Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
835
562
Er zit wel nog een stevig verschil tussen het uitverkopen van de weide (~90k tickets @ €125) of het Sportpaleis (24k @ €75 - €100)? ;)
Ik denk echt dat je RATM onderschat. Hebben wel meer dan 1 goede plaat uit. Heb tijdens deze RW verschillende mensen er over bezig gehoord hoe graag ze RATM willen. Die komen echt wel als headliner
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.480
10.485
zal toch wel een impact hebben op de ticketverkoop lijkt me
Denk dat dat wel mee zal vallen. Velen hebben het waarschijnlijk nog geen eens door. Beide concerten zullen ook nog eens uitverkopen, waardoor mensen ook nog makkelijk van hun ticket afkomen. Denk dan ook dat noch RW noch KBS hier last van gaat hebben.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.427
4.569
Denk dat dat wel mee zal vallen. Velen hebben het waarschijnlijk nog geen eens door. Beide concerten zullen ook nog eens uitverkopen, waardoor mensen ook nog makkelijk van hun ticket afkomen. Denk dan ook dat noch RW noch KBS hier last van gaat hebben.
te zien welke prijzen ze hanteren natuurlijk. the rolling stones maandag is niet uitverkocht
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.480
10.485
te zien welke prijzen ze hanteren natuurlijk. the rolling stones maandag is niet uitverkocht
The Weeknd was:
Prijzen:
Staanplaatsen GA Floor A en B: €95,28.
Zitten kost €52,38, €67,50, €78,30, €106,38 of €138,78.

Denk dat Rammstein niet veel zal verschillen. Misschien iets goedkoper. Zie, hoe spijtig ook, the Rolling Stones in een totaal andere categorie zitten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.427
4.569
The Weeknd was:
Prijzen:
Staanplaatsen GA Floor A en B: €95,28.
Zitten kost €52,38, €67,50, €78,30, €106,38 of €138,78.

Denk dat Rammstein niet veel zal verschillen. Misschien iets goedkoper. Zie, hoe spijtig ook, the Rolling Stones in een totaal andere categorie zitten.
er zouden wel meer concerten mogen floppen omdat de prijzen te hoog zijn voor mijn part
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
997
251
Ik snap dat het niet zo simpel ligt. Maar het festival heeft 3 jaar platgelegen, een uitstekende tijd om te 'herbekijken' zou je zeggen.
technisch werkloos en nieuw personeel...
En tuurlijk, de oefening is grotendeels al gemaakt hoor maar nu is het toetsen aan de realiteit natuurlijk (wat kan/mag, budgetten etc)
 
Laatst bewerkt:

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.256
RATM in een Co-headline structuur zie ik misschien wel nog gebeuren, maar dan niet als de afsluiter.

RATM heeft één steengoede plaat + Bulls on Parade, maar dat maakt je toch geen headliner. De gemiddelde Werchter-ganger kent waarschijnlijk slechts 1 lied.

Dat ze het sportpaleis zo snel uitverkochten wist ik niet. Maar laten we eerlijk zijn, hun bekende plaat is 30 jaar oud, en ze hebben al 20 jaar niets nieuws. Dat maakt van hen een gimmick, geen headliner. Werchter heeft wel vaker bekende gimmicks geboekt om 6-8u op de Main.
Beetje zelfde discussie als eerder bij SOAD of Tool, maar RATM is gewoon headliner. Eventueel met een coheadliner, dansafsluiter erna of grote sub ervoor, maar ze zijn groter dan jij denkt. Ze verkopen stadions uit. Hun gage past ook bij maar 1 positie.
 

Tjoeker

Playlistbediener
7 jul 2022
6
4
Beetje zelfde discussie als eerder bij SOAD of Tool, maar RATM is gewoon headliner. Eventueel met een coheadliner, dansafsluiter erna of grote sub ervoor, maar ze zijn groter dan jij denkt. Ze verkopen stadions uit. Hun gage past ook bij maar 1 positie.
Welja kijk, SOAD was dan ook niet de dag-afsluiter, maar coheadliner.

Maar goed, ik lijk wel de enige te zijn hier die ze niet zó groot vind. (tuurlijk ze zijn groot, maar Werchter is ook groot)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Welja kijk, SOAD was dan ook niet de dag-afsluiter, maar coheadliner.

Maar goed, ik lijk wel de enige te zijn hier die ze niet zó groot vind. (tuurlijk ze zijn groot, maar Werchter is ook groot)
Soad zou in 2020 het festival afsluiten
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.501
4.324
Welja kijk, SOAD was dan ook niet de dag-afsluiter, maar coheadliner.

Maar goed, ik lijk wel de enige te zijn hier die ze niet zó groot vind. (tuurlijk ze zijn groot, maar Werchter is ook groot)
SOAD zou het festival afsluiten in 2020 en de verkoop van die dag liep toen als enige op schema
Daarnaast is RATM altijd headliner en anders beweren is hetzelfde als zeggen dat Harry Styles de main gaat openen en Dua Lipa als tweede in de barn zal spelen. Die dingen zijn minder mijn ding, maar ik kan objectief zien dat als die komen ze ook headliner zijn
 

Tjoeker

Playlistbediener
7 jul 2022
6
4
Hmm, ik ben al iets te lang buiten strijd blijkbaar haha :D

Daarnaast is RATM altijd headliner en anders beweren is hetzelfde als zeggen dat Harry Styles de main gaat openen en Dua Lipa als tweede in de barn zal spelen. Die dingen zijn minder mijn ding, maar ik kan objectief zien dat als die komen ze ook headliner zijn
Begrijp me niet verkeerd, als ze er staan ga ik zeker kijken, vooraan waarschijnlijk zelfs. ;)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Kan Oostende dan enkel bands boeken die bij die andere major, Greenhouse Talent, zitten?
Dan zullen ze in 2023 niet veel kunnen doen met hun nieuwe lokatie…
Van horen zeggen: er is al heel wat tegenwerk aan de gang door de nabije buren. Ik denk dus dat er "tout court" niet veel zal gebeuren qua grootschalige optredens daar...
 
  • Wow
Waarderingen: slyke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.848
5.982
Kan Oostende dan enkel bands boeken die bij die andere major, Greenhouse Talent, zitten?
Dan zullen ze in 2023 niet veel kunnen doen met hun nieuwe lokatie…
Greenhouse is de laatste jaren enorm aan de koek van LN aan het bijten en hun aandeel wordt ieder jaar groter en groter.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken