Rock Werchter 2026

Iets moois voor de donderdagavond nog vooral. Mis echt nog wat kwaliteit erbij op die hele dag. Een Loyle Carner alleen gaat het niet trekken.

Blijf me inhouden voor een combi puur omdat deze dag nog zo mager is voor mij. En voor de eerste dag is dat wel jammer.
All Them Witches, Yard Act, Basht.

Niet de grootste namen, maar toch groepen die die dag serieus wat meerwaarde geven vind ik.

Iets moois voor de donderdagavond nog vooral. Mis echt nog wat kwaliteit erbij op die hele dag. Een Loyle Carner alleen gaat het niet trekken.

Blijf me inhouden voor een combi puur omdat deze dag nog zo mager is voor mij. En voor de eerste dag is dat wel jammer.
Dan heb je lekker de tijd om rustig het over het terrein te slenteren, een paar pintjes te pakken en bij te kletsen met je Festileaks maatjes ;-)

• Leuk
Waarderingen: mattman
Die Incantation ga ik eens checken, als was het maar voor @Joslittel , maar op plaat hou ik het geen 3 nummers vol. Misschien dat de zang me live wel beter ligt. Prodigy echt m'n ding niet. Zal vast wel 'een dik feestje 'worden, maar vond die op PkP 2013 al passé.
Het is normaal ook niet helemaal mijn ding, maar Absolute Elsewhere is toch echt een knaller van een plaat. Soort van Pink Floyd meets Cannibal Corpse

• Leuk
Waarderingen: Paddy en wess
Het is normaal ook niet helemaal mijn ding, maar Absolute Elsewhere is toch echt een knaller van een plaat. Soort van Pink Floyd meets Cannibal Corpse
Pink Floyd? Misschien aan het einde van de plaat dan, tot daar heb ik het nog nooit uitgehouden. 😅

• Leuk
Waarderingen: phil
Is het voor jou combi, of 1 losse dag? Of helemaal niet gaan?
Vrijdag wordt m sowieso al omdat ik The XX en FKA Twigs deze zomer niet wil missen.

Als de donderdag nog wat aansprekendere grotere namen bijkrijgt, wordt het interessanter voor een combi (kan ik The Cure, Ethel Cain en Matt Berninger ook meepikken).

Mis vooral nog wat leuks om naar uit te kijken in de avond. Vorig jaar wou ik de headliner ook skippen, maar toen was Iggy Pop die headliner voor me.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5
Vrijdag wordt m sowieso al omdat ik The XX en FKA Twigs deze zomer niet wil missen.

Als de donderdag nog wat aansprekendere grotere namen bijkrijgt, wordt het interessanter voor een combi (kan ik The Cure, Ethel Cain en Matt Berninger ook meepikken).

Mis vooral nog wat leuks om naar uit te kijken in de avond. Vorig jaar wou ik de headliner ook skippen, maar toen was Iggy Pop die headliner voor me.
Gorillaz of CMAT op zaterdag doen je niet zoveel? Ik vind het ook allemaal niet de meest briljante dagen hoor. Maar alsnog, als straks alles bekend is, kan ik elke dag echt een heel mooi programma van 5 of 6 acts samenstellen. Dat zou me zelfs op die donderdag nog wel lukken…

Er is voor mij altijd ook nog wel veel te ontdekken. Op zondag vind ik Sierra Ferrell bijvoorbeeld echt een verrassende must see.

Even een last call dan voor woensdag

Richard Ashcroft, dan geloof ik daarnaast de rest wel (heb m'n combi toch al een tijdje binnen)

Maar; even een naam die 10-15 jaar niks nieuws hebben gebracht maar nu toch wel heuuuul fijne nieuwe muziek hebben. The Boxer Rebellion met 'Flowers in the water' Dat zou nog een mooie vroege naam zijn.
Destijds gratis meegepikt op een festivalletje, en dat was gewoon echt wel goed. Helaas erg stil gebleven. Maar met nieuwe muziek en een tour die slechts tot in het vroege voorjaar duurt zie ik wel kansen!

All Them Witches, Yard Act, Basht.

Niet de grootste namen, maar toch groepen die die dag serieus wat meerwaarde geven vind ik.
Ik lees veel tevreden reacties hier m.b.t. Yard Act. Ik kan me herinneren dat ze er enkele jaren ook waren als vervanger. De aanhef pakte me wel destijds met het nieuws dat ze kwamen. Maar eenmaal in de KlubC deed het me niet veel, saaiig . Ik zou het zeker nog een kans geven mocht er niks tegenover staan, maar ik loop er vooralsnog niet warm voor.

Die donderdag is ook mijn minst favoriete dag. Maar met TWOD, Carner, All them witches, Yard Act, Pup en Basht kun je toch een mooie dag hebben. Kasabian en the Vaccines kunnen eventueel ook nog leuk zijn. Meer dan prima toch?

• Leuk
Waarderingen: phil
Ik lees veel tevreden reacties hier m.b.t. Yard Act. Ik kan me herinneren dat ze er enkele jaren ook waren als vervanger. De aanhef pakte me wel destijds met het nieuws dat ze kwamen. Maar eenmaal in de KlubC deed het me niet veel, saaiig . Ik zou het zeker nog een kans geven mocht er niks tegenover staan, maar ik loop er vooralsnog niet warm voor.
Ah grappig. Mijn ervaring was precies andersom. Was daar toen bij gebrek aan beter naar binnen gewandeld en echt positief verrast. Leuke dynamische show. Luister hun werk nu ook veel meer en kijk er steeds meer naar uit!

• Leuk
Waarderingen: ChrisV

Users who are viewing this thread