Lowlands 2026

Ze kunnen wel wat maken hoor voor het drama wordt met de kaartverkoop
Dat is natuurlijk ook wel de kracht van Lowlands. De rest van het festival zit zo goed in elkaar dat het eigenlijk niet uitmaakt welke headliners er staan. Bijna iedereen die ik spreek komt met een fijn gevoel terug na zo'n weekend (zeker de laatste 2 jaar). Als je de headliner (zoals Goldband) niks vind, ga je lekker in de India naar Spiritbox, of je pakt een uurtje gezellige cabaret mee, of je gaat alvast de Adonis in, omdat dat het enige moment was dat er geen rij stond. Genoeg te doen, zonder afhankelijk te zijn van een headliner.

Dat is natuurlijk ook wel de kracht van Lowlands. De rest van het festival zit zo goed in elkaar dat het eigenlijk niet uitmaakt welke headliners er staan. Bijna iedereen die ik spreek komt met een fijn gevoel terug na zo'n weekend (zeker de laatste 2 jaar). Als je de headliner (zoals Goldband) niks vind, ga je lekker in de India naar Spiritbox, of je pakt een uurtje gezellige cabaret mee, of je gaat alvast de Adonis in, omdat dat het enige moment was dat er geen rij stond. Genoeg te doen, zonder afhankelijk te zijn van een headliner.
Precies dat dus! Één groot feest vind ik hoor :)

Enige wat ik minder vindt is dat het wel echt te druk is en het publiek de laatste jaren ook wel een ander type is.

Maar goed overleven we ook wel

Turnstile in de Bravo zou wel tof zijn. Laatste plaat is wel lekker hoor! Komen nog wel wat bands met nieuwe platen uit de komende tijd wat vaak ook optredens betekent.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Best veel elektronische namen zijn elk jaar in de buurt. Bijna het gevoel dat ze aan een rad draaien op kantoor wie er mogen komen.
Zeker waar. Zou het tof wel vinden als Soulwax weer opnieuw langskomt nu met het nieuwe album, en dan 2manydjs in de nacht. Fcukers lijkt me ook leuk voor rond middernacht india of heineken

• Leuk
Waarderingen: CVS en hendrik1
Zeker waar. Zou het tof wel vinden als Soulwax weer opnieuw langskomt nu met het nieuwe album, en dan 2manydjs in de nacht. Fcukers lijkt me ook leuk voor rond middernacht india of heineken
Soulwax stond er afgelopen jaar toch nog? Of was dat 2024?

2manydjs mag sowieso langs komen, hoogtepuntje van Werchter vorig jaar. En van de andere namen zag ik nog mogen wel Caribou b2b Solomon (waarom als Caribou en niet als Daphni btw?), en DJ Koze, en de Avalanches met een dj-set langs komen.

Users who are viewing this thread