Butler cancel) gewoon een Ziggo Dome / Sportpaleis vuller (sure, de ene passage al vlotter dan de andere) genoemd die dan zogezegd 'kleiner' zouden zijn dan Blur. Bedoel, laat nu nét de editie van 2017 toch zowat de meest memorabele editie in de geschiedenis van het festival zijn. Dé twee kleppers op het festival. Ik heb het gevoel dat dit forum een beetje een bubbel is en dat Blur helemaal niets zo groots, populair of sterk verkopend is zoals er hier wordt gezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Oké maar dat is.. totaal niet het punt? Ik heb het over het feit dat Blur nu nog steeds niet hun dag heeft uitverkocht en jij begint een vergelijking te maken tussen beide festivals. Die twee dingen staan los van elkaar, iets wat je (in vet) ook zelf beschrijft. Dus waarom doe je het dan?

Er worden hier bands als Arcade Fire (pre-Butler cancel) gewoon een Ziggo Dome / Sportpaleis vuller (sure, de ene passage al vlotter dan de andere) genoemd die dan zogezegd 'kleiner' zouden zijn dan Blur. Bedoel, laat nu nét de editie van 2017 toch zowat de meest memorabele editie in de geschiedenis van het festival zijn. Dé twee kleppers op het festival. Ik heb het gevoel dat dit forum een beetje een bubbel is en dat Blur helemaal niets zo groots, populair of sterk verkopend is zoals er hier wordt gezegd.
Het is toch juist zo dat BKS veel meer interessante voorwaarden heeft, waardoor Blur wel een succes zou kunnen zijn en Lokeren die niet heeft? (Zoals Neracroft hierboven al schetst)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Nu ook weer niet doen alsof de Lokerse windeieren legt he. Niet vaak zoveel belangstelling gezien voor een dag Lokeren als voor deze. Dag zal ook wel netjes uitverkopen gok ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming en Dr. Hannibal

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Volgens mij wordt Blur hier echt te hoog ingeschat. Zou me oprecht verbazen als Lokerse uitverkocht of Blur een BKS dag zou kunnen dragen.

Die zouden hier geen Ziggo vullen volgens mij. Afas hoogstens. Hoeveel mensen kunnen meer dan 2 Blurhits opnoemen?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Volgens mij wordt Blur hier echt te hoog ingeschat. Zou me oprecht verbazen als Lokerse uitverkocht of Blur een BKS dag zou kunnen dragen.

Die zouden hier geen Ziggo vullen volgens mij. Afas hoogstens. Hoeveel mensen kunnen meer dan 2 Blurhits opnoemen?
Nee maar hoeveel mensen kunnen er meer dan 2 The Strokes hits opnoemen? En hoeveel Ziggo's verkoopt een Alt J uit? Gaan we nu doen alsof Blur niet groot genoeg is om een BKS dag te dragen, maar wel mooi RW kon co-headlinen enkele jaren terug?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nuja, dat gaat niet altijd op he. Hoeveel mensen kunnen er 2 Nick Cave nummers opnoemen? Of 2 Tool nummers? En dat zijn acts die het Sportpaleis in minuten uitverkopen.
Ja, true.

Ik snap gewoon niet zo hoe een Blur zonder nieuw album zoveel volk zou trekken in de Benelux. Zo'n reünietour lijkt me met name interessant voor de UK.
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nee maar hoeveel mensen kunnen er meer dan 2 The Strokes hits opnoemen? En hoeveel Ziggo's verkoopt een Alt J uit? Gaan we nu doen alsof Blur niet groot genoeg is om een BKS dag te dragen, maar wel mooi RW kon co-headlinen enkele jaren terug?
RW was toen wel een festival dat een derde kleiner was ofzo toen. En ook een pak ander volk trok. En die comeback begeesterde wel wat meer toen dan.. nu. (en hoeveel hits van Blur kunnen mensen opnoemen? ;) )

Nou laten we het forum maar opdoeken dan
Nee, maar je praat gewoon naast elkaar, geeft aan dat je naast elkaar praat en komt er een derde nog 's herhalen wat de eerste al had gezegd. Vermoeiend.
 
  • Winning
Waarderingen: snoep

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nuja, dat gaat niet altijd op he. Hoeveel mensen kunnen er 2 Nick Cave nummers opnoemen? Of 2 Tool nummers? En dat zijn acts die het Sportpaleis in minuten uitverkopen.
Veel mensen? Effe uit de losse pols; Into My Arms, The Ship Song, Red Right Hand, Jubilee Street, From Here To Eternity en Stinkfest, Pneuma, Schism, The Pot, Jambi, Parabola, Vicarious.. Bij Blur kom ik aan Song 2 en Boys & Girls? The Strokes hebben Last Nite, Reptilla, Someday, Ode To The Mets, Take It Or Leave It.. 't Zal misschien aan m'n smaak ook liggen, alhoewel ik van alles wel een beetje ken, maar Blur is nu niet meteen de band die in m'n collectief geheugen zit met 4, 5, 6 nummers te hebben die er meteen uitfloepen. Kijk ook hoe tijdens De Tijdloze zowel op Stubru als hier, er gewoon.. geen of nauwelijks Blur te horen is terwijl dat wél het geval is voor een Oasis, AM, The Strokes etc.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
RW was toen wel een festival dat een derde kleiner was ofzo toen. En ook een pak ander volk trok. En die comeback begeesterde wel wat meer toen dan.. nu. (en hoeveel hits van Blur kunnen mensen opnoemen? ;) )
RW een derde kleiner in 2013? Hoe kom je daar op? Bezoekers aantallen die ik kan vinden stijgen slechts van 85.000/d tot 88.000/d sindsdien, da's volgens mij meer individuele bezoekers dan BKS over een heel weekend trekt.

Dat jij weinig van Blur kent betekend niet dat het een slechte BKS headliner is heh. Hoeven echt geen acts te zijn waar iedereen hits van kent, als ik zo naar de headliners van de afgelopen jaren kijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik volg Yannick wel beetje hoor. Hier op het forum zit wel beetje hype in de band… maar buiten dit forum heb ik ook wel het isee dat dit meevalt.

Ik zie ze nog wel als ZiggoDome naam maar wel met de bovenste ring dicht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
RW een derde kleiner in 2013? Hoe kom je daar op? Bezoekers aantallen die ik kan vinden stijgen slechts van 85.000/d tot 88.000/d sindsdien, da's volgens mij meer individuele bezoekers dan BKS over een heel weekend trekt.

Dat jij weinig van Blur kent betekend niet dat het een slechte BKS headliner is heh. Hoeven echt geen acts te zijn waar iedereen hits van kent, als ik zo naar de headliners van de afgelopen jaren kijk.
Maf. Altijd gedacht dat Rock Werchter tien jaar geleden zo'n 15 à 20k bezoekers minder telde dan nu. Maar effectief, in 2012 vind ik terug dat er in totaal 140.000 tickets werden verkocht en in 2022 150.000.

Nee, sure. Maar, daarnaast geef ik ook het voorbeeld van de Tijdloze (FL en stubru).. dat je dan weer links laat liggen. Ik kan me gewoon zeer weinig hits bedenken van die band itt bands uit dezelfde tijd of genre genoten. En als ik naar de headliners van afgelopen jaren kijk is dat absoluut meer de regel dan de uitzondering - zeker als je weet dat volgens die festivaldirecteur van Beauregard het festival wel een smak geld heeft gekost.

Vanuit financieel oogpunt lijkt het me gewoon een gigantisch risico om een band binnen te halen die nog maar zo weinig in NL / zo lang geleden in NL stond en zoveel geld kost. The Strokes mogen het dan prima hebben gedaan, was wel een dure vogel. Kijk ook hoe ze bij post-corona editie van RW niét meer werden geboekt.

edit: en als ik het zo links en rechts een beetje optel, lijkt BKS van die editie van '22 een beetje een financiële kater te hebben aan over gehouden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken