Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
2020? Dat jaar dat Kendrick, Top, Strokes, Volbeat en in mindere mate SOAD de headliners waren? Ik vind het trouwens pas een ding van dit jaar en volgend jaar dat de wel heel grijs is.
2020 zie hierboven.
2019 met Pink, Tool
2018 qotsa (eerste keer head), Gorillaz en London Grammar op de topspots.
2017 eerste keer Soad, Arcade Fire
2016 met McCartney en Florence voor de eerste maal.

Sinds vorig jaar zit er gewoon geen durf in. Elke andere editie had je wel een groep die zeldzamer is of de eerste keer de topplaats krijgt. Nu heb je dat enkel met Oscar, het weze hem gegund maar ja...
Blur of Kendrick kan een beetje die durf terug brengen.
Maar Werchter zal nooit meer de Roskilde weg op gaan, dat lijkt me nu toch al 10 jaar duidelijk?
Moeten natuurlijk nog 2 headliners bij. (En al zeker als je matige verkoopcijfers ziet.) Misschien zijn net dat de 2 grote namen die de 2023 headliners er wat doen uitspringen tov andere jaren.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Moeten natuurlijk nog 2 headliners bij. (En al zeker als je matige verkoopcijfers ziet.) Misschien zijn net dat de 2 grote namen die de 2023 headliners er wat doen uitspringen tov andere jaren.
Jij hoopt er nog 2 te krijgen. Ik denk dat we er nog 1 krijgen uit de lijst Robbie Williams, Eilish, Kendrick, Blur. De andere wordt waarschijnlijk een opgepompte sub (MGK ofzo).
Het zou een ander gevoel geven met 1 van die 4 er nog bij. Samen met Stromae (2014) en QOTSA (2018, 2011) toch exclusiever voor RW normen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Mij stoort vooral dit zinnetje:


Alsof ze zich op voorhand willen indekken.
"Ja, maar... ze stonden op de wishlist"
NOT!
Vooral vreemd dat ze niet vermelden dat er in oktober een nieuw album is uitgekomen. Dat had ik toch tenminste gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Meer dan 30. Dan zitten we op grofweg 45-50 procent van de affiche, zoals gezegd D-day.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Ben benieuwd of er nog wat verrassingen tussen zitten of het wel de bekende rond gaande namen zijn
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Nog even over die verkoopcijfers, maar vind 8,5 duizend tickets (op de 21k) voor de combo van Arctic Monkeys en de Queens wel heel erg weinig. Je zou toch verwachten dat vooral AM een veel groter kanon is. In NL verkochten die in een vingerknip 2 Ziggos uit (niet dat dat 1 op 1 vertaald kan worden naar een festival maar toch een graadmeter).

4000 (van de 21K) tickets voor Stromae is ook echt heel pover, ookal is dat maar 1 naam en op een moeilijke donderdag.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ben benieuwd of er nog wat verrassingen tussen zitten of het wel de bekende rond gaande namen zijn
Pakem beet 15 a 20 namen die je van de Mad Cool en Pinkpop affiches kunt halen en dan nog wat belgen.

The Black Keys, MGK, the 1975, Paolo Nutini, Franz Ferdinand, City and Colour, Sigur Ros, Tash Sultana, Men i Trust, Liam Gallagher, the Hu, Puscifer, Porcupine Tree, Nataniel Rateliff, Tamino, ...

Maargoed we zien wel.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Dan hebben we ongeveer 40% van de affiche morgen… toch duidelijk om verkoop te boosten vermoed ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken