Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Allereerst dank aan @MetalLimbo voor een perfect georganiseerd en geregisseerd spel. Gewoon super!! Ook de tussentijdse statistieken vond ik fijn om door te neuzen. Uiteraard heb ik natuurlijk zelf het meeste plezier gehad van de nu al beruchte BMTH coup. Man! wat een voor plezier heb ik die avond gehad, het werd maar geen 00:00, geniaal. Bij een volgende editie doe ik zeker weer mee. BKS/DTHR waarschijnlijk niet. Dat ligt echt buiten mijn kennis en comfortzone verwacht ik.
Kunnen we je vragen voor een coupepoging?

Bedankt voor de organisatie! Ik was niet bekend met het concept

Zeer blij met de winnaar. Niet verwacht dat Iron Maiden het zo ver zou schoppen. Het mag dan wel een GMM huisband zijn, er is toch nog veel animo voor blijkbaar. 😊

• Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo
Bedankt voor de organisatie! Ik was niet bekend met het concept

Zeer blij met de winnaar. Niet verwacht dat Iron Maiden het zo ver zou schoppen. Het mag dan wel een GMM huisband zijn, er is toch nog veel animo voor blijkbaar. 😊
consistent goeie shows afleveren doet dat wel, zelfs al is het niet meteen mijn genre blijf ik toch elke keer staan om te kijken. en dat is toch al een aantal keer geweest deze afgelopen 15 jaar.

Jij vindt Peacefields niet hetzelde klinken als Separate ways?
Echt een kopie is toch wel wat ver gezocht. Tot op heden het er nooit in gehoord, en moest toch meermaals beide refreinen naast elkaar leggen om er een overlap goed in te herkennen. Maar snap ook wel dat men dit gebruikt om een band neer te sabelen als een nieuw geluid niet in het oude straatje past.
Een nabrander uit de krochten van dit spel die nog door mijn hoofd speelde was de discussie over in hoeverre deze twee nummers nu op elkaar leken. Ik heb ze voor het gemak even naast elkaar gezet, met een timestamp op de refreinen. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn hier de gelijkenissen in te horen, naar mijn mening 😅

• Leuk
Waarderingen: Matjes
-10 voor Radiohead?
boos GIF by vrt

• Haha
Waarderingen: Joe
Een nabrander uit de krochten van dit spel die nog door mijn hoofd speelde was de discussie over in hoeverre deze twee nummers nu op elkaar leken. Ik heb ze voor het gemak even naast elkaar gezet, met een timestamp op de refreinen. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn hier de gelijkenissen in te horen, naar mijn mening 😅

Maar is het een exacte kopie? Als het hier niet ter sprake zou zijn gekomen, dan had ik er zelfs nooit van af geweten, terwijl beide nummers hier regelmatig op staan. Maar al helemaal als het onderwerp begint met of ik Ghost hetzelfde vind klinken als Journey, beide in het algemeen is voor mij toch gewoon een wereld van verschil en ook specifiek de twee nummers zijn voor mij niet hetzelfde. Maar de verschillen hoor je misschien ook gewoon meer als je fan bent van bands.

Haha, zelfs deze poll gaat nek aan nek en om en om, en ik zie nooit meer dan 1 stem verschil tussen beide.. 😁

Edit: ok, nu toch 30-32 in het voordeel van IM.
En inmiddels staat Gojira weer een puntje voor met 36-35. Het is echt stuivertje wisselen, heb beide voor zien staan in de loop van de dag maar vaak ook beide gelijk. Geeft maar aan dat het op elk moment van de dag spannend was geworden, het hangt net van timing af wie aan het langste eind trekt, en het is in het voordeel van Gojira uitgevallen uiteindelijk...

Maar is het een exacte kopie? Als het hier niet ter sprake zou zijn gekomen, dan had ik er zelfs nooit van af geweten, terwijl beide nummers hier regelmatig op staan. Maar al helemaal als het onderwerp begint met of ik Ghost hetzelfde vind klinken als Journey, beide in het algemeen is voor mij toch gewoon een wereld van verschil en ook specifiek de twee nummers zijn voor mij niet hetzelfde. Maar de verschillen hoor je misschien ook gewoon meer als je fan bent van bands.
Er wijken wat noten af dus het is geen exacte kopie maar de overeenkomsten zijn wel overduidelijk, had alleen dat Ghost nummer een paar keer gehoord en die van Journey nog nooit, hoorde gelijk waar het om ging toen dat refrein begon. Jij zal er met een ander oor naar luisteren klaarblijkelijk. Maakt ook niet zo veel uit verder, was gewoon nog een vraag die open was blijven staan in mijn achterhoofd en denk er nu aan het te checken :) uiteraard heeft Ghost ook nummers die veel minder als Journey klinken, dat vind ik over het algemeen de betere zelf ;)

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread