Ik denk persoonlijk ook niet dat Sabaton er nog snel zal staan, maar die liggen er al uit.
Qua ticketverkoop is Ghost wel wat groter overigens, die verkochten het Sportpaleis uit dacht ik. Dat lukt Sabaton niet. Internationaal lijkt me Ghost sowieso een stuk succesvoller. Daarbij komt nog dat die nu schaarste creëren door weinig op te treden of een lange pauze te nemen, dat zal ook niet helpen. Wanneer die weer eens optreden zal het wel weer een zaalshow worden tot ze een keer klaar zijn om absolute headliner te zijn op alle grote junifestivals. (had dat dit jaar al verwacht maar de band heeft andere plannen blijkbaar) Zoals hier eerder aangehaald zijn Sabaton erg sympathieke gasten (en touren ze non stop ieder jaar) en zie ik het van hun nog wel eerder gebeuren dan bij Ghost, maar kans dat beiden nooit meer op Alcatraz staan lijkt me groter.
Voor Korn en Limp Bizkit valt idd ook zeker iets te zeggen,weet niet of er voorbeelden zijn van bands die abolute headliner zijn op de grootste europese festivals met 100k capaciteit (Rock am Ring, Rock im park, Download UK) en dan nog kleine festivalletjes van 10k-20k willen spelen. Al verwacht ik wel dat die grote nu-metal hype een tijdelijks iets is.