Pinkpop 2023

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Zal wel geen optie zijn om terug te gaan naar een 1-dags festival, is toch teveel € mee gemoeid. PP/Mojo is toch afhankelijk van budget / artiesten die willen / kunnen optreden.Met +/- 60 bands over 3 dagen draait men toch elk jaar een programma in mekaar dat je aanspreekt of niet.Er is keuze genoeg in festival land en als je de PP line-up niet aantrekkelijk genoeg vindt dan sla je toch gewoon een jaartje over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
als je ziet hoeveel potentiële undercard / subs er zijn weggezet rondom PP met eigen shows dan kun je wel concluderen dat Mojo er geen belang bij heeft om op PP een ijzersterk affiche te bouwen en maar puur voor headliners gaat. Eigen shows van Ben Howard, Ghost, Alter Bridge, Incubes, jack Johnson, Gojira, Pantera, Kool and the Gang, Puscifer etc Laat staan de rockheadliners als Kiss en Slipknot die rond zelfde tijd in ziggo staan. Zeer teleurstellend allemaal PP wordt zo kwalitatief uitgekleed en wij uitgeknepen
Klopt en ik had dit al eens eerder aangegeven. Waar een rock Werchter het veel beter doet. Oké ja ze hebben misschien iets meer budget maar ze hebben geen totale versnippering van festivals. Wat op rock Werchter staat wordt bij ons verspreid over Pinkpop , BKS, DTRH, Groningen festival en nog wat zalen hier en daar.

Maaar goed mensen blijven komen en betalen dus waarom zou je het niet doen?

Wij zouden het ook doen als we zo meer geld konden verdienen toch?😉
 
  • Leuk
Waarderingen: EastRocks

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Wat ik nog wel opvallend vind: Het lijkt er inderdaad op dat pinkpop niet meer (in elk geval dit jaar) de absolute top heeft kunnen krijgen.
Waarom zijn dan de tickets zo ongelofelijk duur? Vragen Pink en Robby wat vroeger de Stones en Bruce vroegen ofzo?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Wat ik nog wel opvallend vind: Het lijkt er inderdaad op dat pinkpop niet meer (in elk geval dit jaar) de absolute top heeft kunnen krijgen.
Waarom zijn dan de tickets zo ongelofelijk duur? Vragen Pink en Robby wat vroeger de Stones en Bruce vroegen ofzo?
Met alle prijsstijgingen vragen artiesten logischerwijs ook meer geld dan ze vroeger deden.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Met alle prijsstijgingen vragen artiesten logischerwijs ook meer geld dan ze vroeger deden.

Ja, ik snap een prijs stijging als we hetzelfde kaliber artiesten hadden gekregen: alles is duurder. Maar een prijs stijging als je van Champions Leagure naar Europa Leagure headliners gaat...maar ongetwijfeld klopt het wel hoor. Ik verbaas me er dan alleen over dat Pink en RW dan echt net zo duur zijn als Pearl Jam en Metalica.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Wat ik nog wel opvallend vind: Het lijkt er inderdaad op dat pinkpop niet meer (in elk geval dit jaar) de absolute top heeft kunnen krijgen.
Waarom zijn dan de tickets zo ongelofelijk duur? Vragen Pink en Robby wat vroeger de Stones en Bruce vroegen ofzo?
Niet alleen zij. Ook de opbouwers, afvalverwerkers, cateraars, geluidstechnici, transporteurs, bierbrouwers, beveiligers, verkeersregelaars en kassamensen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja, ik snap een prijs stijging als we hetzelfde kaliber artiesten hadden gekregen: alles is duurder. Maar een prijs stijging als je van Champions Leagure naar Europa Leagure headliners gaat...maar ongetwijfeld klopt het wel hoor. Ik verbaas me er dan alleen over dat Pink en RW dan echt net zo duur zijn als Pearl Jam en Metalica.
Headliners zijn imo nog steeds Champions League qua grootte. Robbie, RHCP en P!nk doen niet onder voor Metallica of PJ.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Bassie78

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Dat is niet waar, dat geldt in België net zo. Core Festival, Lokerse Feesten, Pukkelpop, Gent Jazz, Dour etcetc.
Zonder Les Ardentes, Core, Dour en Live is Live had Rock Werchter mogeijk Kendrick, Little Simz, Phoenix en dEUS gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Dat is niet waar, dat geldt in België net zo. Core Festival, Lokerse Feesten, Pukkelpop, Gent Jazz, Dour etcetc.
Toch is er minder versnippering in België.

wij hebben ook North Sea Jazz en Lowlands en Rolling Loud. Maar ik heb deze niet meegenomen omdat deze uit een andere vijver vissen (meestal) .
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Toch is er minder versnippering in België.

wij hebben ook North Sea Jazz en Lowlands en Rolling Loud. Maar ik heb deze niet meegenomen omdat deze uit een andere vijver vissen (meestal) .
Nee echt niet. Graspop, Core Festival, Live is Live, Dour, Les Ardentes, Pukkelpop. Noem het maar op. Daar is het net zo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Toch is er minder versnippering in België.

wij hebben ook North Sea Jazz en Lowlands en Rolling Loud. Maar ik heb deze niet meegenomen omdat deze uit een andere vijver vissen (meestal) .
Hoewel Lizzo (nu op NSJ) nu echt wel een geknipte naam is voor Pinkpop.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Hoewel Lizzo (nu op NSJ) nu echt wel een geknipte naam is voor Pinkpop.
En Eilish was, als ze niet in de zomer zou gaan touren, ook een mooie naam voor Pinkpop geweest. Staat voor mijn gevoel ook altijd wel namen op Lowlands die ook wel op Pinkpop zouden passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Nee echt niet. Graspop, Core Festival, Live is Live, Dour, Les Ardentes, Pukkelpop. Noem het maar op. Daar is het net zo.
Waaarom heeft Werchter dan alle namen die bij ons verspreid zijn over Pinkpop, DTRH en BKS?

En nee het argument budget is niet genoeg naar mijn idee.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
En Eilish was, als ze niet in de zomer zou gaan touren, ook een mooie naam voor Pinkpop geweest. Staat voor mijn gevoel ook altijd wel namen op Lowlands die ook wel op Pinkpop zouden passen.
De augustus festivals vissen altijd uit een hele andere vijver dan Pinkpop en Werchter.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Waaarom heeft Werchter dan alle namen die bij ons verspreid zijn over Pinkpop, DTRH en BKS?

En nee het argument budget is niet genoeg naar mijn idee.
Meer budget, een extra dag, meer namen op 1 dag etc. Meerdere factoren.

En volgens mij hebben ze ook best een aantal namen die niet in NL optreden of hier eigen shows doen (Arctic Monkeys, Iggy Pop, Rosalia oa). En ze delen sowieso ook niet gigantisch veel met BKS volgens mij?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Waaarom heeft Werchter dan alle namen die bij ons verspreid zijn over Pinkpop, DTRH en BKS?

En nee het argument budget is niet genoeg naar mijn idee.
Werchter heeft zeker niet alles wat op al die drie Nederlandse festivals staat, al zit ik me nu voor te stellen hoe een Werchter dag met Robbie Williams als headliner en Aphex Twin als dance afsluiter er achteraan zou zijn… interessante gedachte 😆

Maar deze vergelijking is te kort door de bocht en te selectief om echt dieper op in te gaan heb ik het idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Meer budget, een extra dag, meer namen op 1 dag etc. Meerdere factoren.

En volgens mij hebben ze ook best een aantal namen die niet in NL optreden of hier eigen shows doen (Arctic Monkeys, Iggy Pop, Rosalia oa). En ze delen sowieso ook niet gigantisch veel met BKS volgens mij?
Ze delen veel met BKS net zoals met DTRH. Hele overzicht is tijd geleden hier gepost en toen werd er ook over gepraat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken