Pinkpop 2023

sanne van maanen

Nieuw lid
5 jun 2023
2
0
Hoii,

Weten jullie toevallig als je op camping staat of je dan met de auto eraf mag en er weer op is dat mogelijk?
En weet iemand bij de campings staat een supermarkt winkel tekentje wat kan je daar zoal kopen kan je daar je ontbijt of iet dergelijks halen tegen een 'fatsoenlijke festival' prijs?
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.996
3.682
Hoii,

Weten jullie toevallig als je op camping staat of je dan met de auto eraf mag en er weer op is dat mogelijk?
En weet iemand bij de campings staat een supermarkt winkel tekentje wat kan je daar zoal kopen kan je daar je ontbijt of iet dergelijks halen tegen een 'fatsoenlijke festival' prijs?
Je kan de parking wel af volgensmij... maar je kan het best inkopen doen bij de jumbo in Landgraaf denk ik. Is goedkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: sanne van maanen

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Die goede oude tijden met die prijzen. Wat is dit pijnlijk zeg. Oké lonen zijn gestegen en bla bla maar nog steeds zijn de prijzen abnormaal geworden. Het wordt langzaam alleen iets voor de elite…

Voor de elite valt echt nog wel mee hoor. Hoe veel tickets zijn er verkocht voor festivals en concerten? Enorm veel.

Graspop nadert uitverkocht, Pinkpop gewoon nog zowat 60k bezoekers per dag. Harry Styles 3x Arena, Springsteen 2x (of 1?) Arena en Megaland uitverkocht, of zo goed als? Muse op het Malieveld en je noemde zelf al Pink op Boutique.

Er lijkt geld genoeg te zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Voor de elite valt echt nog wel mee hoor. Hoe veel tickets zijn er verkocht voor festivals en concerten? Enorm veel.

Graspop nadert uitverkocht, Pinkpop gewoon nog zowat 60k bezoekers per dag. Harry Styles 3x Arena, Springsteen 2x (of 1?) Arena en Megaland uitverkocht, of zo goed als? Muse op het Malieveld en je noemde zelf al Pink op Boutique.

Er lijkt geld genoeg te zijn
Ja Ehm voor studenten en de jeugd tikt het toch wel aan hoor.

Ik vind niet dat hier makkelijk over kan worden gedaan.

Er zijn meiden die geven hun hele salaris uit aan concerttickets voor Harry Styles of Beyoncé .
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Ja Ehm voor studenten en de jeugd tikt het toch wel aan hoor.

Ik vind niet dat hier makkelijk over kan worden gedaan.

Er zijn meiden die geven hun hele salaris uit aan concerttickets voor Harry Styles of Beyoncé .
Terwijl dat niet nodig is want voor beiden zijn/waren tickets onder de 100 euro te koop. :)

Wel eens dat het allemaal duur wordt. Maar zolang mensen blijven betalen....
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
311
261
Er lijkt geld genoeg te zijn
En dat baseer je op dat mensen toch nog culturele uitstapjes doen?
Het is lastig in te schatten wat mensen moeten laten om deze levensstandaard te blijven hanteren. Muziek optredens, festivals bezoeken is toch vaak een passie/liefhebberij. Wie weet wat ze er voor moeten laten schieten ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Beyoncé onder de 100 euro? Misschien de parkeerplaats buiten? 😂
Nu niet meer natuurlijk, maar die goedkoopste tickets waren rond de 65 euro.

  • Gold A & Gold B | €202,60
  • GA staanplaatsen | €107,40
  • Premium - zitplaatsen | €202,60
  • Rang 2 - zitplaatsen | €146,60
  • Rang 3 - zitplaatsen | €111,68
  • Rang 4 - zitplaatsen | €85,00
  • Rang 5 - zitplaatsen | €62,60
  • Rolstoel- en begeleidersplaatsen | €107,40
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Ja Ehm voor studenten en de jeugd tikt het toch wel aan hoor.

Ik vind niet dat hier makkelijk over kan worden gedaan.

Er zijn meiden die geven hun hele salaris uit aan concerttickets voor Harry Styles of Beyoncé .
En dat baseer je op dat mensen toch nog culturele uitstapjes doen?
Het is lastig in te schatten wat mensen moeten laten om deze levensstandaard te blijven hanteren. Muziek optredens, festivals bezoeken is toch vaak een passie/liefhebberij. Wie weet wat ze er voor moeten laten schieten ;)

Voor beide situaties is het keuzes maken. Voor een student of jongere pre-student is een festival altijd duur. Als je het geld niet hebt, dan sla je een jaartje over.

Als iemand er voor kiest om een Pinkpop te bezoeken in plaats van andere dingen, prima, kwestie van prioriteiten.

Maar om nou meteen te stellen dat het voor de elite wordt, omdat studenten en jongeren het niet meer zouden kunnen betalen, is wel een beetje heftig.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
En dat baseer je op dat mensen toch nog culturele uitstapjes doen?
Het is lastig in te schatten wat mensen moeten laten om deze levensstandaard te blijven hanteren. Muziek optredens, festivals bezoeken is toch vaak een passie/liefhebberij. Wie weet wat ze er voor moeten laten schieten ;)
Precies! Het goed praten van hoge prijzen omdat mensen er toch maar voor betalen vind ik heel vreemd.

Als jij 19 bent en je studeert, en je bent mega fan van Harry Styles en ziet dat de rest gaat dan koop je toch maar een ticket ondanks dat je daar je hele salaris voor moet uitgeven.

Maar goed dat de prijzen zo hoog zijn is een ding maar het ergste vind ik toch wel de dynamic prizing van Ticketmaster. Ik vind dat dit verboden moet worden. Mijn Beyoncé ticket was 150 euro.. voor een goede zitplek een uurtje later waren de stoeltjes naast die van mij 253 euro door dynamic prizing. Dat is gewoon belachelijk !

Het is toch ook niet zo dat je voor een theater show of bioscoop bezoek opeens meer gaat betalen als er meer vraag is….
Dit zijn ook culturele voorstellingen.

Zelf kan ik het allemaal prima missen. Maar vind de dynamic prizing te ver gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Ik vroeg mij na het bekend worden van de consumptieprijzen inderdaad wel af hoe jongeren dit aan elkaar breien.
Ik ging in 2007, op mijn 17e, voor het eerst naar Pinkpop. De zestien jaren daaropvolgend hebben het toch wel een stuk lastiger gemaakt voor een 17-jarige lijkt me zo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Als jij 19 bent en je studeert, en je bent mega fan van Harry Styles en ziet dat de rest gaat dan koop je toch maar een ticket ondanks dat je daar je hele salaris voor moet uitgeven.
Ik snap je punt, maar als je hele salaris rond de 100 euro ligt (want zo duur waren de Harry Styles tickets bij start verkoop) is het wellicht niet wijs ze aan die tickets uit te geven.

Dynamic pricing e.d. zijn absoluut belachelijk, maar gelukkig zijn voor de meeste concerten wel enigszins betaalbare kaarten te koop. Al zit je dan wat hoger, je bent er wel bij.

Theaters doen inmiddels ook aan dynamic pricing trouwens. Iig Carré.

Advocaat van de duivel hierin hoor, want ben het helemaal eens dat alles te duur wordt. Maar het is net niet zo duur als je hier schetst (gelukkig).
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Ik vroeg mij na het bekend worden van de consumptieprijzen inderdaad wel af hoe jongeren dit aan elkaar breien.
Ik ging in 2007, op mijn 17e, voor het eerst naar Pinkpop. De zestien jaren daaropvolgend hebben het toch wel een stuk lastiger gemaakt voor een 17-jarige lijkt me zo.
En vergeet niet dat de pechgeneratie hier bij zit. 2000 euro collegegeld betalen per jaar en daar zit de huur van je appartement en overige kosten nog niet bij.

De pechgeneratie krijgt een compensatie van 1/4 van wat iemand die aankomend studiejaar gaat studeren voor 4 jaar.

Dat gaat toch om 3800 euro. En daarbij komend nog dure boodschappen , flexcontracten bij bedrijven.

Maar goed het wordt zo een politiek iets 😉

Wil alleen aangeven dat ik om me heen merk dat studerende vrienden toch echt selectief moeten kiezen wat voor gaat. Omdat alles zo duur is geworden.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
922
437
Rob lees je mee... GITAREN

black and white GIF
Yep
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Ik snap je punt, maar als je hele salaris rond de 100 euro ligt (want zo duur waren de Harry Styles tickets bij start verkoop) is het wellicht niet wijs ze aan die tickets uit te geven.

Dynamic pricing e.d. zijn absoluut belachelijk, maar gelukkig zijn voor de meeste concerten wel enigszins betaalbare kaarten te koop. Al zit je dan wat hoger, je bent er wel bij.

Theaters doen inmiddels ook aan dynamic pricing trouwens. Iig Carré.

Advocaat van de duivel hierin hoor, want ben het helemaal eens dat alles te duur wordt. Maar het is net niet zo duur als je hier schetst (gelukkig).
Yeah I agree. Vreselijk van Carré dat wist ik nog niet…
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.743
Wil alleen aangeven dat ik om me heen merk dat studerende vrienden toch echt selectief moeten kiezen wat voor gaat. Omdat alles zo duur is geworden.
Ik snap wat je wil zeggen met je volledige punt, maar ook weer niet. Dit is altijd het geval, alleen gebeurt het nu misschien wat vaker. Tja, so be it.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
922
437
Ik snap je punt, maar als je hele salaris rond de 100 euro ligt (want zo duur waren de Harry Styles tickets bij start verkoop) is het wellicht niet wijs ze aan die tickets uit te geven.

Dynamic pricing e.d. zijn absoluut belachelijk, maar gelukkig zijn voor de meeste concerten wel enigszins betaalbare kaarten te koop. Al zit je dan wat hoger, je bent er wel bij.

Theaters doen inmiddels ook aan dynamic pricing trouwens. Iig Carré.

Advocaat van de duivel hierin hoor, want ben het helemaal eens dat alles te duur wordt. Maar het is net niet zo duur als je hier schetst (gelukkig).

Voor beide situaties is het keuzes maken. Voor een student of jongere pre-student is een festival altijd duur. Als je het geld niet hebt, dan sla je een jaartje over.

Als iemand er voor kiest om een Pinkpop te bezoeken in plaats van andere dingen, prima, kwestie van prioriteiten.

Maar om nou meteen te stellen dat het voor de elite wordt, omdat studenten en jongeren het niet meer zouden kunnen betalen, is wel een beetje heftig.
Lang leve Live Nation....zal de komende jaren nog wel erger worden qua prijzen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken