Best Kept Secret 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.207
2.132
BKS heeft zowat alle grote relevante headliners wel gehad op Sufjan Stevens en Bjork na, denk ik. Kan verder niet zo snel een Ziggodome act verzinnen die op BKS zou passen of het zou Tool of NIN moeten zijn. Twijfel wat of die bij BKS passen. Aan de andere kant: Amenra stond er ook en dat werkte prima.
In een interview met de de BKS-organisatie is the Cure wel eens genoemd als een gedroomde headliner; dat is natuurlijk nog wel zo'n grote Ziggoband. Maar dat was volgens mij nog voor de komst van Maurits. En ik denk ook dat dit een band is die veel dagjesmensen trekt die voor 1 band komen.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
475
313
The secret mag echt een stuk groter inderdaad, als je het vergelijkt met het derde podium van bijvoorbeeld dtrh is het echt heel klein
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
513
465
In een interview met de de BKS-organisatie is the Cure wel eens genoemd als een gedroomde headliner; dat is natuurlijk nog wel zo'n grote Ziggoband. Maar dat was volgens mij nog voor de komst van Maurits. En ik denk ook dat dit een band is die veel dagjesmensen trekt die voor 1 band komen.
The Cure had ik over het hoofd gezien, maar inderdaad, zou een prima headliner zijn.
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
78
123
Radiohead, Arctic Monkeys, Beck, Nick Cave & The Bad Seeds, Noel Gallagher, Run The Jewels, LCD Soundsystem, Bon Iver, Elbow, Christine & The Queens, The National, The Strokes, Sigur Ros, Editors, Alt-J, Jamie XX, The Libertines, Arcade Fire, Damien Rice, Kraftwerk, Pixies. Wat een dikke set headliners heeft dit festival al mogen ontvangen doorheen de jaren.
Inderdaad een prachtig rijtje! Zou heel graag The National weer terugzien volgend jaar en met nieuw werk op komst en het feit dat ze hier al zouden staan in de corona jaren is er goede hoop! Arcade Fire zou ik inderdaad eerder op LL of DTRH verwachten, maar denk dat ze sowieso op Primavera te vinden zijn volgend jaar, dus dan wel in de buurt in juni... Wat "nieuwe" headliners betreft zou ik graag een keer The xx zien op BKS. Jamie vindt het blijkbaar wel leuk daar maar geen idee of ze überhaupt nog wat doen. Verder zou Bjork ook fantastisch zijn en perfect bij BKS passen. Ten minste BKS zoals ik het voor dit jaar kende....met Maurits aan het roer kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze wellicht een iets andere weg inslaan, minder niche en meer mainstream, wat ik erg jammer zou vinden. Maar anyway, Bjork (vr), The xx (za) en The National (zo) en ik koop gelijk een kaartje!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.172
BKS heeft zowat alle grote relevante headliners wel gehad op Sufjan Stevens en Bjork na, denk ik.
Aphex Twin? Kendrick Lamar? The Cure? Blur? Lorde? Liam Gallagher? Gorillaz? Jack White? PJ Harvey? Underworld? The XX? Massive Attack? Patti Smith?

Denk wel dat er nog een grote vijver is om uit te vissen :cool:
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
538
403
Inderdaad een prachtig rijtje! Zou heel graag The National weer terugzien volgend jaar en met nieuw werk op komst en het feit dat ze hier al zouden staan in de corona jaren is er goede hoop! Arcade Fire zou ik inderdaad eerder op LL of DTRH verwachten, maar denk dat ze sowieso op Primavera te vinden zijn volgend jaar, dus dan wel in de buurt in juni... Wat "nieuwe" headliners betreft zou ik graag een keer The xx zien op BKS. Jamie vindt het blijkbaar wel leuk daar maar geen idee of ze überhaupt nog wat doen. Verder zou Bjork ook fantastisch zijn en perfect bij BKS passen. Ten minste BKS zoals ik het voor dit jaar kende....met Maurits aan het roer kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze wellicht een iets andere weg inslaan, minder niche en meer mainstream, wat ik erg jammer zou vinden. Maar anyway, Bjork (vr), The xx (za) en The National (zo) en ik koop gelijk een kaartje!
Dat nieuwe werk moet goed komen, the national speelt nu al 2/3 nieuwe nummers in de setlist
 
  • Leuk
Waarderingen: timbo

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.207
2.132
Aphex Twin? Kendrick Lamar? The Cure? Blur? Lorde? Liam Gallagher? Gorillaz? Jack White? PJ Harvey? Underworld? The XX? Massive Attack? Patti Smith?

Denk wel dat er nog een grote vijver is om uit te vissen :cool:
Tame Impala en Lana del Rey kun je ook nog wel toevoegen aan dat lijstje.

En wordt het niet eens tijd dat Fleet Foxes eindelijk een mooie spot als TWO-afsluiter krijgen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
475
313
Is Kendrick Lamar ondertussen niet veelste groot en mainstream voor festivals als bks en dtrh? Ik zie hem net als bijvoorbeeld Billie Eilish veel eerder een Pinkpop of RW headlinen. Ik verwacht ook dat er de komende jaren minder grote namen komen en misschien meer middelgroot en kleine bands en randprogrammering en als ik de reacties over de strokes op dit forum lees is dat misschien maar goed ook
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
296
291
Lana del rey, the XX, Massive Attack

en op de Best Kept Classic vegandonderdagavond is de headliner Morrisey.

overigens zie ik Perfume Genius en Ahnoni ook graag komen.

maar dromen we niet te hoog qua headliners. maurits vroeg zich toch af of het festival welde grote headliners zou moeten hebben?
 
  • Leuk
Waarderingen: Seventheen Seconds

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
738
1.498
Misschien een domme vraag, maar op de BKS website kan je ‘pre-registeren’ voor 2023? Betekent dat gewoon dat je een e-mail krijgt als de kaartverkoop start, of heb je er daadwerkelijk iets aan?
 
  • Leuk
Waarderingen: timbo

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.702
2.266
Misschien een domme vraag, maar op de BKS website kan je ‘pre-registeren’ voor 2023? Betekent dat gewoon dat je een e-mail krijgt als de kaartverkoop start, of heb je er daadwerkelijk iets aan?
Komt het volgens mij wel op neer ja
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Wat betreft wishful thinking hoop ik nog steeds op een Björk, Sufjan Stevens en Frank Ocean. Misschien iets realistischer: Sigur Rós - The xx - Tyler, The Creator.

Geen megagrote namen, maar zo kun je de rest van de dag wellicht net wat mooier invullen. Hiphop is hetgeen wat ik wel miste, maar ben bang dat wat dat betreft een Tyler ook niet snel komt. Ben nu al heel benieuwd!
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
583
371
Headliners : The Smile - Björk - Nine Inch Nails
Subheadliners : Angus & Julia Stone - Sault - Live

the Smile komt volgend jaar waarschijnlijk met nog een nieuw album
Overigens zou ik Kanye West ook wel een vette Best Kept Secret headliner vinden…
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.543
Headliners : The Smile - Björk - Nine Inch Nails
Subheadliners : Angus & Julia Stone - Sault - Live

the Smile komt volgend jaar waarschijnlijk met nog een nieuw album
Overigens zou ik Kanye West ook wel een vette Best Kept Secret headliner vinden…
Sault sub en überhaupt een optreden? Wa's dat dan?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.659
2.250
Die band bestaat volgens mij niet meer dus weet niet of dat wel realistisch is.
Eerder even 'on hold' denk ik. ;)

Vorige week gaf Oliver in gesprek met Studio Brussel nog aan dat ze al samen gejamd hebben en er een 'masterplan' was (met vastliggende datum), waar hij voor de rest nog niets over mocht zeggen. Kans lijkt me dus wel reëel dat ze volgend jaar terug op tour gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: timbo, yeaghi en mattman

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.207
2.132
Headliners : The Smile - Björk - Nine Inch Nails
Subheadliners : Angus & Julia Stone - Sault - Live

the Smile komt volgend jaar waarschijnlijk met nog een nieuw album
Overigens zou ik Kanye West ook wel een vette Best Kept Secret headliner vinden…
Dat zijn prima headliners, maar ik twijfel over deze subs. Angus & Julia hebben er al vaker gestaan en waren de laatste keer (ik meen in 2018) allesbehalve spannend. En Live is prima voor een Bospop, maar zeker niet op BKS....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Lion