Best Kept Secret 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Ik denk dat het laatste belangrijkste is. Het geheel moet uiteindelijk goed zijn en dat zal een gevoels dingetje zijn. Maurits noemde bijvoorbeeld Phoenix op. Dat zou ik best leuk vinden. Maar tegenover Phoenix moet we idd een Arcade Fire staan dan op een andere dag imo. Maar word het Phoenix - Alt-J - Noel Gallagher dan vind ik het weer matig bijvoorbeeld.
Klopt. Als het dit jaar Phoenix - Strokes - Cave was geworden had niemand daarover geklaagd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.317
5.000
Maar die vrijdag was gewoon de slechtste BKS dag tot nu toe. Ik hoop volgend jaar wel op iets meer variatie in de line-up. Er miste wel wat hip hop en elektronische (live) acts dit jaar.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Waarom riep die flapdrol nou weer Daft Punk in dat interview?! Past totaal niet bij het festival en er worden dan gewoon weekendtickets verkocht aan mensen die maar één dag komen. Gelukkig eigenlijk dat ze uit elkaar zijn ? (vind DP overigens best okee hoor, ben er zelfs een keer voor naar London gevlogen)

Wat als PJ Harvey nou eens stopt met boekjes schrijven en weer muziek gaat maken? Echt de perfecte headliner voor BKS, m.i.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Radiohead, Arctic Monkeys, Beck, Nick Cave & The Bad Seeds, Noel Gallagher, Run The Jewels, LCD Soundsystem, Bon Iver, Elbow, Christine & The Queens, The National, The Strokes, Sigur Ros, Editors, Alt-J, Jamie XX, The Libertines, Arcade Fire, Damien Rice, Kraftwerk, Pixies. Wat een dikke set headliners heeft dit festival al mogen ontvangen doorheen de jaren.
Noel Gallagher er gewoon tussen zetten....
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
122
68
Heb al goede suggesties voor de komende headliners gezien hier.

Droomheadliners: Morrissey - Sufjan Stevens - The Cure

En dan daaronder namen als Explosions in the Sky en My Bloody Valentine
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Heb al goede suggesties voor de komende headliners gezien hier.

Droomheadliners: Morrissey - Sufjan Stevens - The Cure

En dan daaronder namen als Explosions in the Sky en My Bloody Valentine
Zijn Morrissey en The Cure niet net teveel vergane glorie?

Helemaal Morrissey, moet je je hele festival veganistisch maken en waarschijnlijk zegt hij dan alsnog af. Is nog een lul van een vent ook. Dan zou ik eerder voor Johnny Marr gaan.

The Cure is wel leuk maar niet echt spannend meer. Dan vind ik Nine Inch Nails een betere headliner als je toch dat goth segment wil aanboren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
Zijn Morrissey en The Cure niet net teveel vergane glorie?

Helemaal Morrissey, moet je je hele festival veganistisch maken en waarschijnlijk zegt hij dan alsnog af. Is nog een lul van een vent ook. Dan zou ik eerder voor Johnny Marr gaan.

The Cure is wel leuk maar niet echt spannend meer. Dan vind ik Nine Inch Nails een betere headliner als je toch dat goth segment wil aanboren.
Ik denk alleen dat Morrissey een stuk groter is dan Marr en dat The Cure een pak meer tickets verkoopt dan Nine Inch Nails.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.311
1.317
Pulp - New Order - Stone Roses - The Smashing Pumpkins

Dan ben ik aanwezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.709
2.271
The Cure lijkt me nog steeds een mooie naam. Live is het zeker nog geen vergane glorie van wat ik heb gezien. Een aardig prijzige naam lijkt het me wel. In combinatie met Morrissey vind ik het alleen te veel oud en te weinig nieuw. Bovendien vind ik Morrissey niet meer headlinerwaardig en bovendien een enorme lul, dus die zou ik lekker links laten liggen. Johnny Marr ergens in de middag of vooravond op de ONE of TWO is daarentegen helemaal prima. Daar heb ik op Lowlands nog goed van genoten.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
548
Je aanname dat minder grote namen ook betekent dat de ticketprijzen omlaag gaan klopt niet. Zoals zworp ook zegt: minder grote namen betekent minder kaartverkoop en minder inkomsten uit horeca. En om het dan draaiend te houden zal er waarschijnlijk met een vergelijkbare kaartprijs gewerkt worden. Het wordt dan dus wat meer 'niche' en voor de mensen die bereid zijn daarvoor te betalen. Dus leuk en aardig zo'n poll, maar het zegt

Pulp - New Order - Stone Roses - The Smashing Pumpkins

Dan ben ik aanwezig.
Ik niet. Maar ik neem aan dat ze weer voor wat variatie gaan:
- Een indierockband
- Een verrassende headliner (pop, hiphop, elektronica)
- En nog eentje die toevallig beschikbaar is
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
548
Helemaal Morrissey, moet je je hele festival veganistisch maken en waarschijnlijk zegt hij dan alsnog af. Is nog een lul van een vent ook. Dan zou ik eerder voor Johnny Marr gaan.
Zou ik ook eisen ;). Overigens lijkt me dat voor BKS ook prima te doen.

Maar van mij hoeft die niet te komen. Heb niets met The Smiths en zijn solomuziek ken ik niet.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Morrissey komt alleen als het hele festival veganistosch wordt en het terrein als een tribunaal wordt ingericht.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Pavement in Caree verkoopt niet eens uit. Ik heb een kaartje. Kost € 66 euro. Dat gaat een dure headliner worden die weinig mensen trekt.

Ik vind een zittende setting eigenlijk ook gewoon heel vreemd voor Pavement. Dat is voor mij eigenlijk de reden dat ik geen ticket koop. De hoge prijzen helpen ook niet natuurlijk...

En het hangt er van af wat je een 'dure' headliner noemt, denk ik. Pavement zal toch niet even duur zijn als The Strokes of Nick Cave? Mij lijkt dat een prima headliner voor als je wil 'downgraden' qua grote headliners. Als je het huidige concept wel wil behouden, lijken ze mij eerder een sub te zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.317
5.000
Ik vind een zittende setting eigenlijk ook gewoon heel vreemd voor Pavement. Dat is voor mij eigenlijk de reden dat ik geen ticket koop. De hoge prijzen helpen ook niet natuurlijk...

En het hangt er van af wat je een 'dure' headliner noemt, denk ik. Pavement zal toch niet even duur zijn als The Strokes of Nick Cave? Mij lijkt dat een prima headliner voor als je wil 'downgraden' qua grote headliners. Als je het huidige concept wel wil behouden, lijken ze mij eerder een sub te zijn.
"Duur" is niet alleen waar voor ze het inkopen he, ook voor wat het oplevert ;).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken