Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.420
Wat is jullie verwachting van Jinjer?

Als ze nu nog steeds niet de Juni festivals hebben gecanceld, zouden ze dan toch nog van plan om te touren? ik had ze al wel afgeschreven eigenlijk.

Ook geen idee wat de status is van de bandleden, of die zich nog in Oekraïne bevinden? Als man zijnde mag je het land niet eens uit dacht ik. Weet alleen dat de zangeres begin v.d. oorlog naar de VS gevlucht was, naar haar vriend.

Kans dat die echt komen lijkt me zeer klein toch?
En diene act op het Eurovisiesongfestival?

Volgens mij gaan die gewoon touren. Zie anders ook niet in waarom ze nu al niet cancelen.

Een aantal weken terug nog naar Hans Zimmer geweest, die ook een aantal Oekraïense muzikanten bijhad (mannen en vrouwen). Die waren ook gewoon mee met hun wereldtour (met minutenlang applaus voor hen, dat wel).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
Wauw, we gaan veel bij dezelfde act staan. 95% overlap met mijn spoorboekje. Als ik een aantal suggesties mag doen;
De eerder aangegeven Dirty Honey zal je denk ik wel bekoren. Ook The Vintage Caravan ligt wat in lijn met je must-sees hierboven beschreven. Aangevuld met een Wayward Sons, Rival Sons en The Dead Daisies.

Als ik je lijstje analyseer, vermoed ik dat je (ook) niet zo'n fan bent van té zware metal? Voor mij persoonlijk uit zich dat in "ik moet de zanger wel nog kunnen verstaan wat ie zingt, geen onverstaanbaar getier".

Klopt, ben over het algemeen totaal geen fan van de grunts en screams; de extremere metal genres.

En er zal inderdaad nog wel het een en ander gevuld worden met verschillende van de aanraders van jou en anderen, maar bijvoorbeeld bij een Dead Daisies is het nog maar de vraag of we op dat moment nog wel ergens willen staan, zeker als we nog bij Sabaton een mooi plekje willen ?
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Eens rap gekeken en ik vind het wat tegenvallen, het tijdschema. Mijn algemene bevindingen per dag. Mijn volledig schema volgt later.


Donderdag: Ik twijfel om Strains, Toxic Shock en WSS te gaan zien want zou ook graag de metal market willen doen. Op zoek naar enkele holy grails vinyl's. Ego Kill Talent wil ik zoinzo zien maar het vervelende is ook dat ik om 17 h 15 graag bij Tremonti sta (geen fan van) om makkelijk naar voor te kunnen doorschuiven voor Powerwolf waar ik de beste plaats wil (heel grote fan van die band). Alleen rot dat ik dan Mastodon ga moeten aanhoren, absoluut geen fan van. Maar het mooie is: als ik goed sta bij Powerwolf en DKM's aanhoor ook (die valleen mee) sta ik goed voor Iron Maiden. Wel raar dat de twee grootste metal bands ooit uit DK overlappen, maar ik wil zoinzo een stuk zien van Mercyful Fate. Ik ben redelijk grote fan van Volbeat maar oké. Als MF tegenvalt (ken ze niet zo goed als Volbeat) dan maar Volbeat. Heel rot ook dat Suicidial Tendencies overlapt met Iron Maiden.

vrijdag: Clash tussen bv Sacred Reich en BFMV vind ik vrij rot. Maar wordt wss BFMV, aangezien ik Sacred Reich later nog terug zie in Trix (heb ook tickets voor BFMV maar nog geen nieuwe datum dus tja ...). Op vrijdag na Megadeth nog weinig dat ik echt heel graag wil zien. Allemaal al vaak gezien (Megadeth ook trouwens maar dat is en blijft wel Megadeth) of geen fan van. Ook heel rot op vrijdag dat Disillusion 10 minuten overlapt met British Lion maar dat wordt wss een 20 tal minuten Disillusion en dan volledig Britis Lion.

Zaterdag: Echt raar dat deze dag zowat alle "niet heel pitbare muziek" heeft (Saxon, Blues Pills, ...) op Korn en FFDP na. Want als ik student was, zou ik juist deze dag naar Graspop gaan als ik maar één dag kon. En een moshpit is toch iets waar meestal over het algemeen de jongsten inzitten. Maar oké. Tribulation en Dying Fetus zijn must see's. Dan wss Fleddy, Shinedown, Good Riddance en goed afsluiten met Priest en Korn. Jammer dat Opeth overlapt met Priest.

Zondag: Butcher, Evil Invaders, Destruction, Bury Tomorrow The Offspring, Amorphis, Dimmu Borgir. Redelijk grote fan van Sabaton maar misschien dat ik na Dimmu Borgir vertrek. Volgende dag wel verlof. Maar wss zwaar vermoeid van het weekend. En Sabaton al vaak gezien en zie ze nog wel op andere plekken binnenkort.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.420
Alleen rot dat ik dan Mastodon ga moeten aanhoren, absoluut geen fan van. Maar het mooie is: als ik goed sta bij Powerwolf en DKM's aanhoor ook (die valleen mee) sta ik goed voor Iron Maiden.
Ga jij van 18:30 tot 23:00 niet nog iets te drinken of eten halen / even naar de wc / ....? ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ga jij van 18:30 tot 23:00 niet nog iets te drinken of eten halen / even naar de wc / ....? ?
Haha ja ik denk altijd hetzelfde als ik lees dat mensen vooraan gaan staan voor de volgende band. Heb er ook moeite mee met mijn kleine blaas om uren te wachten zonder naar de wc te kunnen, en dan moet het optreden nog beginnen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Nog een tip wat bij mij vaak werkt, als je bijvoorbeeld een band wilt zien op de South Stage dan ga je helemaal vooraan bij het hek staan op de North Stage, daar is het vaak nog helemaal leeg, zeker overdag. Dan heb je een beter zicht dan dat je bij het juiste podium ergens in het midden staat.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Nog een tip wat bij mij vaak werkt, als je bijvoorbeeld een band wilt zien op de South Stage dan ga je helemaal vooraan bij het hek staan op de North Stage, daar is het vaak nog helemaal leeg, zeker overdag. Dan heb je een beter zicht dan dat je bij het juiste podium ergens in het midden staat.
Die pas ik ook regelmatig toe. Net als zoveel mogelijk langs de zijkant naar voren lopen en dan op laatste moment pas naar het midden koers zetten. Meestal nog ruimte genoeg en zonder gedonder omdat je veel mensen moet passeren. Beetje een omweg, maar iedereen blij (jij met je goede plek en anderen omdat jij er niet doorheen hoeft)
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Ik vind trouwens het gat tussen My Dying Bride en Mercyful Fate op donderdag in de Marquee heel opvallend. Zit meer dan 2 uur tussen. Past daar niet iets tussen? Of werd dat al eerder opgemerkt?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik vind trouwens het gat tussen My Dying Bride en Mercyful Fate op donderdag in de Marquee heel opvallend. Zit meer dan 2 uur tussen. Past daar niet iets tussen? Of werd dat al eerder opgemerkt?
Zie judas priest of korn. Wss willen ze zo weinig mogelijk clashen met een andere act.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
ja zal wel een deal met Iron Maiden zijn dat er niemand tegelijk met ze speelt? Of de acts willen zelf niet tijdens Iron Maiden spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Weke

Nieuw lid
18 mei 2022
3
0
Ik ga voor de eerste keer op de camping (festihut) en krijg daar 1 gratis parking bij. De kaart wel nog niet ontvangen ('zal wel komen zeker) en ze schrijven in de aanbevelingen om te parkeren en niet meer uit te rijden tot na het festival. Heeft iemand ervaring of dat nu echt zo'n probleem is? Ik wil tussendoor wel eens gaan douchen thuis en misschien eens wat rusten (ben geen jonge 20-er meer).

Ik dacht anders eventueel de 'park & bike' te doen (6km fietsen is wel nog te doen) maar is daar altijd plaats op die parking?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.840
Ik heb in theorie meer dan genoeg gaten in mijn spoorboekje; een paar grote gaten, maar verder vaak ook gewoon steeds een uur ruimte tussen acts.
Het kan natuurlijk dat er nog verschillende acts worden toegevoegd aan de hand van alle aanbevelingen, maar dat moeten we nog uitpluizen.

Maar als het een beetje warm weer is, ga ik toch niet in bandshirts rondlopen en zal ik goed opvallen met een of ander vrolijk kleurtje tussen alle zwarte shirts ?

Donderdag:
Battle Beast
- 3 uur niks -
Powerwolf
- 1,5 uur niks -
Iron Maiden
stukje Volbeat

Vrijdag
Phil Campbell
Beyond the Black
Gloryhammer
Steel Panther
Black Label Society
- 6 uur niks -
Within Temptation
Scorpions

Zaterdag
(Michael Schenker)
Europe
Foreigner
Devin Townsend
Judas Priest

Zondag
Skillet
Alestorm
Alice Cooper
Deep Purple
Sabaton
Is dat niet te vermoeiend, helemaal naar de Marquee lopen voor Devin Townsend? ??
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Nochthans speelt er wel iets samen met Iron Maiden. Suicidal Tendencies. Onbegrijpelijk trouwens. Ik snap zelfs niet dat ST samen wil spelen met Maiden. Als ik in een band zou zitten dan wou ik volk voor mijn podium en geen volk kwijt zijn aan Maiden. En bovendien, ik zou zelf Maiden willen zien.


Nog iets kut vergeten opmerken trouwens: de clash van Blues Pills met Dying Fetus. Wou heel graag Blues Pills zien. Maar goed ik heb ze al gezien en Dying Fetus nog nooit.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ga jij van 18:30 tot 23:00 niet nog iets te drinken of eten halen / even naar de wc / ....? ?
Geloof mij, er staan mensen al van 10 h in de ochtend voor Iron Maiden. Ik probeer daarnaast altijd in de ochtend zo goed en stevig mogelijk te ontbijten. Wc... tja.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Nochthans speelt er wel iets samen met Iron Maiden. Suicidal Tendencies. Onbegrijpelijk trouwens. Ik snap zelfs niet dat ST samen wil spelen met Maiden. Als ik in een band zou zitten dan wou ik volk voor mijn podium en geen volk kwijt zijn aan Maiden. En bovendien, ik zou zelf Maiden willen zien.


Nog iets kut vergeten opmerken trouwens: de clash van Blues Pills met Dying Fetus. Wou heel graag Blues Pills zien. Maar goed ik heb ze al gezien en Dying Fetus nog nooit.
Er is genoeg volk dat geen interesse heeft in IM of IM al 6x heeft gezien. Er zal meer als genoeg volk staan bij ST.
 
  • Leuk
Waarderingen: ironman en Pauly Robin

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Gisteren naar de Scorpions in Parijs geweest. Goed, Klaus Meine is 74 en na een stoffig begin werd zijn stem steeds beter. Vanaf Coast to Coast zit de vaart erin en halverwege wat gas terug. De aangepaste versie van Wind of Change is kippenvel. Prima drumsolo en optreden nu duurt nog maar 1,5 uur. Iets te kort voor een hoofdact maar de band krijgt van mij nog steeds een dikke voldoende!
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Zie judas priest of korn. Wss willen ze zo weinig mogelijk clashen met een andere act.
Ik vraag het me af hoor. In 2016 heb ik Iron Maiden links laten liggen door een (gedeeltelijke) clash met WITTR (metaldome) en Watain (Marquee), als ik het me goed herinner. Zou het ook niet gewoon het verbloemen van een gemiste band kunnen zijn?
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Ik ga voor de eerste keer op de camping (festihut) en krijg daar 1 gratis parking bij. De kaart wel nog niet ontvangen ('zal wel komen zeker) en ze schrijven in de aanbevelingen om te parkeren en niet meer uit te rijden tot na het festival. Heeft iemand ervaring of dat nu echt zo'n probleem is? Ik wil tussendoor wel eens gaan douchen thuis en misschien eens wat rusten (ben geen jonge 20-er meer).

Ik dacht anders eventueel de 'park & bike' te doen (6km fietsen is wel nog te doen) maar is daar altijd plaats op die parking?
Op de fietsenparking is altijd plek genoeg, of bedoel je dat niet? Dat is althans mijn ervaring. M'n tent staat altijd in Kasterlee en ik pendel met m'n fietsie op en neer.
 

Weke

Nieuw lid
18 mei 2022
3
0
Op de fietsenparking is altijd plek genoeg, of bedoel je dat niet? Dat is althans mijn ervaring. M'n tent staat altijd in Kasterlee en ik pendel met m'n fietsie op en neer.
Ik bedoelde of er genoeg plaats is om de auto te zetten op bvb "park & bike East" ?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.840
waarom op donderdag maar 4 en 5 bands op de mainstage, en andere dagen steeds 6 bands ? hadden wat bands bij gekund. tijdens maiden geen band in de marquee.
Mij ontgaat de logica ook vaak inderdaad.
Wat dat betreft is Hellfest veel consequenter, met ieder dag een gelijk aantal bands per podium, en op ieder moment van de dag exact 3 bands die spelen, zonder uitzondering. Ook veel vervelende clashes natuurlijk, maar je weet wel waar je aan toe bent.

Donderdag is de enige dag met 7 bands in de Marquee i.p.v. 8.
Aan de andere kant is het ook de enige dag met 7 bands op de Jupiler Stage i.p.v. 6 (in voorgaande jaren telkens 5).
Toch is de donderdag, ondanks het mindere aantal main stage bands, niet de 'kortste' dag (Metal Dome en Jupiler Stage compenseren dat aardig).
Ik heb eens even de totale speeltijd (in minuten) per podium en per dag berekend (zo ben ik nu eenmaal.. ;)), en het blijkt dat de zondag nog iets korter is, en de vrijdag boven de andere dagen uitsteekt:

1652884131596.png

Ook grappig is dat er enkele 'dode' momenten zijn, waarop er helemaal geen muziek speelt:
- do. 15:10 - 15:20
- do. 23:05 - 23:10
- za. 17:35 - 17:40
- za. 22:10 - 22:20
- za. 23:50 - 0:00
- zo. 12:50 - 13:00
- zo. 23:20 - 23:30

Ideale momenten voor een meeting dus! ??

Daarnaast aardig veel momenten waarop er 4 bands te zien zijn, maar gelukkig meestal maar kort.
Meest bizarre blijft natuurlijk de overlap van maar liefst 50 minuten tussen FFDP, Devin Townsend, Myles Kennedy en Lagwagon, je zal ze maar alle 4 willen zien..
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken