Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Verwacht wel dat er wat Indie namen worden ingepikt zo ja. Jammer want is ook tijdens weekend Pinkpop en GMM. Ze maken het ons niet makkelijk....
Is sowieso al een dag bij waar we niks van gaan missen. Dus hoogstens nog 9 baalnamen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Is sowieso al een dag bij waar we niks van gaan missen. Dus hoogstens nog 9 baalnamen.
Waarom dan? Omdat er een popdagje komt? Kan ook best interessant zijn imo. Zeker als het begrip wat ruimer getrokken wordt en bv Jessie Ware er staat (ik kijk toch wat naar de BKS line-up ter inspiratie).
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Verwacht wel een dag waar dan bijv. Black Eyed Peas of een J Balvin staat. Dacht ook aan Dua Lipa maar daarmee zou Jimmy niet de mindere dag mee bedoelen gok ik ;)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Waarom dan? Omdat er een popdagje komt? Kan ook best interessant zijn imo. Zeker als het begrip wat ruimer getrokken wordt en bv Jessie Ware er staat (ik kijk toch wat naar de BKS line-up ter inspiratie).
Nee, niks interessant, had dat wel anders gezegd dan… eigenlijk heeft Jan het al verklapt in het interview
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Met The National op de affiche lijkt de toon gezet voor de doelgroep die Live is Live wil aanboren. “We willen het toch nog breder trekken. Het zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat dag twee een popdag wordt, waar je met het hele gezin heen kan. Belangrijk is vooral dat we een consistent dagprogramma aanbieden: vlak voor The National zullen niet ineens metalbands aantreden.”
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Met The National op de affiche lijkt de toon gezet voor de doelgroep die Live is Live wil aanboren. “We willen het toch nog breder trekken. Het zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat dag twee een popdag wordt, waar je met het hele gezin heen kan. Belangrijk is vooral dat we een consistent dagprogramma aanbieden: vlak voor The National zullen niet ineens metalbands aantreden.”
Heel het gezin? Dan denk ik spontaan aan iets als Niels Destadsbader.

en offtopic maar geen idee waar het te vragen: Ligt eFestivals plat? Kan er al even niet meer op.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Heel het gezin? Dan denk ik spontaan aan iets als Niels Destadsbader.

en offtopic maar geen idee waar het te vragen: Ligt eFestivals plat? Kan er al even niet meer op.

Of K3, heb beelden gezien van de zoektocht naar het nieuwe 3e lid maar dat is tegenwoordig ook voor het hele gezin ;)

Of op basis van de wrapped een Olivia Rodrigo
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Editors op Vestrock lolz.
Waar haal je dit vandaan? Staat niet op de site of socials. Ken een Editors fan die daar in de buurt woont dus wilde hen daar even op wijzen.

Doet me als Editors fan (nou ja, fan, ze blijven een aantal fantastische nummers hebben) wel een beetje pijn om deze band zo een beetje te zien afglijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Beetje pijnlijk. Ik dacht serieus dat ze eerst een trapje lager zouden doen en eerst een Lokerse feesten gingen pakken. Maar meteen Vestrock is wel erg pijnlijk. Leuk voor het festival zelf natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Staat niet op de site of socials.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Goh...pijnlijk zou ik het op zich niet noemen. In Belgie werden ze tot headliner gebombardeerd, maar zelfs toen ze hier volle Sportpaleizen trokken heb ik ze in Frankrijk nog in sjofele zaaltjes voor 800 man zien optreden.

Ik denk dat Editors een band is die gewoon speelt en het niet op een egocentrische manier veel kan boeien waar ze staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Goh...pijnlijk zou ik het op zich niet noemen. In Belgie werden ze tot headliner gebombardeerd, maar zelfs toen ze hier volle Sportpaleizen trokken heb ik ze in Frankrijk nog in sjofele zaaltjes voor 800 man zien optreden.

Ik denk dat Editors een band is die gewoon speelt en het niet op een egocentrische manier veel kan boeien waar ze staan.
Ja, maar België (en Nederland) is echt wel de enige plek ter wereld waar deze band écht nog headlinershows op de grote majors mocht spelen. Dat zullen ze nu wel kwijt zijn denk ik.

Voor de rest wel mooi dat ze niet egocentrisch zijn, maar echt goede PR is het niet voor zo'n band.
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Editors op vestrock is misschien ook wel een voortvloeisel van het feit dat er op dit moment gewoon veel grote namen beschikbaar zijn? Los van de discussie over vernieuwing of kwaliteit, er tourt erg veel en RW heeft aan de bovenkant qua publiekstrekkers al een topzware editie. Dan is het niet onlogisch dat de festivals er onder ook meer mogelijkheden hebben om namen te boeken die normaal buiten hun greep liggen...
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Het ene sluit ook het andere niet uit he.

Placebo stond een paar jaar geleden ook gewoon in Zottegem te spelen terwijl ze nu weer voor Werchter als co headliner op Classic en het Sportpaleis gepland staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Het ene sluit ook het andere niet uit he.

Placebo stond een paar jaar geleden ook gewoon in Zottegem te spelen terwijl ze nu weer voor Werchter als co headliner op Classic en het Sportpaleis gepland staan.
Nee, misschien niet hoor. Zie een Editors zeker in de toekomst ook nog een Sportpaleis doen. Maar op RW zie ik een afsluitshow in het donker niet echt meer voor me. Misschien dat ze ooit eens 'stunten' en deze band een Barn laten afsluiten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken