Ik ben naar … geweest en het was …

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Bob Dylan in AFAS was genieten. We zaten redelijk achterin, en bij AFAS betekend dat vaak dat je slecht zicht hebt op het podium. Ik had net geluk dat er niemand voor me zat waardoor ik dat aardig goed zicht had. Mijn vrienden hadden minder geluk.

Was vooraf natuurlijk gewaarschuwd van alle kanten dat hij niet meer kon zingen. Door de lage verwachting viel het mij alles mee. Z’n stem klinkt redelijk zoals op de Rough and Rowdy Ways, een album die ik persoonlijk erg sterk vind. Mede hierdoor vond ik het een erg leuk optrede want de nieuwe nummers klonken live gewoon sterk.

Het geen mobieltjes beleid beviel me eigenlijk ook heel goed. Daarnaast mochten mensen pas de zaal inlopen als een nummer afgelopen was. Ook dat beviel me prima. Fijne show zonder afleiding.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Gisteren naar de ZiggoDome geweest voor de Holoshow van Eric Prydz. Ivm files was ik wat aan de late kant, dus kwam tijdens de set van Joris Voorn binnen gevallen. Wel een leuke set maar het werd ook nooit heel bijzonder. Viel me wel gelijk op dat er meer een uitgaanssfeer hing dan een concertsfeer. Wel een toffe lichtshow hing er binnen (gaat vaker gebruiker worden deze week bij ADE?)

Anyway toen Eric Prydz. Toffe intro met de helikopter, maar we hadden al snel door dat we iets meer in het midden moeten staan (daarvoor stonden we iets meer naar links). Hoewel ik mezelf een soort valse 3D effect had beloofd waren de visuals misschien niet helemaal gelijk wat ik had verwacht. Want ik dacht dat je ook dingen over je heen zou zien vliegen en dat soort shit, maarja dat is eigenlijk ook nooit beloofd dus dat is mijn denk fout geweest.

Maar dat al snel naast me kunnen leggen. De show was gewoon heel erg tof. Dikke visuals en het geluid stond loepje zuiver. Ook vond ik het muzikaal ook gewoon erg tof wegluisteren. Ik betrape me er wel op dat ik daar niet altijd even goed mee bezig was, omdat die visuals gewoon lijp was.

Enige minpuntje van de avond vond ik gewoon het publiek. Erg saai, gingen te weinig los en de sfeer vond ik niet geweldig.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Dinosaur jr gisteren gezien in Trix (Antwerpen). Toch wel weer magistraal goed hoor. De groep levert sowieso altijd vakwerk af maar nu klonken ze nog eens enthousiast (zelfs Mascis) en geïnspireerd. Opvallend veel jongere mensen ook viel me op. Andere jaren waren het toch vooral veertigers en vijftigers zoals ikzelf. Een eighties-gitaar revival?
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Lion en DadRock

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Dinosaur jr gisteren gezien in Trix (Antwerpen). Toch wel weer magistraal goed hoor. De groep levert sowieso altijd vakwerk af maar nu klonken ze nog eens enthousiast (zelfs Mascis) en geïnspireerd. Opvallend veel jongere mensen ook viel me op. Andere jaren waren het toch vooral veertigers en vijftigers zoals ikzelf. Een eighties-gitaar revival?
Gaaf! Kan niet wachten op volgende week, dan ga ik ook eindelijk zien.
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Ik zou graag nog eens gaan maar met 347 gezochte en 0 aangeboden tickets op ticketswap zit dat er niet in.
Eerste keer Dinosaur voor jou?
Ik had geen idee dat er nog zovelen op zoek waren naar een kaartje! Ik heb meteen een kaartje gekocht toen ze werden aangekondigd en had niet meer gekeken of het überhaupt uitverkocht was.

Dit wordt inderdaad mijn eerste keer Dinosaur jr.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
509
456
Ik had geen idee dat er nog zovelen op zoek waren naar een kaartje! Ik heb meteen een kaartje gekocht toen ze werden aangekondigd en had niet meer gekeken of het überhaupt uitverkocht was.

Dit wordt inderdaad mijn eerste keer Dinosaur jr.
Geniet er van dan! Wellicht voor de zekerheid oordoppen mee...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
KEG + The Bug Club in Merleyn.
Allereerst was het woord aan The Bug Club, leuke rammelende uiterst dansbare garage rock met heerlijke riffs en her en der fijne solos. Vervolgens was KEG aan de beurt. Met 7 man op zo'n klein podium was dat lekker krap, maar ze speelde heerlijke gecontroleerde chaos in de stijl van met name Squid. Versnellen, vertragen en dan op een dansbare postpunk beat.
Ja, het was een zeer vermakelijk avondje in Merleyn. Beide veelbelovende bands zijn mijn inziens zeer geschikt voor bijvoorbeeld BKS.

Edit: beide zijn nog te zien op Left of the Dial in Rotterdam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Sigur Rós, Oslo Spektrum, 20 oktober
Ik ben een beetje sprakeloos. Dit was echt een fantastisch concert, ondanks dat ze een nummertje minder hebben gespeeld t.o.v. eerdere setlists (Rafmagnið Búið). Het album ( ) is natuurlijk een meesterwerk, dus heel fijn dat daar de nadruk op lag. Svefn-g-englar, Ný Batteri en Gold 2 (een nieuw nummer!) tijdens de eerste set was echt briljant. Tweede set ging eigenlijk verder waar ze gebleven waren en dat maakte ook indruk. Ik heb een kleine zwak voor Sæglópur, dus heel blij dat die gespeeld werd.

Kleine smet was toch wel de pauze, waardoor je er wel werd uitgehaald. Maar goed, als je vervolgens weer begint met Glósóli, maakt dat eigenlijk niet meer uit. Al met al een concert waar ik eigenlijk de hele tijd in trance zat. Dat kwam uiteraard door de geniale muziek, maar ook doordat het visueel heel sterk in elkaar zat (zie ook de video's hieronder). Kan niet wachten totdat die volgend jaar de festivals afgaan. Man, man, man. Deze komt met gestrekt been mijn top vijf aller tijden binnen. En anders, ga dat zien in AFAS Live en Vorst Nationaal jongens!

Setlist: https://www.setlist.fm/setlist/sigur-ros/2022/oslo-spektrum-oslo-norway-4bbebf3e.html

Kleine sfeerimpressie:
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Wet Leg in L'aeronef in Lille. Fijne, niet al te grote venue met een perfect geluid. Alle nuances zaten dus goed.

Het was hun eerste avond van de Europese najaarstoiur na een moordend drukke zomer en tour in de US, maar van vermoeidheid was geen sprake. Een korte vakantie had hen duidelijk deugd gedaan, want het speelplezier spatte er af, geen routinegevoel dus bij Wet Leg.

Wat vooral opviel is dat de band behoorlijk wat podiumervaring heeft opgedaan. Het is een stuk minder rommelig, en de band speelt strakker dan ooit. Ur mom, Wet Dream, Anjelica en uiteraard Chaise Longue blijven crowdpleasers, maar ook de rest kwam aardig uit de verf. Ze speelden voor het eerst een nieuw nummer, en dat klonk veelbelovend.

De mensen die tickets hebben voor de Nederlandse en Belgische data krijgen een fijn uurtje rockende meiden die steeds meer naar grotere podia lonken, maar het best gedijen in dit soort kleine zalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bert en Everyknight

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Vanavond last moment naar Sophia geweest in de Muziekgieterij, op aanraden van een vriend, voor een gratis show. Snaarstrak optreden en na afloop een gesigneerde LP kunnen kopen. Deed me denken aan Interpol/Deus/National
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Placebo in de Ziggo was helaas nogal matig. Veel te hard en dichtgesmeerd geluid. Een setlist die wel erg gericht was op het laatste album. En dan die security die zo druk bezig was met iedereen die maar iets met een smartphone durfde te doen dat het alleen maar meer afleidde van de muziek. Jammer hoor….
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Basis van de show is precies nog steeds de setlist waarmee ze op TW Classic stonden. Typisch Placebo en dat slaagt me vooral tegen van hen.
De passie die er vanaf druipte eind jaren tegen tot ongeveer 2004 was enorm. Nu is het gewoon een erg routineuze band geworden. Spelen wel strak, maar in niks te vergelijken met vroeger.
Placebo in de Ziggo was helaas nogal matig. Veel te hard en dichtgesmeerd geluid. Een setlist die wel erg gericht was op het laatste album. En dan die security die zo druk bezig was met iedereen die maar iets met een smartphone durfde te doen dat het alleen maar meer afleidde van de muziek. Jammer hoor….
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Basis van de show is precies nog steeds de setlist waarmee ze op TW Classic stonden. Typisch Placebo en dat slaagt me vooral tegen van hen.
De passie die er vanaf druipte eind jaren tegen tot ongeveer 2004 was enorm. Nu is het gewoon een erg routineuze band geworden. Spelen wel strak, maar in niks te vergelijken met vroeger.
Placebo zou qua muzieksmaak echt precies in mijn straatje moeten passen, maar ik vind het echt kattengejank...

Meer mensen die dit herkennen?
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Nee, kan de stem van Molko en de eigenzinnigheid van de band goed waarderen.

Gister ook in Ziggo Dome geweest en de set leunde inderdaad erg veel op het nieuwe album. Als dan ook nog meerdere van de bekendste nummers niet gespeeld worden blijft er toch een set met weinig hoogtepunten en een wat onbevredigend gevoel over.

Band speelde goed maar was niet zo scherp als eerder dit jaar in de Melkweg.

Overigens opvallend en fijn dat er vrijwel geen telefoons te zien waren, na een nadrukkelijke oproep vooraf. Heb ook geen security gezien die daar mee bezig waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie
12 nov 2016
650
389
Basis van de show is precies nog steeds de setlist waarmee ze op TW Classic stonden. Typisch Placebo en dat slaagt me vooral tegen van hen.
De passie die er vanaf druipte eind jaren tegen tot ongeveer 2004 was enorm. Nu is het gewoon een erg routineuze band geworden. Spelen wel strak, maar in niks te vergelijken met vroeger.
Placebo is een goed voorbeeld van een band die veel beter was toen ze nog drugs deden.
 
  • Haha
Waarderingen: Gloaming en emilejol

Gebruikers die dit onderwerp bekijken