Pinkpop 2023

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
PriveJets zijn wat mij betreft geen punt van discussie. De mindset wereldwijd komt er meer en meer, en dat is geweldig, maar we hoeven wat mij betreft niet daadwerkelijk elk aspect van het klimaatprobleem de kop in te drukken, en zeker niet de minuscule speldenprikjes. Dus laat die artiesten maar overkomen zoals zij dat willen, dan is de kans het grootst dat ze spelen op de plekken waar wij dat willen.

Mijn wensenlijstje voor Pinkpop 2023 headliners in volgorde van ‘yes please!’ naar ‘ook wel aardig’:

- Red Hot Chili Peppers
- Guns ‘n Roses
- Foo Fighters 2.0 (wat gaan ze doen?)
- Dire Straits (maar uitgesloten)
- Oasis (maar uitgesloten)
- AC/DC
- Springsteen (maar uitgesloten)
- Rammstein
- Beyoncé
- U2
- Muse

Dua Lipa, Taylor Swift, Eminem, Ed Sheeran, Iron Maiden, Arctic Monkeys of RATM zou ik ook zeker naar gaan kijken, maar hoeft van mij persoonlijk niet zo…

Zonder er een hele discussie over het klimaat mee te starten, maar bedoel je te zeggen dat vliegen in deze context een minuscuul speldenprikje is?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
headliners die ik voorlopig zelf meest in de gaten houdt voor Pinkpop 2023:

- RATM
- Muse
- Beyoncé
- U2
- The Weeknd
- Rammstein
- Harry Styles
- Guns N Roses
- AC/DC
- Iron Maiden

Waarbij ik zelfs de 'onmogelijke' namen door Mojo nog niet onmogelijk vind om naar Pinkpop te kunnen zetten...
Naar mijn idee kan er een streep door:

Rammstein- productie is gewoon veel te groot en podium te bijzonder ren verkopen met gemak twee keer een Goffertpark uit. Daarnaast was laatste concertreeks onderdeel van Greenhouse Talent en niet MOJO.

Beyoncé - haar podium wordt veel te complex om op een festival te plaatsen .

Iron Maiden- stonden laatste keren ook niet op Pinkpop denk iets te ruig.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Nu we zo’n beetje de belangrijkste kandidaten tot nu toe hebben voor de headline positie wie gaan we zien als sub main/noord afsluiter?! Ik begin voorlopig met:
- Liam Gallagher
- Arcade Fire
- Anouk
- Queens of The Stone Age
- Within Temptation
- The War on Drugs
- Keane
- Disturbed
Nightwish
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Rammstein- ... Daarnaast was laatste concertreeks onderdeel van Greenhouse Talent en niet MOJO.
Dat ze geboekt worden onder Greenhouse Talent zegt niet zo veel voor mij.

Blaudzun, Eefje de Visser touren ook onder Greenhouse Talent oa en stonden afgelopen editie op Pinkpop.
Nick Cave stond op TW Classic in België, wat een Live Nation evenement is.

en Justin Bieber stond al eens headliner op Pinkpop... De ziggo shows geboekt door Greenhouse Talent is 'gewoon' een MOJO evenement.
https://www.greenhousetalent.com/nl/agenda/justinbieber?d=11-1-2023&l=299

ik ben niet zo onder de indruk of ze touren onder Greenhouse Talent en via welke organisatie ze geboekt worden of via welke organisatie de kaartverkoop verloopt. Lijkt me niet ze relevant in dit verhaal.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Beyoncé - haar podium wordt veel te complex om op een festival te plaatsen .

Iron Maiden- stonden laatste keren ook niet op Pinkpop denk iets te ruig.
Op deze reageer ik ook even als losse post...

Waarom wordt het podium van Beyoncé te complex. Laten we eerst een afwachten. Ik verwacht wel enkele festivals er tussen. Maar laten we eens afwachten hé...

Iron Maiden te ruig? Pinkpop deinst imo niet terug van ruig, Metallica of Rammstein zijn net zo ruig. En dat ze er nooit stonden, maakt de kans niet kleiner imo... (alhoewel de kans dat ze op Hellfest staan in 2023 vrij groot is en de kans voor Pinkpop kleiner zal maken, helaas)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Iron Maiden op Pinkpop zie ik niet gebeuren. Dennis is het niet met me eens, maar die band past er niet. Daarvoor te weinig mainstream hits. Metallica, GNR en Rammstein hebben wel dat bredere bereik.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Dat ze geboekt worden onder Greenhouse Talent zegt niet zo veel voor mij.

Blaudzun, Eefje de Visser touren ook onder Greenhouse Talent oa en stonden afgelopen editie op Pinkpop.
Nick Cave stond op TW Classic in België, wat een Live Nation evenement is.

en Justin Bieber stond al eens headliner op Pinkpop... De ziggo shows geboekt door Greenhouse Talent is 'gewoon' een MOJO evenement.
https://www.greenhousetalent.com/nl/agenda/justinbieber?d=11-1-2023&l=299

ik ben niet zo onder de indruk of ze touren onder Greenhouse Talent en via welke organisatie ze geboekt worden of via welke organisatie de kaartverkoop verloopt. Lijkt me niet ze relevant in dit verhaal.
De productie is gewoon onmogelijk op Pinkpop. Daar touren ze nog zeker de komende jaren mee. Daarnaast hebben ze het niet nodig om op festivals te staan. Pinkpop gaat dus de komende jaren niet gebeuren. Hoe graag ik het ook, net als jou, zou willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Toch heerlijk om zo'n naam nog terug te zien hier. Laatste concert van DS was in 1992. Daarna trok Knopfler de stekker eruit en ging solo verder. Laatste nieuws is dat hij stopt met touren al is dat nog niet officieel bevestigd.
DS gezien op PP en Mark solo gezien in de Rodahal / Golden heart tour.Zou jammer zijn als die niet meer tourt, aan de andere kant het hoort eens een keer op.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Waarschijnlijk zal dat gaan over dat ze in de zomer de studio ingaan. Dat blabbermouth artikel van een tijdje terug in t Graspop topic
stond niks in over een solo tour van floor dacht ik. lijkt me ook niet logisch dat als ze de studio induiken dat floor op tour is toch?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Dat ze geboekt worden onder Greenhouse Talent zegt niet zo veel voor mij.

Blaudzun, Eefje de Visser touren ook onder Greenhouse Talent oa en stonden afgelopen editie op Pinkpop.
Nick Cave stond op TW Classic in België, wat een Live Nation evenement is.

en Justin Bieber stond al eens headliner op Pinkpop... De ziggo shows geboekt door Greenhouse Talent is 'gewoon' een MOJO evenement.
https://www.greenhousetalent.com/nl/agenda/justinbieber?d=11-1-2023&l=299

ik ben niet zo onder de indruk of ze touren onder Greenhouse Talent en via welke organisatie ze geboekt worden of via welke organisatie de kaartverkoop verloopt. Lijkt me niet ze relevant in dit verhaal.
Oké begrijpelijk. Maar buiten dat is de kans van Rammstein op festivals gewoon heel klein. Ben dit jaar naar hun show geweest en kan me niet voorstellen dat ze volgend jaar in 2023 op festivals staan.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Op deze reageer ik ook even als losse post...

Waarom wordt het podium van Beyoncé te complex. Laten we eerst een afwachten. Ik verwacht wel enkele festivals er tussen. Maar laten we eens afwachten hé...

Iron Maiden te ruig? Pinkpop deinst imo niet terug van ruig, Metallica of Rammstein zijn net zo ruig. En dat ze er nooit stonden, maakt de kans niet kleiner imo... (alhoewel de kans dat ze op Hellfest staan in 2023 vrij groot is en de kans voor Pinkpop kleiner zal maken, helaas)
Omdat dit al door meerdere bronnen / insiders is bevestigd. Een Glastonbury exclusief misschien of Pinkpop moet al heel diep in de buidel tasten en op die dag het podium van Beyoncé gebruiken. Lijkt me sterk maar ja het kan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Iron Maiden te ruig? Pinkpop deinst imo niet terug van ruig, Metallica of Rammstein zijn net zo ruig. En dat ze er nooit stonden, maakt de kans niet kleiner imo... (alhoewel de kans dat ze op Hellfest staan in 2023 vrij groot is en de kans voor Pinkpop kleiner zal maken, helaas)
Denk niet dat kans kleiner wordt door Hellfest. Graspop deelt ieder jaar headliners met Hellfest (soms zelfs 2/3) en dat is ook hetzelfde weekend.

Ben het verder wel eens dat Iron Maiden op Pinkpop vrij onwaarschijnlijk is, ik zie het ook niet echt werken. Misschien als je er een metal dag van maakt zoals in 2014, maar dan nog trek je vooral dagjes mensen.

Iron Maiden is nou niet veel ruiger dan iets als metallica of GnR, maar die laatste 2 zijn veel meer mainstream. Er zal veel meer overlap zijn tussen GnR fans en Beyonce fans dan Maiden en Beyonce (om maar iets te noemen). Denk gewoon dat de meeste reguliere pinkpop gangers niet staan te springen om maiden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
DS gezien op PP en Mark solo gezien in de Rodahal / Golden heart tour.Zou jammer zijn als die niet meer tourt, aan de andere kant het hoort eens een keer op.
In 96 toen ook gezien en vele malen daarna maar helaas nooit met DS.
Hij wordt vlug oud en het oogt allemaal wat trager. Eea was al zichtbaar tijdens de laatste tour in 2019. Met bijna 73 en met een nieuw album wat volgend jaar uitkomt toch nog stille hoop op een nieuwe tour. Een uurtje PP zou mooi zijn zeg ik tegen beter weten in........
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Het zou wel gaaf zijn als queens of the stone age hun gemiste set goed komt maken!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Het zou wel gaaf zijn als queens of the stone age hun gemiste set goed komt maken!
Dat zou zeker niet verkeerd zijn. Ik denk ook wel dat die lijntjes zijn uitgezet alleen heb ik eigenlijk geen idee wat hun plannen zijn voor volgend jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken