Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Maar is het echt zo dat Springsteen (en zen entourage) even om 15h50 gaat laten weten: 'Go! 16h'?
Je kan je RW aankondiging toch klaar maken en de wereld insturen om 16h? Of is het echt zoveel meer dan social media posts, persmails en aanpassen website? Moet er nog contact opgenomen worden met ieder magement, vandaag is jullie dag?
Intrigerende wereld wel.
Zo'n aankondiging wordt inderdaad afgestemd met ieder management. Dus als Springsteen dan vandaag zou laten weten dat het een go is, dan mag je in allerijl het management van 15-20 artiesten gaan contacteren om een nieuw moment overeen te komen. Dan kan je als organisatie beter preventief handelen en de aankondiging tijdig verplaatsen naar een dag waarop er (in theorie) minder in de weg kan komen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.389
Zo'n aankondiging wordt inderdaad afgestemd met ieder management. Dus als Springsteen dan vandaag zou laten weten dat het een go is, dan mag je in allerijl het management van 15-20 artiesten gaan contacteren om een nieuw moment overeen te komen. Dan kan je als organisatie beter preventief handelen en de aankondiging tijdig verplaatsen naar een dag waarop er (in theorie) minder in de weg kan komen.
Als ik het zo binnenskamers hoor is Springsteen al aantal keer uitgesteld. Mij was gezegd dat vrijdag de dag was, en toen kwam plots Maneskin. Dus ikzelf ging uit van vandaag. Nu, ze waren sowieso van plan er nog namen uit te gooien voor die prijsverhoging, maar niet zelden is dat gewoon de dag ervoor.

Merk wel dat er al heel veel last minute is gewijzigd kwa aankondigen de laatste maand. Dat kan Chiquita bevestigen overigens.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Als ik het zo binnenskamers hoor is Springsteen al aantal keer uitgesteld. Mij was gezegd dat vrijdag de dag was, en toen kwam plots Maneskin. Dus ikzelf ging uit van vandaag. Nu, ze waren sowieso van plan er nog namen uit te gooien voor die prijsverhoging, maar niet zelden is dat gewoon de dag ervoor.

Merk wel dat er al heel veel last minute is gewijzigd kwa aankondigen de laatste maand. Dat kan Chiquita bevestigen overigens.
Toch interessant om eens te lezen hoe dat een beetje in zijn werk gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Toch interessant om eens te lezen hoe dat een beetje in zijn werk gaat.
Ik ook! Ben erg blij met onze eigen Ken's hier. Leuk om de backstage info op deze manier een beetje mee te krijgen.

Zit er nou ook iemand op Efestivals Jimmy te parafraseren? Zo van: jimmy zegt... en de rest dan vraagt: who the F*ck is Jimmy en we vertrouwen hem niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Als ik de reacties hier zo lees dan is de kans vrij groot dat we vandaag om 16 uur nog wat namen krijgen inclusief een soort reminder over de prijsverhoging. Ben benieuwd wat ons te wachten staat!
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Doe maar 'n pak leuke namen voor de zondag. Dan ben ik er ook bij denk ik!
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
288
383
Ik vraag mij al geruime tijd af wat er met The Strokes gaat gebeuren. Aangezien ze wel terug naar BKS komen. Het duurt angstvallig lang..
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Die slaan België over, denk ik...
Hadden al een Belgische show gepland. Benieuwd waar LN hen zal zetten. Vorst? Al begint het wel tijd te worden om die zaalshow aan te kondigen.

Er zal trouwens 20(!) jaar zitten tussen hun vorige (2002) en volgende (2022) Belgische show. Over blauwe ballen gesproken.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Hadden al een Belgische show gepland. Benieuwd waar LN hen zal zetten. Vorst? Al begint het wel tijd te worden om die zaalshow aan te kondigen.

Er zal trouwens 20(!) jaar zitten tussen hun vorige (2002) en volgende (2022) Belgische show. Over blauwe ballen gesproken.

Als ze niet naar België komen, overweeg ik sterk een dag BKS (agendagewijs moet die zaterdag net passen). Toch wel erg dat ze blijkbaar zo weinig tickets verkochten, ik begrijp het niet... Bij de aankondiging voor Rock Werchter speelde Studio Brussel een uur lang niets anders dan The Strokes-platen... + die lange afwezigheid in België, de hype leek er wel te zijn.

Ook op dit forum (nu nog), maar de realiteit was blijkbaar toch anders...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Als ik de reacties hier zo lees dan is de kans vrij groot dat we vandaag om 16 uur nog wat namen krijgen inclusief een soort reminder over de prijsverhoging. Ben benieuwd wat ons te wachten staat!
Bruce Springsteen zit in ieder geval deze week niet meer in de weg qua aankondiging als dat mee zou spelen….
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Hadden al een Belgische show gepland. Benieuwd waar LN hen zal zetten. Vorst? Al begint het wel tijd te worden om die zaalshow aan te kondigen.

Er zal trouwens 20(!) jaar zitten tussen hun vorige (2002) en volgende (2022) Belgische show. Over blauwe ballen gesproken.
Die zaalshow hoeft natuurlijk niet per se in de zomer te zijn. Als The Strokes van plan zijn om pakweg herfst '22 een Europese zaaltour te doen, dan kunnen ze België zo nog meepakken. Of Pukkelpop in de festivals van '23. Ik onthoud in ieder geval dat er ergens nog een Belgische passage van The Strokes op komst is.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Bij de aankondiging voor Rock Werchter speelde Studio Brussel een uur lang niets anders dan The Strokes-platen... + die lange afwezigheid in België, de hype leek er wel te zijn.
Heerlijke dag was dat he. Toen ook met een grijns van oor tot oor naar StuBru geluisterd. Dat was voor ons de finale trigger om combitickets te kopen.

Helpt niet dat dat album eigenlijk te laat uitkwam, zo vlak in het hoogtepunt van die pandemiepiek wanneer niemand nog een ticket koopt. Want de New Abnormal is de eerste Strokes plaat in lang die nog (Afrekening)hitjes opleverde. En die Grammy.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Nou, laatste dag voor de prijsverhoging en heb nog geen tickets. Twijfel is er nog heel erg bij deze kant voor de zondag. Vanavond toch eventueel nog een ticket scoren,met de hoop op paar nieuwe namen
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik had RW een beetje afgeschreven (ben al die rockbands zoals PJ en RHCP wel een beetje beu) maar toen ik net nog eens keek naar de line-up keek ik toch weer mijn ogen uit. Killers én RHCP. Qotsa én Metallica? En dan al hele toffe kleinere artiesten.

Ik lees hier veel over Bruce, maar die komt toch niet op RW neem ik aan? Dat kan toch niet? Dan hebben ze echt de grootste headliners ooit.

Ik begrijp het van de Strokes ook niet, waarom wéér Killers als je ook voor Strokes kan gaan? Killers zullen toch niet veel goedkoper zijn dan de Strokes? Idem dito voor Qotsa (hoe vet ook), hebben er al zovaak gestaan en zijn ook duur, waarom dan niet iets wat al 20 jaar niet meer in België heeft gestaan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik had RW een beetje afgeschreven (ben al die rockbands zoals PJ en RHCP wel een beetje beu) maar toen ik net nog eens keek naar de line-up keek ik toch weer mijn ogen uit. Killers én RHCP. Qotsa én Metallica? En dan al hele toffe kleinere artiesten.

Ik lees hier veel over Bruce, maar die komt toch niet op RW neem ik aan? Dat kan toch niet? Dan hebben ze echt de grootste headliners ooit.

Ik begrijp het van de Strokes ook niet, waarom wéér Killers als je ook voor Strokes kan gaan? Killers zullen toch niet veel goedkoper zijn dan de Strokes? Idem dito voor Qotsa (hoe vet ook), hebben er al zovaak gestaan en zijn ook duur, waarom dan niet iets wat al 20 jaar niet meer in België heeft gestaan?
Bruce zal volgens geruchten en insiders naar TW Classic of een los concert in Werchter gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken