Pinkpop 2023

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
4 uur slaap, ontiechelijke kater. Je wordt wakker om een uurtje of 10 en die ene vriend zit alweer voor de tent. Biertje openmaken, blik knakworsten met witte bollen en saus er bij. Zonnetje nog niet te warm, maar wel al vol op je bakkes. Langzaamaan de vorige dag doorbespreken terwijl er steeds meer vrienden wakker worden en de tent uit komen. Heerlijk man.
Hangt ook nog wel een beetje van de camping af. Ik kan mij voorstellen dat het op camping C best aardig slapen is.
Als je op camping B zo ver mogelijk van de feesttent af slaapt dan gaat het ook wel, maar het klinkt alsof jij dezelfde soort mensen om je heen hebt en zeker die eerste nachten gaat het zo lekker vol gas.
Wij zeggen voor de vorm altijd dat we donderdagavond rustig aan doen...dan maak ik bij de tent nog een mooi mixje van vrij heldere cola.
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Dat is dan maar net wat je de ideale festivalervaring vindt. Toch liever gewoon die dagelijkse roadtrip. Dat is voor mij de ideale ervaring.
Dat is toch ook prima, ieder z'n ding en dat is misschien ook wel een van de leuke eigenschappen van Pinkpop. Iedereen en alles mag er zijn en je bepaalt lekker zelf hoe je de dagen invult. Ik heb in alle jaren ook nog nooit een ruzie gezien en de mensen van het festival is ook altijd een warm bad!
 

legenden

Playlistbediener
1 jun 2023
46
31
Stel je bent de CEO van pinkpop voor 1 jaar. hoe zou je het terrein dan indelen?

Ben even aan het stoeien geweest en heb een indeling gemaakt hoe ik het zou doen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

In het kort de grootste veranderingen:

1. North/south stage
Deze tegenover elkaar wat sinds 2022 het geval is vind ik zelf onhandig. Vorig jaar op madcool stonden de 2 mainstages in een ' L ' vorm, en dat is qua doorloop een stuk beter en ook makkelijker als je van stage wil switchen. Op pinkpop zou dat imo prima kunnen. De iba stage gaat dan naar de huidige south stage. en de south stage (main dus) draait 90 graden op de plek waar nu het skydeck staat. Als ik me niet vergis heb je dan ook een stuk breder veld voor je. De tent wordt ook een stukje gedraaid met doorloop om de tent heen en de silent disco blijft nagenoeg hetzelfde. Stage 4 en de entree etc blijft hetzelfde.

2. 3fm hok
weet niet of die nog bestaat maar die zou prima in de hoek van de ' L ' kunnen zitten tussen de 2 stages in. mooi overzicht over het veld

3. vip/skydeck
zie plattegrond, prima locatie wat mij betreft

4. sound towers
wat mij opviel op pinkpop is dat het geluid, verder naar achteren op het veld, vaak een stuk minder is. paar extra sound towers erbij zodat het geluid wat meer over het gehele veld komt is geen overbodige luxe (mits het soundtechnisch uitkomt uiteraard). door de L constructie zou dat moeten kunnen?
5. bierlokaal/kalm aan laan
vergeten op de plattegrond te zetten maar zou in t hoekje naast de iba stage kunnen (links ervan). dus op de huidige locatie. kalm aan laan verdwijnt in principe, aangezien je veel meer doorloop hebt op het terrein zou alles meer ' kalmer aan' moeten gaan

Ben benieuwd naar jullie input/meningen hierover! sorry voor de paint schets haha:D
 

Bijlagen

  • pinkpop nieuwe plattegrond.png
    pinkpop nieuwe plattegrond.png
    62,6 KB · Weergaven: 42

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
ik verwacht op korte termijn nog 3 dingen...

- muntprijs
- plattegronden
- ticketalert

Voor wat het waard is:
Er is een plattegrond van Megaland voor het Bruce concert

via Mojo https://www.mojo.nl/over-mojo/vervoer-bruce-springsteen/plattegrond

plattegrond-megaland-2023.jpg
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Stel je bent de CEO van pinkpop voor 1 jaar. hoe zou je het terrein dan indelen?

Ben even aan het stoeien geweest en heb een indeling gemaakt hoe ik het zou doen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

In het kort de grootste veranderingen:

1. North/south stage
Deze tegenover elkaar wat sinds 2022 het geval is vind ik zelf onhandig. Vorig jaar op madcool stonden de 2 mainstages in een ' L ' vorm, en dat is qua doorloop een stuk beter en ook makkelijker als je van stage wil switchen. Op pinkpop zou dat imo prima kunnen. De iba stage gaat dan naar de huidige south stage. en de south stage (main dus) draait 90 graden op de plek waar nu het skydeck staat. Als ik me niet vergis heb je dan ook een stuk breder veld voor je. De tent wordt ook een stukje gedraaid met doorloop om de tent heen en de silent disco blijft nagenoeg hetzelfde. Stage 4 en de entree etc blijft hetzelfde.

2. 3fm hok
weet niet of die nog bestaat maar die zou prima in de hoek van de ' L ' kunnen zitten tussen de 2 stages in. mooi overzicht over het veld

3. vip/skydeck
zie plattegrond, prima locatie wat mij betreft

4. sound towers
wat mij opviel op pinkpop is dat het geluid, verder naar achteren op het veld, vaak een stuk minder is. paar extra sound towers erbij zodat het geluid wat meer over het gehele veld komt is geen overbodige luxe (mits het soundtechnisch uitkomt uiteraard). door de L constructie zou dat moeten kunnen?
5. bierlokaal/kalm aan laan
vergeten op de plattegrond te zetten maar zou in t hoekje naast de iba stage kunnen (links ervan). dus op de huidige locatie. kalm aan laan verdwijnt in principe, aangezien je veel meer doorloop hebt op het terrein zou alles meer ' kalmer aan' moeten gaan

Ben benieuwd naar jullie input/meningen hierover! sorry voor de paint schets haha:D
Wel leuk bedacht maar ik vraag mij af of dit qua crowd control nou goed uitpakt. Je moet er ook rekening mee houden dat het Mainstage best ook behoorlijk ruimte inneemt. Dus als je het zo eigenlijk in de breedte plaatst dan komt het stage veel meer naar binnen in het veld te staan. Achter het stage moeten er namelijk ook wel wat mensen heen en weer kunnen en dan stuit je al snel op bosjes en bomen die vast niet weg mogen.
Althans dit is wat het bij mij oproept.

Als het mainstage niet te diep het veld in komt dan zou het wel een meer ruimtelijk gevoel geven denk ik. Maar het zou mij verbazen als hier niet ook al over is nagedacht bij de herinrichting van het terrein. Al ervaar ik de Pinkpop organisatie over het algemeen als wat conservatief, dat heeft voor + nadelen en het is wel wat beter geworden naar mijn mening met het vertrek van Jan Smeets. (dat is hier vaak nog vloeken in de kerk trouwens)
 
  • Leuk
Waarderingen: legenden

COLO

Playlistbediener
13 mrt 2017
18
1
ik zou het bijna vergeten...

OVER EXACT 2 WEKEN ZIJN WE BEGONNEN!!!!

Het worden 2 prachtige weekenden in Landgraaf (Bruce & PP). Aangezien het vinden van -betaalbare- onderkomens voor PP zou het fijn zijn om te weten wanneer PP24 plaatsvind. Is hier al iets over te zeggen? (Beter vroeg dan laat).
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
348
271
Waarom zouden wij dat niet willen?
Omdat het voor een dagje relatief ver rijden/treinen is. De mensen die ma-vr werken moeten waarschijnlijk de hele vrijdag vrij pakken. Kan me voorstellen dat reistijd + vrij pakken voor maar 1 PP dag voor sommigen wat veel gevraagd is en Ziggo Dome dan toch wat handiger is.

Voor een weekend daarentegen ;-)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.757
3.701
Omdat het voor een dagje relatief ver rijden/treinen is. De mensen die ma-vr werken moeten waarschijnlijk de hele vrijdag vrij pakken. Kan me voorstellen dat reistijd + vrij pakken voor maar 1 PP dag voor sommigen wat veel gevraagd is en Ziggo Dome dan toch wat handiger is.

Voor een weekend daarentegen ;-)
Aah zo, stond niet specifiek "voor een dagje" in Dennis zijn bericht. Maar klinkt plausibel
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Omdat het voor een dagje relatief ver rijden/treinen is. De mensen die ma-vr werken moeten waarschijnlijk de hele vrijdag vrij pakken. Kan me voorstellen dat reistijd + vrij pakken voor maar 1 PP dag voor sommigen wat veel gevraagd is en Ziggo Dome dan toch wat handiger is.

Voor een weekend daarentegen ;-)

Denk toch vooral dat het totale plaatje niet aantrekkelijk genoeg is. Ik denk ook dat Pinkpop, veel meer dan de andere grote festivals, put uit relatief lokale bezoekers.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Volgend jaar 14/15/16 juni
ik ga uit inderdaad van derde weekend juni, al is er nog niets bevestigd over de datum

edit: bijvoorbeeld, juni 2024 heeft na 14/15/16 nog 2 volle weekenden, zou Pinkpop het voorlaatste weekend gaan zitten zou de datum (20)/21/22/23 juni kunnen worden?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken