Pinkpop 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Staan wel wat clipjes online. De eerste die ik
Snap ik, al die dansers en gimmicks hadden van mij ook niet gehoeven. Feit blijft wel dat er met nummers als Hysteria, Plug in Baby, Supermassive Black Hole, Stockholm Syndrome en Knights of Cydonia alsnog gewoon een dijk van een show staat. Hoe ze live zo groots en bombastisch maar tegelijkertijd toch één van de strakste livebands zijn vind ik echt heel knap.

Die show waar ze nu mee touren is anderhalf uur aan rockhits achter elkaar en niet meer al die opsmuk van de vorige tour. Volgend jaar al 8 jaar terug dat ze op Pinkpop stonden, lijkt me toch één van de droomkandidaten als headliner.
De vraag is of ze na een uitgebreide festivaltour dit jaar niet liever weer hun eigen shows doen volgend jaar in zalen. Dat is ook alweer even geleden.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
De vraag is of ze na een uitgebreide festivaltour dit jaar niet liever weer hun eigen shows doen volgend jaar in zalen. Dat is ook alweer even geleden.
Hebben Nederland (en België) wel overgeslagen deze zomer. Dus zie ze best wat zaal/stadion/weide-shows doen aangevuld met o.a. Pinkpop. Laatste festivalshow in NL is al even geleden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Hebben Nederland (en België) wel overgeslagen deze zomer. Dus zie ze best wat zaal/stadion/weide-shows doen aangevuld met o.a. Pinkpop. Laatste festivalshow in NL is al even geleden.
We zien wel. Ik hoop mee voor jou.

En dan mogen ze Werchter overslaan. Vorige keer is nog erg recent daar en dat was niet bepaald een succes (zowel qua receptie als verkoop).
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
We zien wel. Ik hoop mee voor jou.

En dan mogen ze Werchter overslaan. Vorige keer is nog erg recent daar en dat was niet bepaald een succes (zowel qua receptie als verkoop).
Receptie was niet echt iets mis mee. Recensies waren ook prima. Vanuit achterin lijkt het altijd minder natuurlijk.
Zie ook het feit dat ze een jaar erna worden verkozen tot beste festivalact aller tijden. Ook tot beste act van het RW19 weekend als ik me niet vergis. Zoiets leunt natuurlijk eerder op een recente passage dan op een uit 2001 ofzo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Receptie was niet echt iets mis mee. Recensies waren ook prima. Vanuit achterin lijkt het altijd minder natuurlijk.
Zie ook het feit dat ze een jaar erna worden verkozen tot beste festivalact aller tijden. Ook tot beste act van het RW19 weekend als ik me niet vergis. Zoiets leunt natuurlijk eerder op een recente passage dan op een uit 2001 ofzo.
Een bevriende (casual) Muse fan die vooraan stond, vond het in ieder geval maar slap. Ik was al Muse moe in 2015 merkte ik, dus deze vermoeiende show hielp niet echt. Te lang, te gimmicky, te veel nieuwe (lees: post 2010) rommel.

Ik kwam na New Order nog eens kijken en stond redelijk achteraan, al was het verdomd makkelijk om tot aan de geluidstoren te stappen voor een grote zondagsafsluiter. Het gebeurt natuurlijk altijd wel dat mensen het tijdens de laatste act sneller voor gezien houden (zie ook FF17 en AM18), maar de uitstroom halverwege de show was wel opvallend groot tijdens Muse.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Wij hebben ons toen eigenlijk prima vermaakt. Lekker bombastisch en stevig.
Zeker het vroegere werk blijft geweldig. Het latere werk is toch meer een minder goede versie van het eerdere.
 

Matjes

Campingartiest
20 okt 2015
72
65
Ik vond het ook tegenvallen in 2019, was mijn eerste keer Muse en keek er erg naar uit, maar vond het erg gelikt en en heel vlak, Bellamy vond zich ook belangrijker dan de band wat soms zichtbaar irritatie opwekte be de andere. Op album echt fan van Muse tot de later albums, maar absoluut. niet het hoogtepunt van RW 2019
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Vind bij Muse vooral opvallen, in juni 2019 nog Goffertpark en Rock Werchter, daarna 12 september 2019 in ZiggoDome en sindsdien Benelux geheel overgeslagen? (oke, met uitzondering de intieme show in Carre Amsterdam aankomende oktober)

Terwijl afgelopen zomer toch best een flinke tour gedaan is (ik kan me eigenlijk alleen voorstellen dat ze nergens meer tussen paste?)
Kan me totaal niet voorstellen dat ze ook in 2023 weer Benelux overslaan.

Rock Werchter is dan wel 2019 geweest, Pinkpop is al 2015 laatste keer Muse. Ik kijk er niet gek van op als ze in 2023 Pinkpop weer kunnen headlinen.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
256
171
Ik verwacht dat Arctic Monkeys volgend jaar in Juni / Juli ook in Europa te zien zullen zijn. Twijfelgeval of ze Pinkpop headlinen, zou ook zomaar weer op BKS kunnen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Ik verwacht dat Arctic Monkeys volgend jaar in Juni / Juli ook in Europa te zien zullen zijn. Twijfelgeval of ze Pinkpop headlinen, zou ook zomaar weer op BKS kunnen.
Na 2 keer BKS zie ik het gebeuren dat ze eens elders willen staan. Gok dan Pinkpop of DTRH.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Gisteren bij Dutch Valley geweest omdat het om de hoek hier is. Voor €15,00 naar binnen en we gingen alleen voor Anouk. Wat een spetterend en geweldig optreden was dat zeg. Oude joggingbroek en t-shirt van Rush aan, kaalgeschoren rattenkoppie maar die stem!!! Uitstekende setlist met alle hits en een geweldig openingsnummer. Boek haar alvast maar voor PP 2023.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Vind bij Muse vooral opvallen, in juni 2019 nog Goffertpark en Rock Werchter, daarna 12 september 2019 in ZiggoDome en sindsdien Benelux geheel overgeslagen? (oke, met uitzondering de intieme show in Carre Amsterdam aankomende oktober)

Terwijl afgelopen zomer toch best een flinke tour gedaan is (ik kan me eigenlijk alleen voorstellen dat ze nergens meer tussen paste?)
Kan me totaal niet voorstellen dat ze ook in 2023 weer Benelux overslaan.

Rock Werchter is dan wel 2019 geweest, Pinkpop is al 2015 laatste keer Muse. Ik kijk er niet gek van op als ze in 2023 Pinkpop weer kunnen headlinen.
Zitten wel 2 jaar bij, die niet meetellen hé.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.695
Geen Nutini op Pinkpop? Heeft data voor 14, 16 en 17 juni (Belfast) bekendgemaakt, dus alleen de 18e is nog over...
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.996
3.678
Ik verwacht dat Arctic Monkeys volgend jaar in Juni / Juli ook in Europa te zien zullen zijn. Twijfelgeval of ze Pinkpop headlinen, zou ook zomaar weer op BKS kunnen.
Die gaan ook de amerikaanse festivals doen, dus dat is even afwachten. We gaan in ieder gevaal een zaalshow krijgen van AM volgend voorjaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
256
171
Vanuit mijn kant een vermoeden wat gaat komen

Harry Styles
Muse


Verder:
Bring me the horizon
Oscar and the wolf
Sea girls
Glass Animals
George Ezra
Bastille
All time low
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Bassie78

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Zou John Mayer een optie zijn? Is al sinds 2019 niet meer in Europa geweest en speelde toen 2 keer in de Ziggo Dome.. Of doet hij geen festivals?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken