Pinkpop 2023

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.204
783
Ik constateer nu dat er geen pendelbussen meer rijden tussen Station Landgraaf en het festivalterrein. Balen... best een stuk lopen als je slecht ter been bent.
 
  • Wow
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Op de site van Pinkpop (en de nieuwe festivalplattegrond) staat er niks over.
op de site van Landgraaf is een plattegrond te vinden.
ik weet wel, als de drukte het niet toelaat, rijden de pendelbussen niet of nauwelijks (omdat er geen doorkomen aan is).

fragment van de kaart, volgens mij rijdt de bus een rondje van station naar camping B, dan door het industrigebied naar de halte nabij camping A/festivalterrein en weer terug achter de fietsenstalling naar station via de Hoofdstraat.
(niet te verwarren met de pendelbussen voor de parkings P6 en P7 etc, de stellen op aan de andere kant van snowworld, volgens deze info)
1686043389101.png


zie hier het fragment van de kaart met de opstelplaats voor de pendelbussen voor de parkings
1686043698961.png

dat is overigens wel te zien op de plattegrond, voor P6 en P7 + georganiseerd busvervoer/touringcars
1686043851936.png
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
duimen mensen duimen!!!!

Bill Murray Good Luck GIF by reactionseditor


1686044808192.png
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Ik heb ook nog even een gedachtekronkel. Het betreft de doorgang links van het Noord podium naar het terrein erachter met de tent. Dit is, tot ongenoegen van velen, de enige doorloop, omdat die aan de andere zijde verdwenen is. Afgelopen jaar zorgde dat op de drukke warme dagen voor een wat oncomfortabele doorvoer.

In 2022 had je links van het hoofdterrein de Kalm Aan Laan. Die begon heel smal (waardoor het de laatste jaren steevast schuifelen was) en werd halverwege een stuk breder, waar hij uitmondde in een soort plein, waar eveneens een hoop foodtrucks stonden. Dit plein eindigde zo'n beetje ter hoogte van het Noord podium, en daarachter zat dan de grote toiletgroep. Tussen deze toiletgroep en het Noordpodium was dan de doorgang. Zie plaatje hieronder van het terrein in 2022.

1686044694869.png

In de nieuwe terreinindeling voor 2023 krijg ik het idee dat de Kalm Aan Laan in zijn geheel opgeschoven is naar boven toe. Het smalle beginstuk is weg, en de kalm aan laan begint bij het verbreedpunt, en loopt nu helemaal door tot en met de curve om de grote tent heen. De naam daarmee omgeturnd tot Kalm Aan Baan. Ik heb het idee dat de doorgang van hoofdterrein naar boventerrein daarmee een stukje breder is geworden. Die grote toiletgroep lijkt, puur kijkend naar icoontjes op de kaart, beter geïntegreerd in de doorlopende baan. Daarmee zou de doorvoer wellicht een stuk verbeterd kunnen zijn t.o.v. vorig jaar. Zie plaatje hieronder van het terrein in 2023:

1686044893834.png

Uiteraard hoop ik dat ik hier toch een verbeterpuntje op de terreinindeling heb gevonden. We gaan het zien...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
In de nieuwe terreinindeling voor 2023 krijg ik het idee dat de Kalm Aan Laan in zijn geheel opgeschoven is naar boven toe.
dat klopt

Ik heb het idee dat de doorgang van hoofdterrein naar boventerrein daarmee een stukje breder is geworden.
dat idee had ik ook, zouden 'we' zondag beter moeten kunnen inschatten btw

edit: al lijken me de barren op dezelfde plek te staan
1686045430149.png
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
Dat zou een mooie verbetering zijn inderdaad!

Ik zat zelf nog te denken: Als ze de tent op de oude plek zouden terug zetten, en dan stage 4 naar de plek waar nu de tent staat, dan kun je het stage 4 plein bij de kalm aan laan trekken, en daar wat meer ruimte creeeren. De Brand Bar zou daar dan ook kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
385
296
Dat zou een mooie verbetering zijn inderdaad!

Ik zat zelf nog te denken: Als ze de tent op de oude plek zouden terug zetten, en dan stage 4 naar de plek waar nu de tent staat, dan kun je het stage 4 plein bij de kalm aan laan trekken, en daar wat meer ruimte creeeren. De Brand Bar zou daar dan ook kunnen.
Tent stage op nieuwe plek is beter, voor doorstroom. Oude plek tent stage was vaak echt druk en geen doorkomen aan ervoor zo vlak naast MainStage.

Doorgang van stage 4 naar kalm aan laan voor iedereen zou inderdaad beter zijn, maar vond ‘m vorig jaar al stuk ruimer dan andere jaren
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de doorstroom is aankomende editie.
slechts iets minder dan 60.000 op het terrein en als ik dan terug denk aan de zondag van 2022, liep dat imo een stuk beter door, zowel hoofdveld/stage4 als ook hoofdveld/tent
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
921
435
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de doorstroom is aankomende editie.
slechts iets minder dan 60.000 op het terrein en als ik dan terug denk aan de zondag van 2022, liep dat imo een stuk beter door, zowel hoofdveld/stage4 als ook hoofdveld/tent
Ik ook, maar er zullen altijd wel piekmomenten zijn. Benieuwd hoe het zou zijn met 80000 man ......
 

max_v

Playlistbediener
11 nov 2022
8
7
Is IBA Parkstad niet meer naamgever van het noord podium dit jaar? aangezien er op de plattegrond en blokkenschema steeds gesuggereerd wordt naar North Stage, terwijl dit vorig jaar wel gewoon IBA Parkstad Stage was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken