Pinkpop 2023

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Bevestigd:
*Rondé hebben de laatste tijd veel hits gescoord en deze worden letterlijk plat gedraaid op onder andere Q-MUSIC 😉….
Dus een relevante boeking.

*Di- Rect goede band en ook veel recente hits.

*Donnie….veel hits gehad. Dikke prima.

*Goldband! Do I need to say more? Nederlandse naam van formaat inmiddels.

*De enige die ik zelf niet kan plaatsen : Nielson. Lijkt een beetje uit het niets te vallen.

Nog een lijstje van wat er nog naar Pinkpop kan komen:

Na Antoon dit jaar (wat een succes was want de tent stond propvol) is het in 2023 tijd voor Flemming! 1.2 miljoen luisteraars per maand en met de hits als automatisch en Amsterdam geen gekke boeking.

S10. Heeft geen uitleg nodig denk ik. Kan zo op het affiche.

Suzan en Freek. Goed gevulde ziggo dome voor een paar avonden en genoeg hits op zak. Pinkpop kan zeker…

Andere Nederlandse namen die allemaal kunnen: Bløf(laatste keer 2018), Ilse de Lange ( laatste keer 2017 of 2016 meen ik) , Miss Montréal (laatste keer 2018)
Broederliefde , Jeugd van TegenwoordIg,
Naaz , Merol , Fresku, Roxeanna Hazes, Orange Skyline

En natuurlijk… DAVINA MICHELLE . Want ja de P!nk vrijdag zonder DAVINA kan natuurlijk niet 😂…althans zo zal MOJO denken haha

De keuze is dus reuze want Nederlandse muziek doet het op dit moment gewoon prima.

Laat de haters maar komen…
The Gathering mag van mij ook wel weer eens langskomen.

K’s Choice doet de maand mei weer een serie optredens! In hoeverre zijn zij nog kanshebbers?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Personal trainer voor op stage 4
ja, eigenlijk verwacht ik die wel...

ik verwacht ook wel, of houdt ik in de gaten... :
- Blackbird
- Thomas Nicolas
- Claude
- Portland
- S10
- Snelle
- The Kik
- Sloper / Triggerfinger (1 van deze)
- Dog Eat Dog (omdat ze afgelopen editie tussen gigs door alsnog backstage waren)
- Purple Disco Machine
- First Aid Kid
- White Lies
- Sam Fender
- Within Temptation

De kansen op Anouk zijn behoorlijk gezakt door de aankondigingen die er al zijn.
Wat wel weer een mainstage spot over laat voor Within Temptation (die vandaag de laatste show in de huidige tour doen en al buienlandse festivals aangekondigd hebben in 2023 en geen NL festivals).
Door de aankondiging op Dynamo heb ik mijn persoonlijke hoop op Rudeboy maar eens naast me neer gelegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Bevestigd:
*Rondé hebben de laatste tijd veel hits gescoord en deze worden letterlijk plat gedraaid op onder andere Q-MUSIC 😉….
Dus een relevante boeking.

*Di- Rect goede band en ook veel recente hits.

*Donnie….veel hits gehad. Dikke prima.

*Goldband! Do I need to say more? Nederlandse naam van formaat inmiddels.

*De enige die ik zelf niet kan plaatsen : Nielson. Lijkt een beetje uit het niets te vallen.

Nog een lijstje van wat er nog naar Pinkpop kan komen:

Na Antoon dit jaar (wat een succes was want de tent stond propvol) is het in 2023 tijd voor Flemming! 1.2 miljoen luisteraars per maand en met de hits als automatisch en Amsterdam geen gekke boeking.

S10. Heeft geen uitleg nodig denk ik. Kan zo op het affiche.

Suzan en Freek. Goed gevulde ziggo dome voor een paar avonden en genoeg hits op zak. Pinkpop kan zeker…

Andere Nederlandse namen die allemaal kunnen: Bløf(laatste keer 2018), Ilse de Lange ( laatste keer 2017 of 2016 meen ik) , Miss Montréal (laatste keer 2018)
Broederliefde , Jeugd van TegenwoordIg,
Naaz , Merol , Fresku, Roxeanna Hazes, Orange Skyline

En natuurlijk… DAVINA MICHELLE . Want ja de P!nk vrijdag zonder DAVINA kan natuurlijk niet 😂…althans zo zal MOJO denken haha

De keuze is dus reuze want Nederlandse muziek doet het op dit moment gewoon prima.

Laat de haters maar komen…
🙄Davina mag van mij wegblijven 😂, maar Suzan en Freek, Bløf, snelle, jeugd van tegenwoordig, S10 zie ik er nog wel staan, en natuurlijk within Temptation (wat ik persoonlijk zelf, eigenlijk nog wel headliner waardig zou vinden maar die zijn al vergeven)

Nou als je op vrijdag om 04:00u wakker wordt de dag van de pre-sale met het nummer bon gepakt, is dat een voorteken of juist niet om bij Donnie te gaan kijken 🤣🤣.

Nielson staat er hoogstwaarschijnlijk alleen door zijn deelname aan de beste Zangers, en heeft toch ook wel wat nummers die mensen kennen.

Goldband en Di-rect een vrij logische boeking , de populairitijd van goldband op dit moment, en Di-rect gaat eigenlijk ook al wel wat jaren mee, en staan niet misselijk op de line-up al zou ik persoonlijk liever dan Kensington hebben zien staan (maar dat gaat hem niet meer worden).

Rondé vind ik echt een goede boeking, verbaasd wel dat ze er nu pas staan en niet al eerder.
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ik vraag me dan wel af, welke acts van Werchter op BKS of DTRH staan... die kans is ook aannemelijk voor Wet Leg denk ik
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
ik vraag me dan wel af, welke acts van Werchter op BKS of DTRH staan... die kans is ook aannemelijk voor Wet Leg denk ik
DTRH heeft natuurlijk al wat overlappende acts bekend gemaakt (Fred Again en Stromae bijvoorbeeld).
Voor BKS zie ik niet zoveel overlap nog eigenlijk. Sigur Rós is natuurlijk een echte BKS-naam; en in het BKS-forum vrezen we voor the 1975. Wet Leg is er zeker ook een, maar past ook op DTRH. Zij doen veel voorprogramma's, dus vraag is welk festival het beste past.
Maar verder..... De Primavera's lijken een betere indicatie voor BKS te geven.
 

Danielledaan

Playlistbediener
6 sep 2022
7
3
Misschien nog Sad Night Dynamite op Stage 4? Heb ik mij heel erg bij vermaakt op Pukkelpop vorig jaar! En hier thuis wordt geduimd voor Lovejoy.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
95
66
Tussen het werken door in de pauze toch maar even een lijstje gemaakt:

GRAAG AANVULLEN

Acts die nog naar Pinkpop kunnen komen:

* Iggy Pop (15-17 juni op Spaans festival, geen Bospop)

* Lil Nas X (t/m 19 mei in USA , 12 juli in Zwitserland , nog niet op Rolling Loud, 6 juli Mad Cool , “ see you next year” bij laatste show in NL)

* Franz Ferdinand (8 juli Frankrijk , 20 juli Frankrijk , 6 juli Mad Cool)

*The Prodigy (8 juni Oostenrijk, 28 juni Ierland, 8 juli Mad Cool, PP past perfect….)

* Liam Gallagher (lastig tour data te vinden maar kan volgens mij)

*Paolo Nutini (16 juni Dublin, 17 juni Belfast, 18 juni PP? Kan maar wordt krap, 24 juni IDAYS)

* Sigur Ros (19 t/m 23 juni op electric castle , 6 juli mad Cool)…Pinkpop kan of toch naar Down The Rabbit Hole / Best Kept Secret ?

* Within Temptation (kan volgens mij …)

* Yungblud ( rock am Ring , heeft geen tour datums verder in juni voor eigen tour. In juli start eigen tour weer in USA)

* Evanescence (9 juni Download, 2-4 juni Rock am Ring , Pinkpop lijkt bijna een inkoppertje….)

* Simple Plan (7 juni Oostenrijk , 8 juni Tsjechië , Download , Pinkpop past)

* Sugababes ( 18 juni Isle of Wight (deelt veel namen met Pinkpop), 1 juli Londen , staan vooralsnog niet op Bospop)

* Architects ( 14-17 juni Denemarken, 15-18 juni Grapspop, 24 juni Münster…ook een inkoppertje voor Pinkpop lijkt me…)

* Fred Again ( ik zie mogelijkheden)

* Gwen Stefani ( 24 en 25 juni met P!nk in Londen, neemt P!nk haar mee? , tourschema laat het vooralsnog toe)

* Skrillex ( 8 juni Primavera , Pinkpop kan erna eventueel)

* Halsey ( Primavera sound week, daarna ruimte)

* Cavetown ( Primavera week erna niks , kan ook)

Wat wordt het ?
Waarom noemt niemand Cardinal Black??
Wat een goede groep is dat zeg.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
als er vandaag geen nieuws van Pinkpop meer komt, dan ga ik eveneens als vorig jaar voor eind volgende week.
toen kwam na de verkoop de volgende worp op 15 december, aanstaande vrijdag zou een logische zijn dan?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Kovacs nog een optie?Nieuw plaat in januari. Waaronder een duet met Till Lindemann/Rammstein.
alweer?

maar ja, volgens mij heeft Rob Trommelen een flinke vinger in de pap bij Kovacs en dat maakt de kans al wel aanzienlijk aangezien hij ook een zeer belangrijke spill in het web is bij Mojo voor de Pinkpop-boekingen...

edit: ja, inderdaad, hij is manager van Kovacs
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
alweer?

maar ja, volgens mij heeft Rob Trommelen een flinke vinger in de pap bij Kovacs en dat maakt de kans al wel aanzienlijk aangezien hij ook een zeer belangrijke spill in het web is bij Mojo voor de Pinkpop-boekingen...

edit: ja, inderdaad, hij is manager van Kovacs
Wordt dan pas de 3e keer.Trouwens wie heeft de meeste optredens op PP?Anouk?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken