Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik ben maar eens gaan kijken op die Instagram ding van die zanger en meer dan een hoop culinaire foto’s valt daar niet te zien.
Geen idee hoe of wat Instagram werkt en zie ook niets over Werchter.
Het was een story. Het was met een logo van het gewone Rock Werchter, maar hij zal het dan inderdaad over Boutique gehad hebben. Was helemaal uit het oog verloren dat ze daar al stonden.

Laat ons dan hopen dat ze gewoon meeverhuizen naar Boutique 2021 :)
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Hey mede Werchter-bezoekers,

Ik ben momenteel bezig met een rapport over bezoeker ervaringen binnen Rock Werchter. Hierdoor vraag ik mij dus af of een aantal van jullie bepaalde vervelende ervaringen hebben gehad, of zelfs suggesties hebben om Rock Werchter nog beter te maken voor haar bezoekers. Er is overigens een kans dat dit rapport ook zal worden verzonden naar de organisatie van de evenementen die op de Werchter weide plaats vinden. Heb jij dus een negatieve ervaring op Rock Werchter, en wil je dat de organisatie hier misschien ook iets mee kan doen? Stuur mij dan even een privé berichtje of quote deze post! Alvast bedankt!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Hey mede Werchter-bezoekers,

Ik ben momenteel bezig met een rapport over bezoeker ervaringen binnen Rock Werchter. Hierdoor vraag ik mij dus af of een aantal van jullie bepaalde vervelende ervaringen hebben gehad, of zelfs suggesties hebben om Rock Werchter nog beter te maken voor haar bezoekers. Er is overigens een kans dat dit rapport ook zal worden verzonden naar de organisatie van de evenementen die op de Werchter weide plaats vinden. Heb jij dus een negatieve ervaring op Rock Werchter, en wil je dat de organisatie hier misschien ook iets mee kan doen? Stuur mij dan even een privé berichtje of quote deze post! Alvast bedankt!

Ondanks dat iedere editie eigenlijk altijd weer geweldig is (wij komen niet voor niets ieder jaar terug), toch ook enkele mindere ervaringen:
- ruzie met een verkoper op het werchterterrein. Een vriend wilde een shirtje kopen voor zijn kinderen, wilde dit laten zien, maar de verkoper dacht dat hij het wilde jatten. Werd meteen kei agressief. Eiste geld, ondanks dat hij het aangeboden kreeg, werd hij fysiek en geeft klappen. 2e vriend die er bij was, kwam er tussen en gooide de verkoper terug in zijn kot. Beveiliging kwam erbij en suste de boel, maar blijft onbevredigend dat zo’n mafklapper spullen mag verkopen op Werchter.
- jaren terug (2006 denk ik) bij ingang A3 een dronken gast (en stoned?) die ruzie heeft met iemand. Grote kerel die achter iemand aanrent. Met een subtiel blokje gevloerd, maar niet blijven hangen hoe hij opstond.
- alleen bij concert van Manu Chao. Dronken gast is agressief, wordt door vrienden wijselijk weggevoerd.
- gast die poept op onze tent.
- stoelen gejat. Bbq gejat.
- portemonnee gejat vanuit de tent van degene die een zware rugblessure had opgelopen (en na Werchter 6 maanden in de ziektewet heeft gelopen).
- in het jaar van de wateroverlast (2016) om 6 uur ‘s ochtends door de politie tegengehouden bij Haacht (omdat de A parking vol was) en doorgestuurd naar Werchter, omgereden naar de Werchterzijde, na 2 uur wachten bij de C parking eindelijk willen parkeren. Maar de man daar wil ons alleen toegang geven als we op de C3 camping willen staan, terwijl wij naar de A1 camping willen. Dat de politie ons hier naar door verwees, maakte geen indruk. Ondanks het stoom uit mijn oren, toch maar akkoord gegaan en onze campingvouchers ingeruild voor C3 bandjes. Uiteindelijk nieuwe A1 bandjes gekocht en de C3 bandjes geretourneerd.
- legendarische file in 2006 (Tool daardoor gemist ?), maar het jaar daarna is het nog erger. 12 uur in de file gestaan. Vanaf de snelweg stapvoets naar Werchter. 20 minuten stil staan, 10 meter vooruit. Auto maar geduwd. Onderweg naar de camping al het blikbier alvast maar opgedronken. Na 12 uur staan we bij onze camping, met onze A3 tickets. Is ie vol!?! ??? 1 voordeel, hierdoor staan we sindsdien op camping A1.
- WK 2010 België doet niet mee. Oranje mag nergens worden getoond (Belgen die Nederlanders in hun tuin tv laten kijken worden NB beboet). Dan maar via de radio (legendarische overwinning tegen Brazilië, 1 nul achter komen en toch winnen).
- EK 2016 Nederland doet niet mee. Belgen hebben praatjes. Belgen vliegen eruit.
- buurman op de camping heeft gewonnen geldprijs omgezet in wiet. ??
- aangeboden joint blijkt cocaïne te bevatten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Goeie verhalen Paddy. ?Van dat 2016 verhaal kan ik me de kutheid heel goed voorstellen haha.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hey mede Werchter-bezoekers,

Ik ben momenteel bezig met een rapport over bezoeker ervaringen binnen Rock Werchter. Hierdoor vraag ik mij dus af of een aantal van jullie bepaalde vervelende ervaringen hebben gehad, of zelfs suggesties hebben om Rock Werchter nog beter te maken voor haar bezoekers. Er is overigens een kans dat dit rapport ook zal worden verzonden naar de organisatie van de evenementen die op de Werchter weide plaats vinden. Heb jij dus een negatieve ervaring op Rock Werchter, en wil je dat de organisatie hier misschien ook iets mee kan doen? Stuur mij dan even een privé berichtje of quote deze post! Alvast bedankt!
Vrouwonvriendelijk/handtastelijk gedrag blijft met stip nog steeds één van de grootste ergernissen op festivals. Hoewel ik het niet vaak zelf zie gebeuren is er niets zo pijnlijk als wanneer een vriendin me komt vertellen dat ze weer maar eens werd aangesproken, werd achtervolgd of ongevraagd werd aangeraakt. Festivals horen een safe space te zijn voor iedereen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Bevestigd als een van de headliners voor Pohoda festival 2021: Thom Yorke!

Heerlijk nieuws dat hij er in 2021 ook weer bij is (tourtechnisch dan).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Tshirtverkopers zijn ook vrijwilligers, je hebt er jammer genoeg altijd een paar bij waarbij je jezelf afvraagt wat ze er komen doen. Tussen alle vrijwilligers overal is dit natuurlijk een miniem %.
Geldingsdrang...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Aaran wrote:
Hey mede Werchter-bezoekers,

Ik ben momenteel bezig met een rapport over bezoeker ervaringen binnen Rock Werchter. Hierdoor vraag ik mij dus af of een aantal van jullie bepaalde vervelende ervaringen hebben gehad, of zelfs suggesties hebben om Rock Werchter nog beter te maken voor haar bezoekers. Er is overigens een kans dat dit rapport ook zal worden verzonden naar de organisatie van de evenementen die op de Werchter weide plaats vinden. Heb jij dus een negatieve ervaring op Rock Werchter, en wil je dat de organisatie hier misschien ook iets mee kan doen? Stuur mij dan even een privé berichtje of quote deze post! Alvast bedankt!

Vrouwonvriendelijk/handtastelijk gedrag blijft met stip nog steeds één van de grootste ergernissen op festivals. Hoewel ik het niet vaak zelf zie gebeuren is er niets zo pijnlijk als wanneer een vriendin me komt vertellen dat ze weer maar eens werd aangesproken, werd achtervolgd of ongevraagd werd aangeraakt. Festivals horen een safe space te zijn voor iedereen.

Hier ietwat aan gelinkt: mensen die denken dat op festivals 3-4 dagen alle sociale normen verdwijnen en het beest uithangen dus oké is. Zie ook de ontelbare (camping)verhalen met betrekking tot vandalisme, urine/uitwerpselen, achterlaten van afval, etc.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Met dat Iron Maiden al zeker niet naar GMM kan gaan, zie ik nog wel gebeuren dat SOAD of Volbeat nog switcht van festival, voor mijn scenario koos ik voor de 2e + denk er dan nog een cancel van Kendrick en wat overall versterking wegens het overaanbod dat volgende zomer zeker gaat hebben en dan mag het gewoon zo iets worden:

Pearl Jam - Faith No More - Pixies
The Strokes - The National - Liam Gallagher
Tame Impala - Twenty One Pilots - Anderson Paak
Red Hot Chili Peppers - System Of A Down - Placebo

 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Hey mede Werchter-bezoekers,

Ik ben momenteel bezig met een rapport over bezoeker ervaringen binnen Rock Werchter. Hierdoor vraag ik mij dus af of een aantal van jullie bepaalde vervelende ervaringen hebben gehad, of zelfs suggesties hebben om Rock Werchter nog beter te maken voor haar bezoekers. Er is overigens een kans dat dit rapport ook zal worden verzonden naar de organisatie van de evenementen die op de Werchter weide plaats vinden. Heb jij dus een negatieve ervaring op Rock Werchter, en wil je dat de organisatie hier misschien ook iets mee kan doen? Stuur mij dan even een privé berichtje of quote deze post! Alvast bedankt!

Late reactie: het enige negatieve aan Rock Werchter vind ik dat het maar 4 dagen duurt om er vervolgens ieder jaar weer een heel jaar op te moeten wachten! (en nu fucking 2 jaar….)
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
So, Biffy Clyro wordt flink gehypt op o.a. kink en 3fm. Zal me niks verbazen als ze komend jaar weer een aantal festivals aandoen. Ookal zijn ze nog niet zo "doorbrekend" in de Benelux. Kan me nog een barn optreden herinneren wat mee wel kon bekoren...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
So, Biffy Clyro wordt flink gehypt op o.a. kink en 3fm. Zal me niks verbazen als ze komend jaar weer een aantal festivals aandoen. Ookal zijn ze nog niet zo “doorbrekend” in de Benelux. Kan me nog een barn optreden herinneren wat mee wel kon bekoren…
Vragen meer dan dat RW ze kan en wil geven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken