Pinkpop 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
1. De hoogtepunten van PP 23?
- Volgens de media? Goldband, Altin Gun cm en QOTSA
- Volgens de mensen hier op Festileaks? TWOD
- En voor jezelf? Brutus en Warpaint
2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van PP 23? Zwangere Guy breekt heel de tent af en One Republic is opeens een erg fijne festivalband geworden.
3. Wat wordt de grootste tegenvaller van
PP '23? RHCP en/of Machine Gun Kelly
4. Wat wordt de grootste meevaller van PP 23? Het is nergens druk en het publiek is niet al te lamlendig tijdens TWOD.
5. Wat worden andere sleutelmomenten van PP 23? Goldband treedt naakt op
6. En wat verwacht je als eindoordeel over PP 23? Een 8. Lekker weer, lekker bier en weinig echt goede muziek. Wat dan weer zorgt voor een rustig jaar waarin kleine bands uitblinken. Brutus en Haunted Youth keren volgend jaar terug op mainstage.
+1, behalve die ellendige rapzooi van die dikke Belg. Grapje... Echt niet mijn ding, maar liever ZG dan Lil (vrouwenmepper) Kleine en vergelijkbaar.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Ik zou voor Electric Callboy gaan. Die worden groot verwacht ik. En snel.
The Haunted Youth kun je net als Tramhaus op ieder alternatief festivalletje zien dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik zou voor Electric Callboy gaan. Die worden groot verwacht ik. En snel.
The Haunted Youth kun je net als Tramhaus op ieder alternatief festivalletje zien dit jaar.
Is ideaal ik pak ze gewoon mee met een Pinkpop frietje en een kroket. Hopelijk gooien fans niet de friet saus over m’n shirt heen vanwege hun enthousiasme 😂😂🕺🏼🎉🎉
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
RHCP net zoals de afgelopen 20 jaar teleurstellend met het valse gebrabbel van Kiedis, onnodig lang zwak geklooi van Frusciante en af en toe lekker gek doen met Will Ferrell op drums en versleten vlooi op bass.
Nee inderdaad bah bah, altijd maar dat lekker gek doen. Gelukkig hebben we ook een paar virtuoze grootmeesters met Donnie, Goldband en Prins S. en zijn geit…

Zolang dat soort meuk geboekt wordt kan ik het RHCP afzeiken niet serieus te nemen. Maar mijn complimenten voor je botte bijl! Oh, en welkom bij de pro-Foo Fighters club 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Nee inderdaad bah bah, altijd maar dat lekker gek doen. Gelukkig hebben we ook een paar virtuoze grootmeesters met Donnie, Goldband en Prins S. en zijn geit…

Zolang dat soort meuk geboekt wordt kan ik het RHCP afzeiken niet serieus te nemen. Maar mijn complimenten voor je botte bijl! Oh, en welkom bij de pro-Foo Fighters club 😉
Ik vind wel dat we heel negatief doen over Donnie. Maan nam vorig jaar Snelle mee. Donnie neemt waarschijnlijk Frans Duijts mee. Super cool toch? #dusniet
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ben ik de enige of voelt het alsof de Pinkpop vrijdag echt veel clashes heeft en echt stacked is … terwijl ik dan bij de Pinkpop zondag echt denk van wat is hier gebeurt in de programmering?
Net als de zaterdag...
Vrijdag en zaterdag heb ik wat clashes staan.

Maar Foo's, heb ze 2011 op Pinkpop voor het eerst gezien, geen idee wat te verwachten. Komen het podium op, plempen er even meteen 3 of 4 knallers uit, waarna Dave zich voorstelt: "we are the Foo Fighters and we have 200 f*kking songs we wanna play".. hoppa.. daarna nog het regenboog momentje en ik was fan.. Beste festival band wat mij betreft.
Bizar prachtige avond was dat.

Net als ieder jaar staan er ook dit jaar weer een paar leuke verrassingen voor mij op t program.
Electric Callboy, SONS, DMA's, I Prevail, Hot Milk, Brutus (thanks voor de tip forumlid wiens naam ik niet meer weet).. om er een paar te noemen.

Van de "grote namen" ben ik stiekem ook wel het meest benieuwd naar Pink. In 2010 half gezien op Noord podium, want ik moest uiteraard vooraan staan bij The Prodigy. Op de schermen bij mainstage werd het optreden van Pink getoond, dat was toen al best indrukwekkend.
Robbie Williams heb ik eigenlijk niks van meegekregen in 2015, ik zat in een "bad vibes" momentje toen...
RHCP vond ik de laatste keer op Pinkpop "OK" maar ook niet meer dan dat...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
408
109
Toch verbazingwekkend hoe die Pinkpop vrijdag (met ook War on Drugs, P!nk en Editors dan niet uitverkoopt.
Prima dag kwa namen denk ik en zal wel weer vloeken in de kerk, maar denk toch dat dit de headliner is althans de combinatie... hoor van collega's dat veel van hun vrouwen wel naar Pink willen maar dat ze de rest niet kennen en om dan helemaal naar landgraaf af te reizen!! Waarbij WoD en Editors voor mij en mijn vrienden heel groot zijn, maar die vinden de headliner weer niks dus om daarvoor helemaal naar landgraaf te reizen?
Zelf denk ik dat je Pink en Rhcp omgeruild had dat je dan beter zou uitverkopen!! (Gewoon een mening gebaseerd op mijn omgeving)
 
  • Winning
Waarderingen: hersenscheetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Hmm….daar heb ik nog een gaatje in mijn spoorboekje. Twijfel Haunted Youth of Electric Callboy?

Ik ben niet zo bekend met Haunted Youth

@Koekdoos heeft wel een methode voor je om te beslissen wat je met deze clash moet doen

Precies, welke van de bands heeft de minste kans om nog eens terug te komen naar Pinkpop, lijkt me Electric Callboy.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Het hoge druk gebied zit muur en muur vast. Met Bruce gaan we sowieso wolkje, zon en rond de 25 graden krijgen.

Denk dat dit ook voor Pinkpop doorzet maar is nog even afwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
1. De hoogtepunten van PP 23?
- Volgens de media? Goldband, Altin Gun cm en QOTSA
- Volgens de mensen hier op Festileaks? TWOD
- En voor jezelf? Brutus en Warpaint
2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van PP 23? Zwangere Guy breekt heel de tent af en One Republic is opeens een erg fijne festivalband geworden.
3. Wat wordt de grootste tegenvaller van
PP '23? RHCP en/of Machine Gun Kelly
4. Wat wordt de grootste meevaller van PP 23? Het is nergens druk en het publiek is niet al te lamlendig tijdens TWOD.
5. Wat worden andere sleutelmomenten van PP 23? Goldband treedt naakt op
6. En wat verwacht je als eindoordeel over PP 23? Een 8. Lekker weer, lekker bier en weinig echt goede muziek. Wat dan weer zorgt voor een rustig jaar waarin kleine bands uitblinken. Brutus en Haunted Youth keren volgend jaar terug op mainstage.
Benieuwd wat de rest denkt..!
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Vrijdag:
Madoux (in elk geval een stukje)
Lauren Sanderson
Maisie peters (anders picture this)
The haunted youth
Niall horan
The Hu (anders safe voor the lumineers)
The war on drugs
Editors
P!nk

Zaterdag:
Dewolf
Xavier Rudd
Hoitmilk
Rondè!!!
Disturbed
Hollywood vampires (anders the Jordan)
The Black Keys
The script
Queens of the stone age
Robbie Williams.

Zondag
Donnie ( anders only the poets)
DMA's
Orange skyline (anders Nielson)
Di-rect
Tash Sultana
Als het aan mij ligt dan Brutus, maar waarschijnlijk wordt het Goldband aangezien mijn vriend dat wel wil meepikken 🤷.
Nathaniel Rateliff en the night sweats anders the Lathums.
Onerepublic
Maar dan wordt het Dylan, machine gun Kelly of toch warpaint ( helaas niet alle 3 mogelijk).
RHCP uiteraard.

Maar dit is als het alleen aan mij lag, maar zoals gezegd ik ben niet alleen. Dus het zou best nog wel eens kunnen veranderen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
1. De hoogtepunten van PP 23?
- Volgens de media? Pink, Niall Horan en Goldband
- Volgens de mensen hier op Festileaks? TWOD, QOTSA en Pink
- En voor jezelf? Ligt er aan wat er op de stream komt, vermoedelijk TWOD, Editors of QOTSA
2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van PP 23? Warpaint
3. Wat wordt de grootste tegenvaller van
PP '23? Machine Gun Kelly en Tom Odell
4. Wat wordt de grootste meevaller van PP 23? Het bekersysteem hopelijk
5. Wat worden andere sleutelmomenten van PP 23? Bij een sleutel denk ik meteen aan Goldband, misschien een levensgrote sleutel en dan allemaal ff
6. En wat verwacht je als eindoordeel over PP 23? Een 7. Het is oke. Beste line up ooit! Nee dat niet. Wel goede tweede lijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
1. De hoogtepunten van PP 23?
- Volgens de media?p!nk, Niall horan en Goldband
- Volgens de mensen hier op Festileaks? Twod,Qotsa en p!nk
- En voor jezelf? the script (dit jaar emotioneel geladen), Rondè, Tash Sultana.
2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van PP 23? Warpaint, Brutus , The Hu
3. Wat wordt de grootste tegenvaller van
PP '23? Prins s en de geit, Goldband, RHCP
4. Wat wordt de grootste meevaller van PP 23? Geen overvol terrein
5. Wat worden andere sleutelmomenten van PP 23? Er wordt iets vroegtijdig gestopt, en Johnny komt gewoon mee met de vampires.
6. En wat verwacht je als eindoordeel over PP 23? Een 7,5 prima. Mooi weer, goed eten en drinken fijne muziek maar kan beter, niet de beste line-up.
 
Laatst bewerkt:

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
1. De hoogtepunten van PP 23?
- Volgens de media? The Script, TWOD, Pink
- Volgens de mensen hier op Festileaks? QOTSA, Hollywood Vampires,
- En voor jezelf? TWOD, Tash Sultana, Prins S.
2. Wat wordt de grootste verrassing, of de belangrijkste ontdekking, van PP 23? Robin Kester
3. Wat wordt de grootste tegenvaller van
PP '23? Machine Gun Kelly en RHCP
4. Wat wordt de grootste meevaller van PP 23? Een verbetering in vegetarisch aanbod
5. Wat worden andere sleutelmomenten van PP 23? Frans Bauer crowdsurfend bij Donnie
6. En wat verwacht je als eindoordeel over PP 23? Een 6,5.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken