Pinkpop 2023

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Geen top line-up werd eerder al gezegd, maar zou me die vrijdag en zaterdag prima kunnen vermaken. Die zondag daarentegen, die valt echt niet mee.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Zou pinkpop toch niet eens na moeten denken om losse campingtickets aan dagkaarthouders te verkopen?

We kunnen wel concluderen dan het dit jaar niet gaat uitverkopen? en met het ov is het s’avonds lastig thuis komen.
Zo heb je ook nog wat extra inkomsten. Alleen met parkeren zou het wat ingewikkelder worden.
Maar die campingplaatsen zijn er toch.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Zou pinkpop toch niet eens na moeten denken om losse campingtickets aan dagkaarthouders te verkopen?

We kunnen wel concluderen dan het dit jaar niet gaat uitverkopen? en met het ov is het s’avonds lastig thuis komen.
Zo heb je ook nog wat extra inkomsten. Alleen met parkeren zou het wat ingewikkelder worden.
Maar die campingplaatsen zijn er toch.
Dat kan alleen als je gegarandeerd genoeg plekken hebt. Ze hebben nu (sinds het wegvallen van camping D en met een 50/50 verdeling tussen weekendkaarten en dagkaarten) genoeg plek om iedere weekendkaarthouder te kunnen laten camperen mocht het nodig zijn. Als je plekken gaat verkopen aan dagkaarthouders moet dat niet ten koste kunnen gaan van weekendkaarthouders die bijvoorbeeld pas later aansluiten…
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Wat een dramatisch slechte poster. Fel roze met donkerblauwe letters is echt verschrikkelijk om te lezen.

Als je de poster zo bekijkt, is het ook nog eens echt de minste lineup in jaren. Als goldband als 4e naam van boven op een dag staat, weet je dat het niet goed is gekomen om een mooi arsenaal aan bands te boeken...

Maar goed, ik ga me toch absoluut amuseren die 3 dagen.
Laat dat blokkenschema maar komen. Ik heb een grote bulk aan "kleine namen" op staan, die wellicht allemaal met elkaar gaan clashen... Dan kan ik nu al boos en teleurgesteld keuzes gaan maken 🤪
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Eindelijk postertje wel.
337543998_544727000881214_259025243587485883_n-jpg.4426


poster tov de site

valt me op
op vrijdag staat Altin Gun op de poster voor Picture This, op de site anders om.
daarna de volgorde op de site: Maisie Peters / Bente / Goldkimono / Noca Twins / Haunted Youth
op de poster staat Haunted Youth voor deze namen.

op zaterdag staat Disturbed voor Ronde op de poster, site anders om.
op de site is de volgorde Tove Lo / Driver Era / Dadi Freyr, deze is op de poster ook anders
ook blackwave en The Jordan staan anders om.

op zondag
staan Goldband en Tom Odell anders om in volgorde.
heel opvallend dat Warpaint en DMA's op de site en poster anders om staan.
I Prevail staat op de site voor Nielson en op de poster na Donnie, terwijl Gayle op de site voor Donnie nog genoemd word en op de poster dan pas na I Prevail.

wellicht is dit ook terug te zien in het komende blokken schema :unsure:
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.955
3.610
337543998_544727000881214_259025243587485883_n-jpg.4426


poster tov de site

valt me op
op vrijdag staat Altin Gun op de poster voor Picture This, op de site anders om.
op de is daarna de volgorde op de site Maisie Peters / Bente / Goldkimono / Noca Twins / Haunted Youth
op de poster staat Haunted Youth voor deze namen.

op zaterdag staat Disturbed voor Ronde op de poster, site anders om.
op de site is de volgorde Tove Lo / Driver Era / Dadi Freyr, deze is op de poster ook anders
ook blackwave en The Jordan staan anders om.

op zondag
staan Goldband en Tom Odell anders om in volgorde.
heel opvallend dat Warpaint en DMA's op de site en poster anders om staan.
I Prevail staat op de site voor Nielson en op de poster na Donnie, terwijl Gayle op de site voor Donnie nog genoemd word en op de poster dan pas na I Prevail.

wellicht is dit ook terug te zien in het komende blokken schema :unsure:
Denk dat je een heel eind komt als je deze poster met die van vorig jaar vergelijkt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
vergelijk ik met de poser van 2023 met het blokkenschema / podiumindeling van 2022 Poster
dit is dus de podiumindeling volgens de Pinkpop 2022 poster met de namen op de posities van Pinkpop 2023...


vrijdag
Zuid
P!nk / Editors / The War on Drugs / Ellie Goudling / Picture This
Noord
Niall Horan / The Lumineers / Frenna Deluxe / The Hu
Tent
Electric Callboy / Altin Gun / The Haunted Youth / Madoux
Stage 4
Maisie Peters / Maisie Peters / Bente / Goldkimono / Nova Twins / Lauren Sanderson

vrijdag
Zuid
Robbie Williams / The Script / Hollywood Vampires / Xavier Rudd / Kevin & The Animals
Noord
Queens of the Stone Age / The Black Keys / Disturbed / Daði Freyr / Zwangere Guy
Tent
RONDÉ / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / Prins S. en de Geit
Stage 4
DeWolff / blackwave. / The Jordan / SONS / Hot Milk / The Big Moon

vrijdag
Zuid
Red Hot Chili Peppers / OneRepublic / Tom Odell / DI-RECT / Nielson
Noord
Machine Gun Kelly / Goldband / Tash Sultana / DMA'S / Gayle
Tent
Warpaint / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / Donnie / I Prevail / Only The Poets
Stage 4
Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / Orange Skyline / Robin Kester

let op, dit is dus niet het verwachte blokkenschema, maar puur een reflectie van podiumindeling van Pinkpop 2022 ter vergelijking tot de posters Pinkpop 2022 en Pinkpop 2023.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Dit is geen poster. Dit is een vierkantje. Gemaakt voor de socials dus, zodat ze weer even bovenaan staan bij alle volgers.

Er is volgens mij weinig mis met de uitstraling/layout. Dit is toch gewoon de nieuwe huisstijl van de website en bijvoorbeeld stage 4? Ik zou niet weten waarom dit anno 2023 niet zou kunnen. Kijk voor de lol hieronder eens naar een paar recente gedrochten van andere festivals:

lowlands-2023.pngWhatsApp-Image-2023-02-07-at-10.39.06.jpeg13791508.jpeg
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Het is wel het jaar van lelijke festivalposters inderdaad. Hoe moeilijker je de lineup kan lezen hoe beter lijkt wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.928
1.705
Het is wel het jaar van lelijke festivalposters inderdaad. Hoe moeilijker je de lineup kan lezen hoe beter lijkt wel.
Nou ja, het is wel vaker een afgeleide van de huisstijl geworden. Van LL weet ik nog dat ze een X aantal jaren terug eerst naar die hypnotiserende meuk gingen, en daarna kwam de huidige 'minecraft' layout waarin je lekker pixels kunt tellen. Mooi vind ik het niet, irritant zelfs. Maar wel uniek. Dat plaatje van Pinkpop van dit jaar is ook niet bepaald mijn favoriete kleurencombi, maar als poster/plaatje an sich vind ik hem gewoon prima. Hij is in ieder geval leesbaar...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
We hebben het nu over de lelijke posters van dit seizoen, als je echt mooie posters wil zien, kijk dan in het onderstaande topic:


Lion, Brian en Wesley hebben hun poster al gedeeld, maar de komende dagen volgen er nog 15 posters. Daarna openen de ‘fictieve ticket loketten’ om voor jouw favoriete Festidraft Festival tickets te scoren. Bekendmaking van de winnaar van Draft IX volgt in de dagen daarna!

Houd dus de komende dagen dat topic in de gaten! :)
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
408
109
Wie o wie kan mij helpen ik probeer per dag een Spotify lijstje te maken.. en wil niet negatief overkomen maar ben nu bij de vrijdag en alles wat ik beluister is tienermeisjes materiaal of 13 in een dozijn zangeressen (echt veel dit jaar vergeleken met andere jaren)
Wat is te doen naast wod en the editors, haunted youth? Goldkimono viel me ook nog wel mee
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Wie o wie kan mij helpen ik probeer per dag een Spotify lijstje te maken.. en wil niet negatief overkomen maar ben nu bij de vrijdag en alles wat ik beluister is tienermeisjes materiaal of 13 in een dozijn zangeressen (echt veel dit jaar vergeleken met andere jaren)
Wat is te doen naast wod en the editors, haunted youth? Goldkimono viel me ook nog wel mee
Voor die vrijdag, ik zou je The Hu zeker aanraden!
Proberen waard is wellicht Electric Callboy.
en de Nederlands/Turkse formatie Altin Gün
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76 en brutus257

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Wie o wie kan mij helpen ik probeer per dag een Spotify lijstje te maken.. en wil niet negatief overkomen maar ben nu bij de vrijdag en alles wat ik beluister is tienermeisjes materiaal of 13 in een dozijn zangeressen (echt veel dit jaar vergeleken met andere jaren)
Wat is te doen naast wod en the editors, haunted youth? Goldkimono viel me ook nog wel mee
Orange Skyline, Brutus, I prevail, Sons, The Lathums en de DMA's zijn bands waar ik zelf in ieder geval heen ga en wel het luisteren waard zijn als je ze nog niet kent.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
408
109
Voor die vrijdag, ik zou je The Hu zeker aanraden!
Proberen waard is wellicht Electric Callboy.
en de Nederlands/Turkse formatie Altin Gün
Bedankt voor de reactie! Eerste 2 is mischien nog een optie al kan ik beide niet echt serieus nemen! Beetje songfestival gehalte ofzo...
Kan best over wat andere culturen maar dan meer in de vorm van een Bloodywood bijv.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken