Dave Grohl en Foo Fighters, Nirvana en aanverwante projecten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Hadden ze al bekend gemaakt wie er gaat drummen tijdens hun volgende tour eigenlijk? Die begint ook al over 2 maanden nu.
Neen, maar ik denk dat je dat bij de eerste show gaat zien en dus niet dat ze dat van tevoren naar buiten brengen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.864
8.476
Neen, maar ik denk dat je dat bij de eerste show gaat zien en dus niet dat ze dat van tevoren naar buiten brengen.
Ja lijkt me raar om daar een persmoment van te maken. Da's als Depeche Mode die met veel tromgeroffel (pun not intended) de nieuwe synthspeler onthuld nu Andy Fletcher er niet is. Zal je gewoon zien op het podium.

Denk dat de Foo Fighters nu gewoon met zijn vijven verder gaan, met een sessiemuzikant als drummer.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Matt Cameron zou ik een geweldige, logische, zet vinden. Spotlights staan ook nooit op hem, maar wel gewoon een waanzinnige drummer die niet z'n best gaat doen "om Taylor te vervangen". Want dat kan niet.

En hoeven we niet bang/onwijs dankbaar te zijn dat zowél Foo Fighters áls Pearl Jam volgend jaar op Rock Werchter staat.. of toch wel 😜
 
  • Confetti
Waarderingen: wenteldave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.864
8.476

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel: 100 drummers en Black Box Revelation spelen ‘My Hero’ in het Sportpaleis​

#Taylor Hawkins Tribute
Vandaag 7:50
1 jaar na het plotse overlijden van Taylor Hawkins brengen we met Studio Brussel eerbetoon aan de iconische drummer van Foo Fighters.
Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute​

100 drummers en Black Box Revelation spelen samen ‘My Hero’ in het Antwerps Sportpaleis. De plek waar Taylor Hawkins voor het laatst in België speelde met Foo Fighters.

Op 25 maart 2022 overleed Taylor Hawkins, de drummer van Foo Fighters, compleet onverwacht tijdens de Zuid-Amerikaanse tour van de band. Zijn dood veroorzaakte een golf van ongeloof en verdriet, die we tot op vandaag blijven voelen. Naast een fantastische drummer was Taylor Hawkins een publiekslieveling: zijn hechte vriendschap met Dave Grohl en grote liefde voor Queen zorgden voor onvergetelijke momenten op het podium.
Die herinneringen zijn we niet vergeten. Om zijn legacy te vieren, namen we samen met 100 drummers en Black Box Revelation een cover op van ‘My Hero’. Voor Black Box Revelation een bijzonder moment: “Hij was de beste rockdrummer van deze tijden. Hem op deze manier eren, is dus een onvergetelijke ervaring.”

— Black Box Revelation
‘My Hero’ groeide na het overlijden van Taylor Hawkins uit tot het anthem waarmee fans wereldwijd hun held herdenken. Tijdens de Taylor Hawkins Tribute in Londen nam Shane Hawkins, Taylors zoon, de plaats van zijn vader achter de drums in om samen met Dave Grohl ‘My Hero’ live te brengen. De indrukwekkende beelden gingen de wereld rond.
Dat je dankzij het nummer opnieuw dichter bij Taylor Hawkins komt, voelden ook de 100 drummers in het Sportpaleis. “Het is de eerste keer dat ik samen met 100 drummers speelde. Het klonk geweldig, ik kreeg kippenvel over mijn hele lichaam. Prachtig om onze held op deze manier te eren", vertelt drummer Gino Kesteloot.
Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel


1 jaar na het plotse overlijden van Taylor Hawkins brengen we met Studio Brussel eerbetoon aan de iconische drummer van Foo Fighters. Black Box Revelation brengt samen met 100 drummers een unieke versie van ‘My Hero’, live vanuit het Sportpaleis. Bekijk het Taylor Hawkins Tribute op VRT MAX of het YouTube-kanaal van Studio Brussel.

Met bijzondere dank aan:​

  • Black Box Revelation
  • Het Sportpaleis
  • VDB PA
  • Devents
  • Drumsessies Gino Kesteloot
Nu niet om onnozel te doen maar deze stunt met honderden drummers is toch al eens gedaan voor de Foo Fighters? Op veel grotere schaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en Loek123

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.948
1.728
Nu niet om onnozel te doen maar deze stunt met honderden drummers is toch al eens gedaan voor de Foo Fighters? Op veel grotere schaal.
Ja, in Cesena in Italië. Dat was met 1000 muzikanten uit die regio, die samen Learn to Fly speelden om de Foo's over te halen om daar een concert te doen tijdens hun tour destijds. Met succes overigens...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Nieuwe album van Foo Fighters heet But Here We Are en komt op 2 juni uit. De eerste single is Rescued.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.948
1.728
De eerste single trekt alvast op niks. Net of ze wat oude dingen gesampeld hebben.
Haha, aangezien Dave de drumpartij zelf heeft ingespeeld, vind ik het niet gek als je een vintage (pre-Hawkins) geluid krijgt. Maar ik hoor inderdaad wel wat ‘foefjes’ die me bekend voorkomen uit verschillende andere FF platen…
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
als er UK tourdata komen eind dit jaar, dan zitten er vast zaalshows met een albumtour in voor voor NL/BE in ( Ziggo / Sportpaleis ? ), mooie opwarmers voor de EU tour voor de zomer van 2024
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Heel stuk beter dan Rescued!
Die tekst richting Taylor ook... In principe heel 't nummer, maar vooral de tekst: "I've looking up and down for you. All this time it still feels just like yesterday" en "Pictures of us sharing songs and cigarettes. This is how I'll always picture you."
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken