Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.509
10.548
Tsja wat moet je hier nog van zeggen. Er zijn dus dadelijk bijna meer DJ’s dan bands. Dat zegt eigenlijk alles.
Maar "muziek is voor altijd de gemene deler...".

Ik heb in ieder geval m'n ticket weggedaan. Ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
Oh man, drie nieuwe areas, 50 nieuwe acts, nul nieuwe bands. Hadden ze niet op z'n minst een nieuwe area met bands kunnen maken?
In plaats daarvan zullen de oude stage 3 (die de vorige keer al niet meer bestond als live-stage) en de onlangs nieuwe stage 7 hoogstwaarschijnlijk komen te vervallen. Ik raak echt gefrustreerd, ook al vind ik het bandprogramma geweldig - gewoon te weinig in verhouding.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Misschien kunnen we van 120 naar 50/60 en dan met 1 miljoen miljard dj's aan komen kakken
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Tsja alleen al qua communicatie slaan ze de plank volledig mis. Ook deze aankondiging weer.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
476
313
Vergeleken met de 2020 editie is dit wel een teleurstellend nachtprogramma, acts als objekt, Roi Perez, park het Jin en Simo cell vervangen met Cinnaman en Elias Mazian. Hoewel die laatste twee zeker vermakelijk kunnen zijn lijkt bks hier toch duidelijk te gaan voor kwantiteit ipv kwaliteit wat de dj's betreft
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.173
Bon, dan gaan we maar een ander favoriet festival zoeken zeker... Blij dat ik dit jaar eindelijk eens de trip naar Primavera maak!

Stiekem hoop ik nog dat ze binnen een maand ofzo gewoon een drop van een 20-tal namen maken. Gewoon wat kleinere bands om stages te openen en Casbah namen zou al veel kunnen goedmaken voor mij. Maar ze zijn inderdaad echt niet goed bezig, kan de vorige directeur terug komen aub?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Hopelijk zien ze zelf ook in dat ze hier veel vaste bezoekers niet blij mee maken.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
513
465
Ik vind zoiets als the Floor en eerder de Four nog steeds misplaatst op BKS, maar de invulling die Radio Radio en vooral Kiosk Radio hieraan geven is echt wel een toegevoegde waarde voor BKS. Ik hoop dat voor de garage liefhebbers de Casbah een serieuze invulling krijgt.
Dat vroeg ik me af; of het nachtprogramma tenminste wel een soort 'alternatieve kwaliteit' heeft zoals een Koreless of Objekt of dat het gewoon plat dans vermaak is, geheel uit lijn met het 'bandjesprogramma'? Ik ken er amper wat van, moet ik zeggen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Er is gewoon geld bespaart door live-acts te vervangen door DJ’s. Daardoor geen live elektronica en hip-hop.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
513
465
Bon, dan gaan we maar een ander favoriet festival zoeken zeker... Blij dat ik dit jaar eindelijk eens de trip naar Primavera maak!

Stiekem hoop ik nog dat ze binnen een maand ofzo gewoon een drop van een 20-tal namen maken. Gewoon wat kleinere bands om stages te openen en Casbah namen zou al veel kunnen goedmaken voor mij. Maar ze zijn inderdaad echt niet goed bezig, kan de vorige directeur terug komen aub?
Ja, daar heb ik ook nog wat hoop op; een bandjes programma in de Casbah. Maar eigenlijk vrees ik dat we het ook daar moeten doen met wat plaatjesdraaiers.
 

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
Misschien begrijpt BKS niet dat de meeste bezoekers die kaartjes kopen vanwege Nick Cave, The Strokes en de oorspronkelijke focus van BKS om nieuwe bands te ontdekken, geen behoefte hebben aan drie DJ-areas, maar meer belang hechten aan live acts. Ach, misschien wil BKS ook de mensen aantrekken die geen kaartjes voor DTRH hebben gekocht (hoewel DTRH veel minder DJ's heeft dan BKS) ;)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Het zal een overlevingsstrategie zijn maar ben daar dan eerlijk in. Daarnaast waren er ook andere keuzes te maken die meer in de lijn van BKS zoals het was zouden liggen. Minder dure headliners b.v. met wel een sterke undercard.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.449
1.568
Dat vroeg ik me af; of het nachtprogramma tenminste wel een soort 'alternatieve kwaliteit' heeft zoals een Koreless of Objekt of dat het gewoon plat dans vermaak is, geheel uit lijn met het 'bandjesprogramma'? Ik ken er amper wat van, moet ik zeggen.
Ja, zit echt wel kwaliteit tussen, maar vrijwel exclusief uit de Nederlandse scene. Is ook gewoon deels een goedkope manier om je festival verder aan te kleden natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Dillinger2.0

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
513
465
Het water moet ze tot aan de lippen staan, daar bij Friendly Fire. Anders valt een dergelijke rigoureuze koerswijziging niet te verklaren. Als dit verkeerd uitpakt zou het wel eens einde verhaal kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Ik ben nog steeds een beetje enthousiast dat dit m'n eerste BKS gaat worden, maar dat wordt steeds minder met de reacties hier... ?
Maar aan de andere kant: misschien dat het reuze mee valt nu dat de verwachtingen 'n stuk lager liggen.

Heeft er iemand ervaring met het overnachten in zo'n tipi?
M'n partner wil op z'n vijftigste niet meer op 'n luchtbed... ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.306
4.983
Tsja alles is hier al eerder over gezegd denk ik. Letterlijk 0 namen die ik wil zien van dit rijtje. Had ze lekker weggehouden en zeg gewoon eerlijk dat je financieel wat lastigere jaren hebt, dan hadden ze dat geld van mij echt wel mogen houden.

En ik wil echt niet alle schuld op Maurits Westerik schuiven, maar sinds zijn aanstelling heb ik wel het idee dat de spirit uit het festival is verdwenen welke het ooit was.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Gewoon enthousiast blijven. BKS zal ook komende zomer een leuk festival zijn met veel geweldige optredens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Ik ben nog steeds een beetje enthousiast dat dit m'n eerste BKS gaat worden, maar dat wordt steeds minder met de reacties hier... ?
Maar aan de andere kant: misschien dat het reuze mee valt nu dat de verwachtingen 'n stuk lager liggen.

Heeft er iemand ervaring met het overnachten in zo'n tipi?
M'n partner wil op z'n vijftigste niet meer op 'n luchtbed... ?
Ik ga ook voor het eerst, maar dan wel een dag. Heel wat moois en dan een vermoedelijk magische Beach House en The Strokes. Moet wel een prachtdag worden.

Alleen zoals ik eerder al heb aangehaald, wáárom zo drastisch van je identiteit afstappen en je vaste bezoekers zo tekort doen terwijl het een groot succes is
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken