Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
630
Als ik het me goed herinner hebben ze bij de aankondiging een uur lang RATM op StuBru gedraaid. Dan ben je gewoon headliner en zeker gezien de reacties op dat moment. Zelf totaal mijn meug niet, maar zullen komen voor de hoogste plek eventueel in co-headline met iets anders à la QOTSA.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
ik snap de logica gewoon niet, als je een band hebt die op zen eentje heel de wei kan uitverkopen. waarom zou je dan nog tijd en geld steken om er 2 of 3 bands na te programmeren.
Exact, dat is een zorgwekkende evolutie.
Idem TW Classic met Springsteen : totaal uitverkocht, dus de organisatie kan nu rustig de goedkopere acts er bijzetten. Het publiek en de inkomsten zijn toch al gegarandeerd….
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
RATM in een Co-headline structuur zie ik misschien wel nog gebeuren, maar dan niet als de afsluiter.

RATM heeft één steengoede plaat + Bulls on Parade, maar dat maakt je toch geen headliner. De gemiddelde Werchter-ganger kent waarschijnlijk slechts 1 lied.

Dat ze het sportpaleis zo snel uitverkochten wist ik niet. Maar laten we eerlijk zijn, hun bekende plaat is 30 jaar oud, en ze hebben al 20 jaar niets nieuws. Dat maakt van hen een gimmick, geen headliner. Werchter heeft wel vaker bekende gimmicks geboekt om 6-8u op de Main.
RATM is dé te hebben band. Gaan overal alleen maar headliner zijn. Hun 3 studio albums zijn alle 3 knettergoed, met eigenlijk geen zwakke momenten. Hun liveshows zijn nog zotter. Die laatste 20 jaar hebben ze niets nieuws gedaan nee. Maar in die 20 jaar zijn ze ook meer dan 15 non-actief gemaakt.
 

Tjoeker

Playlistbediener
7 jul 2022
6
4
ik snap de logica gewoon niet, als je een band hebt die op zen eentje heel de wei kan uitverkopen. waarom zou je dan nog tijd en geld steken om er 2 of 3 bands na te programmeren.
Er zit wel nog een stevig verschil tussen het uitverkopen van de weide (~90k tickets @ €125) of het Sportpaleis (24k @ €75 - €100)? ;)
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Er zit wel nog een stevig verschil tussen het uitverkopen van de weide (~90k tickets @ €125) of het Sportpaleis (24k @ €75 - €100)? ;)
Sportpaleis uitverkopen is zo goed als headlinerwaardig.
Zeker als je weet dat RATM er nog een 2de Sportpaleis had kunnen doen.

Idem Dua Lipa die bijna als enige in coronatijd een 2de Sportpaleis heeft doen vollopen, stilzwijgend dan nog, zonder enige publiciteit!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
RATM op een positie buiten headliner gaat zeker niet gebeuren.
Mensen vergeten vaak dat exclusiviteit ook een rol speelt bij boekingen, die gasten hebben sinds 2010 niet in de benelux gespeelt geloof ik? (buiten die ene sportpaleis show dan, maar dat is veel te weinig. denk dat ze die 3 keer hadden kunnen vullen zeker zonder Nederlandse show!)

Als je RATM met daaronder Volbeat neerzet dan verkoopt die dag zeker uit. RATM/SOAD kan ook maar lijkt me een stuk duurder dat RATM/Volbeat?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.000
259
Of een tweede Classic of andere lokatie? Oostende zal waarschijnlijk wel terug iets organiseren, na Rammstein dit jaar….
Paul Mccartney was geboekt in 2020 en als voorschot betaald, dus verwacht wel een terugkomst (of ze moeten een overeenkomst gesloten hebben)
Oostende en/of Rammstein is momenteel niet van LiveNation (of geen overeenkomst mee dus beide geen 2023 festival)
Rammstein in KBS 2023 tijdens Werchter (en niet via LiveNation)

RATM is optie voor headliner 2023 als ze komen, geen idee over hun tourplannen zomer2023.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.000
259
Via een insider (graphics) vernomen dat de Barn volgend jaar nog groter gaat worden en dat The Slope heruitgewerkt gaat worden.

Klopt ergens ook, overeenkomst met tenten is afgelopen en er was voor COVID al sprake om alles eens te herwerken.
Nu is er sinds de initiële plannen wel veel gebeurd (covid, personeel , etc) maar het opzet om alles eens te "herbekijken" blijft wel (het ganse festival)
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Loek123

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.693
Paul Mccartney was geboekt in 2020 en als voorschot betaald, dus verwacht wel een terugkomst (of ze moeten een overeenkomst gesloten hebben)
Oostende en/of Rammstein is momenteel niet van LiveNation (of geen overeenkomst mee dus beide geen 2023 festival)
Rammstein in KBS 2023 tijdens Werchter (en niet via LiveNation)

RATM is optie voor headliner 2023 als ze komen, geen idee over hun tourplannen zomer2023.
Mag Paolo Nutini wel tijdens Paul in de Barn. Vind niks aan Paul dus lijkt me een mooie deal ?
 
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Klopt ergens ook, overeenkomst met tenten is afgelopen en er was voor COVID al sprake om alles eens te herwerken.
Nu is er sinds de initiële plannen wel veel gebeurd (covid, personeel , etc) maar het opzet om alles eens te "herbekijken" blijft wel (het ganse festival)
Ik snap dat het niet zo simpel ligt. Maar het festival heeft 3 jaar platgelegen, een uitstekende tijd om te 'herbekijken' zou je zeggen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Paul Mccartney was geboekt in 2020 en als voorschot betaald, dus verwacht wel een terugkomst (of ze moeten een overeenkomst gesloten hebben)
Oostende en/of Rammstein is momenteel niet van LiveNation (of geen overeenkomst mee dus beide geen 2023 festival)
Rammstein in KBS 2023 tijdens Werchter (en niet via LiveNation)

RATM is optie voor headliner 2023 als ze komen, geen idee over hun tourplannen zomer2023.
The Weeknd en Rammstein in KBS tijdens Werchter. Tuurlijk...
 

LifeisMusic

Playlistbediener
20 mei 2022
20
13
Als zo'n herwerking er echt aankomt hoop ik op een uitbreiding van the North West Walls, de Jupiler stage stond daar soms echt volledig vol.
Iets meer ruimte is daar wel welkom, toffe sfeer ook trouwens!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken