Pinkpop 2023

12 nov 2016
650
389
Break My Soul is anders wel een van de grootste nummers van het jaar. Bizar hoe alomtegenwoordig ze weer is met dat nieuwe nummer. En redelijk indrukwekkend zo laat in haar carrière.

Ook het album Renaissance zelf is een grote hit.
Is dat zo? Ik las hier toch echt iets anders.

Niet alsof Beyonce op PP komt, voor de honderdste keer. :LOL:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik zag trouwens dat Download festival een vierde dag heeft volgend jaar. Zouden die een grote vis in hun genre (AC/DC?) hebben binnen gehaald of is die extra dag omdat ze dan 20 jaar bestaan? Als ik me niet vergis zitten die in hetzelfde weekend als PP.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik zag trouwens dat Download festival een vierde dag heeft volgend jaar. Zouden die een grote vis in hun genre (AC/DC?) hebben binnen gehaald of is die extra dag omdat ze dan 20 jaar bestaan? Als ik me niet vergis zitten die in hetzelfde weekend als PP.
Is voor de verjaardag van het festival, niet perse voor een act
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik zag trouwens dat Download festival een vierde dag heeft volgend jaar. Zouden die een grote vis in hun genre (AC/DC?) hebben binnen gehaald of is die extra dag omdat ze dan 20 jaar bestaan? Als ik me niet vergis zitten die in hetzelfde weekend als PP.
Waarschijnlijk om ruimte te maken voor Metallica, en Metallica...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
373
203
Ik verwacht dat Mojo haar sowieso liever met een los concert in Nederland zet en ze doet sowieso eigenlijk nooit festivals. Zou knap zijn als het Pinkpop lukt maar de kans lijkt me gewoon vrij minimaal.
Ik denk dat Queen B. misschien meerdere concerten zal geven. Net als Coldplay die steeds een show bleef toevoegen...

edit: en dan bedoel ik meerdere shows in Nederland natuurlijk...
 
Laatst bewerkt:

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Gevoelsmatig denk ik dat Greenday meer kaarten doet verkopen dan DM.
Nogmaals het kan wel maar ik denk echt dat PP dat vandaag de dag niet meer doet. Valt een beetje in de categorie als bv Neil Young. Doen ze ook niet. Of bv een Nick Cave. Allemaal prima acts die veel andere festivals in Europa zo zouden headlinen. Maar voor PP zie ik dat op de een of andere manier minder snel gebeuren.....
ik denk het net andersom, Green Day is echt wel over hun piek heen (en relevantie, zeker in belgië want Hella Mega was maar sportpaleis,) terwijl DM niet zoveel tourt en wel een mooie vaste schare fans heeft en ook een hoop hits.
ik hoop liever op Depeche Mode dan Green Day (ondanks dat Green Day/weezer/... een fijne avond was),

en pinkpop zou net wel dingen als Nick Cave een hoge plaats geven, het verkoopt toch ook een massa tickets (zie naar tour deze zomer)

nuja, ik run geen festival, dus mijn probleem is het niet. maar Green Day als headliner in 2023. lijkt me toch een beetje armoede
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
ik denk het net andersom, Green Day is echt wel over hun piek heen (en relevantie, zeker in belgië want Hella Mega was maar sportpaleis,) terwijl DM niet zoveel tourt en wel een mooie vaste schare fans heeft en ook een hoop hits.
ik hoop liever op Depeche Mode dan Green Day (ondanks dat Green Day/weezer/... een fijne avond was),

en pinkpop zou net wel dingen als Nick Cave een hoge plaats geven, het verkoopt toch ook een massa tickets (zie naar tour deze zomer)

nuja, ik run geen festival, dus mijn probleem is het niet. maar Green Day als headliner in 2023. lijkt me toch een beetje armoede
Ik volg je wel maar om nou te zeggen dat Greenday over hun piek heen is…. Dat geld dan toch zeker ook voor DM….
Misschien gaan ze wel voor Greenday Depeche Mode en een Billie Eilish??
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
The Smashing Pumpkins komen 19 september met nieuws. Vraag mij af of ze nog een festival in Nederland kunnen headlinen. Laatste festival in Nederland was Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
The Smashing Pumpkins komen 19 september met nieuws. Vraag mij af of ze nog een festival in Nederland kunnen headlinen. Laatste festival in Nederland was Pinkpop.
Zullen niet meer als headliner in beeld zijn; zeker niet voor Pinkpop.
Laatste tour was AFAS, de keer daarvoor 013 en Paradiso.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
The Smashing Pumpkins komen 19 september met nieuws. Vraag mij af of ze nog een festival in Nederland kunnen headlinen. Laatste festival in Nederland was Pinkpop.
Kunnen best een festival headlinen maar dat zal zeker geen Pinkpop worden! Als noordafsluiter of sub zal ik toejuichen!

Maar als ze morgen al met nieuws komen met evt EU data zie ik ze AFAS of RTM stage Ahoy aandoen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
The Smashing Pumpkins komen 19 september met nieuws. Vraag mij af of ze nog een festival in Nederland kunnen headlinen. Laatste festival in Nederland was Pinkpop.
Pinkpop 2007 waren ze headliner... stond zelf vooraan uit mijn dak te gaan!
was overigens ook wel genoeg ruimte voor, kan me niet meer herinneren dat ik het zo rustig heb gezien bij headliners in de voorvakken nadien.

Laat ik voorzichtig zeggen, Smashing Pumpkins was voor de organisatie geen succes dat jaar. Headliner Pinkpop, dat zit er niet meer in voor Smashing Pumpkins.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ik heb het vermoeden dat de 2e Boutique een afvaller gaat worden voor Pinkpop, aangezien de datum de zaterdag van Pinkpop is.
Dat is in sommige gevallen een act die niet twee dagen achter elkaar speelt, dus waarschijnlijk niet te verwachten is op de Pinkpop vrijdag of zondag imo...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
denk voor beide geen Robbie, niet voor Pinkpop en niet (alweer) voor Boutique.
mijn gok gaat (ook) naar Swift voor Boutique
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken