Best Kept Secret 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
We moeten niet teveel verliezen in onze emoties. Maar ik snap het wel, de eerste jaren was BKS echt fris en fruitig onder het regime van Niels Aalberts die zijn talent aan het weggooien is bij een inspiratieloze 3voor12.

Maar met de koers van Roosmarijn Reijmer en daarna Maurits Westerik is het niet beter geworden. En soms zit ik er aan te denken om met witte zakdoekjes te gaan zwaaien tijdens BKS. En ik geloof allemaal dat ze hun best doen en dat wij hier makkelijk praten hebben. Maar toch heb ik soms het idee dat het voor deze mensen net iets te makkelijk is gegaan en daardoor en niet de identiteit van het festival te kunnen waarborgen.

Het is ook niet alleen de communicatie. Maar ook gewoon onbegrijpelijke dingen als een halve techno stage naast Nick Cave te programmeren, of een vreselijke afgekeurde botsautobaan neerzetten om hipster kleding in te verkopen. Bepaalde acts die worden geboekt. Het is toch wel iets langer aan de gang.

Ik zou gewoon graag een Walter van Roadburn type directeur zien. Zonder hippe dj sets, maar met een hart en gevoel voor zijn of haar eigen festival.

Zo dat was het melodramatisch momentje voor vandaag.

Ik herken wel wat Indiaantje zegt over het verleden, en ik denk dat het niet snel terug gaat naar de jaren van Niels Aalberts.
Roosmarijn paste duidelijk niet bij BKS.

Maar in het begin met Maurits vond ik dat BKS nog best zijn best deed om dingen anders te doen. Die dj-set van Maurits was toen nog wat ongemakkelijk en knullig, maar in 2020 stond er gewoon een sterk programma, en met de aankondiging van the Strokes had BKS ook vol de aandacht van de media.

Die set van St. Paul bij de aankondiging van het programma in 2022 was nog gewoon erg leuk.
Eigenlijk vanaf de presentatie van het programma daarna begon de discussie, vanwege de aankondiging dat dit het hele programma was. En daarna (ook dankzij wat ongelukkige uitspraken van Maurits in de media) is er maanden onduidelijkheid geweest of er wel/geen namen bij kwamen. Nota bene St. Paul moest eraan te pas komen om op Twitter te melden dat er nog namen kwamen... Een simpel berichtje op sociale media was genoeg geweest.... En dit keer is de communicatie al helemaal niet te volgen. Waarom al die onzinnige teasers. En waarom niet een simpel berichtje dat het programma iets later komt. Had iedereen begrepen. En ook nu: kondig gewoon de dag aan waarop het programma volgt...

BKS kan ook echt wat leren van een festival als Le Guess Who? Tegen wat die doen aan communicatie, het delen van opnames van optredens etc steekt BKS erg schril af....

Tegelijkertijd: het zijn nog steeds dezelfde boekers die voor het programma zorgen; Roel Coppen is een van de beste boekers in Nederland. Ik ben er ook van overtuigd dat er komend jaar weer een mooi programma staat.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Ik herken wel wat Indiaantje zegt over het verleden, en ik denk dat het niet snel terug gaat naar de jaren van Niels Aalberts.
Roosmarijn paste duidelijk niet bij BKS.

Maar in het begin met Maurits vond ik dat BKS nog best zijn best deed om dingen anders te doen. Die dj-set van Maurits was toen nog wat ongemakkelijk en knullig, maar in 2020 stond er gewoon een sterk programma, en met de aankondiging van the Strokes had BKS ook vol de aandacht van de media.

Die set van St. Paul bij de aankondiging van het programma in 2022 was nog gewoon erg leuk.
Eigenlijk vanaf de presentatie van het programma daarna begon de discussie, vanwege de aankondiging dat dit het hele programma was. En daarna (ook dankzij wat ongelukkige uitspraken van Maurits in de media) is er maanden onduidelijkheid geweest of er wel/geen namen bij kwamen. Nota bene St. Paul moest eraan te pas komen om op Twitter te melden dat er nog namen kwamen... Een simpel berichtje op sociale media was genoeg geweest.... En dit keer is de communicatie al helemaal niet te volgen. Waarom al die onzinnige teasers. En waarom niet een simpel berichtje dat het programma iets later komt. Had iedereen begrepen. En ook nu: kondig gewoon de dag aan waarop het programma volgt...

BKS kan ook echt wat leren van een festival als Le Guess Who? Tegen wat die doen aan communicatie, het delen van opnames van optredens etc steekt BKS erg schril af....

Tegelijkertijd: het zijn nog steeds dezelfde boekers die voor het programma zorgen; Roel Coppen is een van de beste boekers in Nederland. Ik ben er ook van overtuigd dat er komend jaar weer een mooi programma staat.
Amen.
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
Bjork (ik heb er persoonlijk weinig mee, maar ze zou m.i. goed op BKS passen) heeft haar tour bekendgemaakt. Negen Europese landen, Nederland slaat ze over.
Screenshot_20230130_212042_com.instagram.android_edit_315924215201272.jpg
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
"Day tickets will go on sale at a later date".

Dat klinkt nog wel erg onduidelijk. Betekent dit dat ze nu al weten dat ze volgende week nog niet alle headliners bekend kunnen maken?
Mwa dat weet ik niet. Vorig jaar gingen dagtickets begin februari in de verkoop, maar weekendtickets al in december. Misschien willen ze kijken hoe de verkoop loopt voor ze de verdeling dag/weekend maken.
De dagtickets gaan later in de verkoop omdat ze de dagindeling van de acts ook pas later bekend maken. Eerst is het gewoon een grote lijst namen zonder te weten wie op welke dag speelt. Dat is al jaren zo toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
115
131
Ik vraag me af waarom ze niet de stijl gebruiken van de "St Paul Best Kept Secrets" visual. Die ziet er wel leuk uit.

De nieuwe kleuren vind ik wel prima. Minder saai dan vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
De dagtickets gaan later in de verkoop omdat ze de dagindeling van de acts ook pas later bekend maken. Eerst is het gewoon een grote lijst namen zonder te weten wie op welke dag speelt. Dat is al jaren zo toch?
Dat wisselt een beetje per jaar, maar zover ik weet werd er bij het bekendmaken van de namen altijd ook bekend gemaakt wanneer de dagverkoop zou beginnen. Dat was meestal januari/februari. Nu de lijst met namen pas in februari komt zou je verwachten dat de dagverkoop ook wel direct zou kunnen starten.

De strategie om perse een grote lijst namen te willen presenteren snap ik niet zo goed. In 2021 was dat nog een noodgreep vanwege corona en in 2022 kon het ook nog gemakkelijk omdat een groot deel van het programma was meegegaan.

Nu lijkt het een manier om zich te onderscheiden (omdat Primavera het ook zo doet?). Ik vind het aankondigen in blokjes in de jaren daarvoor eigenlijk beter passen bij BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Dat wisselt een beetje per jaar, maar zover ik weet werd er bij het bekendmaken van de namen altijd ook bekend gemaakt wanneer de dagverkoop zou beginnen. Dat was meestal januari/februari. Nu de lijst met namen pas in februari komt zou je verwachten dat de dagverkoop ook wel direct zou kunnen starten.

De strategie om perse een grote lijst namen te willen presenteren snap ik niet zo goed. In 2021 was dat nog een noodgreep vanwege corona en in 2022 kon het ook nog gemakkelijk omdat een groot deel van het programma was meegegaan.

Nu lijkt het een manier om zich te onderscheiden (omdat Primavera het ook zo doet?). Ik vind het aankondigen in blokjes in de jaren daarvoor eigenlijk beter passen bij BKS.
Ik vind in blokjes ook veel beter. Krijg je meerdere keren aandacht.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Het lijkt er trouwens op dat Lollapalooza Stockholm ook een BKS'je doet.

Kondigden eind vorig jaar op sociale media nog aan dat zij in januari met namen zouden komen. Dat staat inmiddels niet meer op de website, en het laatste bericht op sociale media heeft het over 'very soon'.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Het lijkt er trouwens op dat Lollapalooza Stockholm ook een BKS'je doet.

Kondigden eind vorig jaar op sociale media nog aan dat zij in januari met namen zouden komen. Dat staat inmiddels niet meer op de website, en het laatste bericht op sociale media heeft het over 'very soon'.
En dat allemaal door The Smile en Björk. 😉
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Het lijkt er trouwens op dat Lollapalooza Stockholm ook een BKS'je doet.

Kondigden eind vorig jaar op sociale media nog aan dat zij in januari met namen zouden komen. Dat staat inmiddels niet meer op de website, en het laatste bericht op sociale media heeft het over 'very soon'.
De verwachting was dat zij dezelfde naam als RW gingen lossen (want beide gingen met een grote naam komen in januari). Aangezien Werchter vorige week overduidelijk 2 plan B's aangekondigd heeft, moet er precies toch weer een naam weggevallen zijn.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
573
423
Ah, men is al vroeg op deze ochtend ;)

Zo te zien is BKS dus niet te enige met uitstel. Die headliner(s) moet(en) dan wel heeeeeeeeel erg goed zijn...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Het is me een raadsel hoe Pinkpop naast Sam Fender heeft gegrepen. Neem aan DTRH dan?
Ik zou die pipo links laten liggen met zijn gecancel altijd. Pikachu face wanneer hij er 2 dagen voor de volgende RW weer uitvalt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Mental issues zijn zwaar klote. Dat cancelen moet voor hem ook zelf ook verschrikkelijk zijn. Juist mooi dat ze hem gewoon blijven boeken. Hopelijk gaat het dit jaar beter met hem.
Ik hoop oprecht met je mee wat die mental issues betreft.

Maar aan iemand die meestal niet komt opdagen heb je als festival en bezoeker ook maar weinig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken