Pinkpop 2023

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik zelf zie het wat minder vrolijk in….

De laatste jaren weet Mojo steeds meer de mooie exclusieve namen apart neer te zetten op een Goffertpark, stadion of grote zaal. Kijk alleen maar naar dit jaar. Er waren zoveel goede artiesten en Pinkpop kreeg de nogal veilige namen.

Voor 2023 lijken we weer hetzelfde te krijgen:

Coldplay - Arena ( ja oke ze doen alleen maar stadions ;))

Muse - Goffertpark ( ik denk zelf een gemiste kans want waarom heeft een Werchter en Hurricane ze wel geboekt)

Harry Styles - arena twee keer

Bruce - losse dag op Megaland

Je ziet dus alweer gebeuren wat de laatste jaren vaker gebeurt en dat de geweldige Wow namen verspreid worden over de andere grote venues. Ik denk niet dat het een Pinkpop imago ding is maar eeerder een kwestie van zoveel mogelijk geld verdienen voor MOJO op verschillende plekken in het land en op verschillende datums.

Verder verwacht ik nogmaals Beyoncé toch echt in de arena. Qua pop naam heb ik hoop op Taylor Swift maar zou me ook niet verbazen als zij straks met haar eigen stage op het Malieveld staat.

Weet ook niet waar het gevoel vandaan komt maar hoop dat na de eerste naam mijn gedachtes hierover anders zijn.

DUS PINKPOP VERRAS ME MET IETS MOOIS!
ik kan me hier eigenlijk wel in vinden en dan denk ik dat ze voor 2023 de volgende headliners hebben.
1. RATM.
2. GnR
3. Robbie Williams.
De verrassing zit hem misschien in 1 exclusieve naam waarvan je denkt, zo dat is bijzonder en dan denk ik aan een Beyonce of Taylor Swift. Streep dan RW of GnR maar weg…..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ik kan me hier eigenlijk wel in vinden en dan denk ik dat ze voor 2023 de volgende headliners hebben.
1. RATM.
2. GnR
3. Robbie Williams.
De verrassing zit hem misschien in 1 exclusieve naam waarvan je denkt, zo dat is bijzonder en dan denk ik aan een Beyonce of Taylor Swift. Streep dan RW of GnR maar weg…..
ik zie Pinkpop ook wel vol voor Billie Eilish gaan... in 2022 blijkbaar mis gelopen en nog nooit op Pinkpop gestaan, lijkt me ook een "frisse" headliner (ai ai, ja ik zei het) naast de "oude" headliner RATM...

( ik heb er helemaal niets mee... dus aub dan graag 'voor mij' wel nog even Editors en/of Live er voor zetten op die dag he Mojo? )

Dan mag ik (persoonlijk) hopen dat daar GnR langs staat en niet Beyoncé (!), Swift, Williams of Depeche Mode 🙈

Pinkpop is laatste jaren Billie Eilish kunnen 'ontlopen', dat geluk kan natuurlijk niet lang meer blijven duren... Pinkpop zou haar graag willen boeken, zoals Niek Murray zei, dus kan je op wachten tot het binnenkort een keer zo zal zijn.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
ik zie Pinkpop ook wel vol voor Billie Eilish gaan... in 2022 blijkbaar mis gelopen en nog nooit op Pinkpop gestaan, lijkt me ook een "frisse" headliner (ai ai, ja ik zei het) naast de "oude" headliner RATM...

( ik heb er helemaal niets mee... dus aub dan graag 'voor mij' wel nog even Editors en/of Live er voor zetten op die dag he Mojo? )

Dan mag ik (persoonlijk) hopen dat daar GnR langs staat en niet Beyoncé (!), Swift, Williams of Depeche Mode 🙈

Pinkpop is laatste jaren Billie Eilish kunnen 'ontlopen', dat geluk kan natuurlijk niet lang meer blijven duren... Pinkpop zou haar graag willen boeken, zoals Niek Murray zei, dus kan je op wachten tot het binnenkort een keer zo zal zijn.
Niet om het een of het ander. En ja ik durf het toch te zeggen… maar …Billie Eilish is niet meer zo groot als vorig jaar (denk ik).

De Billie Eilish hype is ietsje gaan liggen.

Haar laatste album was iets minder Wow dan het album ervoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Niet om het een of het ander. En ja ik durf het toch te zeggen… maar …Billie Eilish is niet meer zo groot als vorig jaar (denk ik).

De Billie Eilish hype is ietsje gaan liggen.

Haar laatste album was iets minder Wow dan het album ervoor.
Er zijn weinig acts die een album (zullen) maken die zo succesvol is dan die eerste van Billie. Inclusief Billie zelf. Dus die vergelijking is nooit eerlijk.

Happier Than Ever was niet van de radio weg te slaan in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Niet om het een of het ander. En ja ik durf het toch te zeggen… maar …Billie Eilish is niet meer zo groot als vorig jaar (denk ik).

De Billie Eilish hype is ietsje gaan liggen.

Haar laatste album was iets minder Wow dan het album ervoor.
Gaat ze wel touren of is daar geen info over??
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Er zijn weinig acts die een album (zullen) maken die zo succesvol is dan die eerste van Billie. Inclusief Billie zelf. Dus die vergelijking is nooit eerlijk.

Happier Than Ever was niet van de radio weg te slaan in ieder geval.
Oké als je het zo bekijkt helemaal met je eens. Er moet genoeg goede dag programmering zijn bij een Billie Eilish dag.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Niet om het een of het ander. En ja ik durf het toch te zeggen… maar …Billie Eilish is niet meer zo groot als vorig jaar (denk ik).

De Billie Eilish hype is ietsje gaan liggen.

Haar laatste album was iets minder Wow dan het album ervoor.
Ik vond haar tweede album beter dan haar eerste. Op Glastonbury blies ze me niet omver (kan ook aan mijn verwachtingen hebben gelegen) maar was het wel echt een tof optreden. Zou een mooie headliner voor Pinkpop zijn.

Waarop baseer je dat de hype is gaan liggen? Want alle zalen waar ze dit jaar speelde waren ze strak uitverkocht.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik vond haar tweede album beter dan haar eerste. Op Glastonbury blies ze me niet omver (kan ook aan mijn verwachtingen hebben gelegen) maar was het wel echt een tof optreden. Zou een mooie headliner voor Pinkpop zijn.

Waarop baseer je dat de hype is gaan liggen? Want alle zalen waar ze dit jaar speelde waren ze strak uitverkocht.
Natuurlijk verkoopt ze nog steeds zalen uit. Maar ik bedoelde meer dat Werchter toen een los evenement had oor Billie en plots werd dit een zaal show. Als er genoeg goede dagprogammering is is het prima maar weet niet of alleen puur voor haar een hele dag Pinkpop zou uitverkopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dat event was volgens mij zelfs nog voor het tweede album en op een vrij ongelukkige dag. Als ze nu een dag op Pinkpop staat zal dat vast goed verkopen. Waarom baseer je dan dat de hype nu is gaan liggen? Want daar is verder vrij weinig van te merken.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Jammer, had muse toch wel verwacht.
Nu maar naar den Haag dan. Maar baal altijd van die doordeweekse conserten, moet je meteen een middag en een ochtend vrij nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik vond haar tweede album beter dan haar eerste. Op Glastonbury blies ze me niet omver (kan ook aan mijn verwachtingen hebben gelegen) maar was het wel echt een tof optreden. Zou een mooie headliner voor Pinkpop zijn.

Waarop baseer je dat de hype is gaan liggen? Want alle zalen waar ze dit jaar speelde waren ze strak uitverkocht.
Jammer dat je geen verslag hebt gedaan van je Glasto avontuur, is nu wat aan de late kant zeker? 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Ha, ik pas mijn gokje aan naar Depeche Mode - Robbie Williams - Guns n Roses, met de Chili Peppers als wildcard mocht het één van deze acts niet worden.
Guns n Roses zat ik ook aan te denken, aangezien deze in 2020 als headliner zouden staan, maar door corona niet heeft kunnen plaatsvinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Guns n Roses zat ik ook aan te denken, aangezien deze in 2020 als headliner zouden staan, maar door corona niet heeft kunnen plaatsvinden.
GnR moet nog de show in Glasgow inhalen.
Die is niet gecanceld en staat nog altijd vermeld op de site :
Sadly, due to illness and medical advice, GN’R will not be able to perform in Glasgow, tomorrow 5-July-2022. We are working on rescheduling options for this show so please hold onto your tickets and wait for a further update. We appreciate your understanding and patience.
Het lijkt mij er heel sterk op dat ze in de zomer van 2023 weer in EU touren. Dus GnR is vast geen gekke gedachte om ze in de gaten te houden voor 2023 en is ook nog eens een act die niet terugdeinst van een festivalgig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken