Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.150
5.454
Bedoel je dan ook de do (REM - Lenny Kravitz) en vr (Neil Young - Moby) te zwak? En za (Radiohead - Sigur Ros) en zo (dEUS - Beck) te sterk? Of bedoel je 2 zwakke en 2 sterke dagen?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke dan anno 2008 de 2 zwakke dagen zouden geweest zijn. Mij persoonlijk lijkt enkel die zondag wat mager (al vond ik dat persoonlijk wel een topdag en eigenlijk ook gewoon een topeditie).
Op donderdag had je toen en Mika, heel groot toen, daarna lenny, REM en Chemical brothers. Allemaal bands die op zichzelf konden headlinen.
Op vrijdag had je en Jay Z en The Verve en Neil Young en Moby. Spreekt ook voor zich lijkt me.

Zaterdag was misschien nog redelijk standaard RW. Met een grote headliner en een sub die zijn kans kreeg (maar ben harper er nog is voor was heel karig. Zondag was veel te zwak kwa grote namen.
Je moet het ook in zijn tijdsgeest zien, RW had de 3 glastonbury headliners staan op minder belangrijke spots.

De combo van die grote namen op 1 dag is nu quasi onmogelijk door het overaanbod aan festivals.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
Van 2014 tot 2022 is geen 13 jaar natuurlijk. Geen flauw benul hoe je daar bij blijft komen.
8 jaar, geen idee waarom ik 13 zei. Mss door de corona sinds werchter. Alleszins is 8 jaar ook wel genoeg om nog s een dag werchter te mogen afsluiten
 

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
Maar op wat baseer jij dat dan om zoiets te zeggen, wie anders dan je eigen ervaring heb je daarover bevraagd?


Je weet prima wat ik bedoel met nineties band, net zoals je weet wat ik zou bedoelen met dat ID een 10's band is en Green Day een 00's band. :rolleyes:
Op het werk verschillende mensen gehoord die ID de show van het weekend vonden . Ook zondag op de wei verschillende mensen die napraten alsof ze zaterdag het concert van hun leven zagen.
Niet mijn mening, ik vond t maar niets. Maar niet de hele wei vond dat. Wat ook maar normaal is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
Wat ik er mij nog van kan herinneren toen op Werchter vond ik dat wel nog goed.
Hebben nooit een slechte show gespeeld op werchter vind ik. Een come back zou echt super zijn. Een paar jaar geleden waren daar ook al geruchten over maar ik denk dat t idd vooral Stipe is die dit niet wilt. Maar..je weet maar nooit
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Op donderdag had je toen en Mika, heel groot toen, daarna lenny, REM en Chemical brothers. Allemaal bands die op zichzelf konden headlinen.
Op vrijdag had je en Jay Z en The Verve en Neil Young en Moby. Spreekt ook voor zich lijkt me.

Zaterdag was misschien nog redelijk standaard RW. Met een grote headliner en een sub die zijn kans kreeg (maar ben harper er nog is voor was heel karig. Zondag was veel te zwak kwa grote namen.
Je moet het ook in zijn tijdsgeest zien, RW had de 3 glastonbury headliners staan op minder belangrijke spots.

De combo van die grote namen op 1 dag is nu quasi onmogelijk door het overaanbod aan festivals.

Ik dacht dat je enkel doelde op de 2 headliners per dag, aangezien er in het bericht waarop je reageerde ook telkens 2 namen stonden per dag. Als je het inderdaad wat ruimer neemt, begrijp ik je punt wel. Al vind ik dan donderdag en vrijdag eigenlijk absurd goed en zaterdag ook nog steeds wel een goede Werchterdag. Enkel de zondag is dan inderdaad een zeer magere dag qua grote namen.

Anderzijds vond ik dat wel het perfecte moment op dEUS te laten headlinen. Ze stonden toen nog met 5 nummers in de Tijdloze 100, hadden met Pocket Revolution ook nog een paar goede hits gehad en leken me nog wel op de top van hun populariteit. (Correctie; ik zie net bij het doorlopen van de affiches van die jaren dat ze in 2006 ook al headliner waren, dat wist ik niet :censored:)

En hoe is R.E.M. live ?
Tot mijn grote spijt nog nooit gezien… 😶

De paar keer dat ik ze zag, vond ik ze altijd erg goed! Als zij ooit terug zouden touren -wat ik niet zie gebeuren-, zijn ze wat mij betreft altijd welkom op Werchter! :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: slyke

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.150
5.454
Beste REM vond ik met voorsprong 1999. Als je dan vergelijkt met al hun andere shows was het duidelijk in 2008 dat het vat bij hen af was en de goesting weg. Sommigen vonden dat nog een goede show, zegt iets over de standaard kwaliteit dat ze brachten.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.000
259
Beste REM vond ik met voorsprong 1999. Als je dan vergelijkt met al hun andere shows was het duidelijk in 2008 dat het vat bij hen af was en de goesting weg. Sommigen vonden dat nog een goede show, zegt iets over de standaard kwaliteit dat ze brachten.
in de gietende regen, niet?
Leuke editie dat jaar (Manson om schrik van te krijgen, persoonlijk 1ste keer Metallica, Robbie Williams die de wei plat speelt rond 17u, ...)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
1999 was geweldig, al was dit ook door de omstandigheden.
Latere optredens zijn me minder bijgebleven. Als ze hun goesting weer hebben gevonden, dan meer dan welkom.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
540
403
Ook maar een gokje dan:

Do: Rage Against the Machine - QOTSA
Vr: Muse - Editors
Za: Harry Styles - London Grammar
Zo: SOAD - Kasabian

Aardig realistisch wel toch?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.661
2.262
Do: Run The Jewels - Volbeat - Rage Against The Machine
Vr: Vampire Weekend - London Grammar - Tame Impala
Za: Ellie Goulding - Queens Of The Stone Age - Dua Lipa
Zo: The Black Keys - Neil Young - Angèle
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman, NiekBBQ en Lion

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
DO: Greta van Fleet - Arcade Fire - System Of A Down TENT: The Chemical Brothers
VRIJ: Faith No More - Lorde - Arctic Monkeys TENT: Nine Inch Nails
ZAT: Liam Gallagher - Lenny Kravitz - Harry Styles TENT: The Mars Volta
ZON: Run The Jewels - Angèle - Rage Against the Machine TENT: Phoenix

Acts die ik ook heel graag zou zien (in plaats van bovenstaande acts) op de volgende editie: Portishead, Kendrick Lamar, The Smashing Pumpkins, My Bloody Valentine, Wolf Alice, Johnny Marr, The 1975, Beach House, Interpol, Yves Tumor, dEUS en Paolo Nutini.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Arctic Monkeys gaat er zeker en vast staan. Net als RATM. Dan heb je al 2 absolute headliners. Vul de rest in met inderdaad een Styles en/of Eilish, en dan een dagje met een cohead constructie, Arcade Fire leent zich daar erg goed voor. The Smile als Barn head aub.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Vr: Muse - Editors

Ik hoop dat Editors intussen op het niveau van een Lokerse / Crammerock / Suikerrock staan.
Of zoals in Nederland: headliner op Vestrock.

Best een goede band, maar helaas te veel opgehemeld door onder ander Werchter en StuBru.
Hun headlinershow met vuurwerk dat bij elk nummer asynchroon in het wilde weg werd afgeschoten, was toch niet echt hun ding…
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
...
Hun headlinershow met vuurwerk dat bij elk nummer asynchroon in het wilde weg werd afgeschoten, was toch niet echt hun ding…

Deden ze juist erg goed imo combi muziek en vuurwerk. Het eindnummer overgaan in het afsluitingsvuurwerk was ook gaaf gedaan.
Op een gegeven moment hun show wel iets te vaak gezien.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Deden ze juist erg goed imo combi muziek en vuurwerk.

Dan heb je het misschien over een ander concert?
Er is iig een concert geweest dat het vuurwerk afschuwelijk was… constant losse schoten volledig uit de maat en je had constant het gevoel dat de technici van de muziek en het vuurwerk totààl niet met elkaar hadden overlegd.
Op een bepaald moment had je zelfs het gevoel dat het een vuurwerk of show van een ander concert was dat ergens anders bezig was…

Zeer amateuristisch, maar waarschijnlijk te maken doordat België de enige show was waar ze zo konden uitpakken…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken