Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Mooi einde, complete chaos en verwarring! Ook precies zoals ik gisteren in de ochtend al had verwacht, als het spel niet voor middernacht klaar is, dan wint Gojira.

Jammer, maar je kon ook tweede worden achter SOAD, NiN, Tool of Slipknot, dat zou pas erg zijn geweest. Gojira is een prima naam om van te verliezen, niet mijn ding, maar wel prima.

Als ik nu naar de eindlijst kijk, dan kom ik pas op plek 23 aan de 8 headliners waar ik echt fan van ben. Namen “die ik wel zou gaan kijken als ze er staan” heb ik hierin niet meegenomen (zoals SOAD). Ik had erger verwacht op voorhand:

1. Gojira
2. Iron Maiden
3. System Of A Down
4. Parkway Drive
5. Slipknot
6. Tool
7. Korn
8. Machine Head
9. Nine Inch Nails
10. Bring Me The Horizon
11. Ghost
12. Nightwish
13. Sabaton
14. Judas Priest

15. Lamb Of God
16. Avenged Sevenfold
17. A Perfect Circle
18. Faith No More
19. In Flames
20. Slayer
21. Alice Cooper
22. Twisted Sister
23. Aerosmith
24. Rammstein
25. Scorpions

26. Megadeth
27. Behemoth
28. Powerwolf
29. The Offspring
30. Deftones
31. Bad Omens
32. Deep Purple
33. Emperor
34. Rob Zombie
35. Mötley Crüe
36. Evanescence
37. Def Leppard
38. Volbeat
39. King Diamond
40. Guns N' Roses
41. Limp Bizkit
41. Within Temptation
43. Soulfly
44. Iced Earth
45. Five Finger Death Punch
46. Manowar
47. Marilyn Manson
48. Till Lindemann

Mooi einde, complete chaos en verwarring! Ook precies zoals ik gisteren in de ochtend al had verwacht, als het spel niet voor middernacht klaar is, dan wint Gojira.

Jammer, maar je kon ook tweede worden achter SOAD, NiN, Tool of Slipknot, dat zou pas erg zijn geweest. Gojira is een prima naam om van te verliezen, niet mijn ding, maar wel prima.

Als ik nu naar de eindlijst kijk, dan kom ik pas op plek 23 aan de 8 headliners waar ik echt fan van ben. Namen “die ik wel zou gaan kijken als ze er staan” heb ik hierin niet meegenomen (zoals SOAD). Ik had erger verwacht op voorhand:

1. Gojira
2. Iron Maiden
3. System Of A Down
4. Parkway Drive
5. Slipknot
6. Tool
7. Korn
8. Machine Head
9. Nine Inch Nails
10. Bring Me The Horizon
11. Ghost
12. Nightwish
13. Sabaton
14. Judas Priest

15. Lamb Of God
16. Avenged Sevenfold
17. A Perfect Circle
18. Faith No More
19. In Flames
20. Slayer
21. Alice Cooper
22. Twisted Sister
23. Aerosmith
24. Rammstein
25. Scorpions

26. Megadeth
27. Behemoth
28. Powerwolf
29. The Offspring
30. Deftones
31. Bad Omens
32. Deep Purple
33. Emperor
34. Rob Zombie
35. Mötley Crüe
36. Evanescence
37. Def Leppard
38. Volbeat
39. King Diamond
40. Guns N' Roses
41. Limp Bizkit
41. Within Temptation
43. Soulfly
44. Iced Earth
45. Five Finger Death Punch
46. Manowar
47. Marilyn Manson
48. Till Lindemann

Exact hetzelfde, al kan ik Bring Me the Horizon ook wel smaken na hun vorige doortocht. Maar slechts 2 bands in de top 10 die ik graag hoor, toont wel aan hoe zeer mijn smaak verschilt van de meeste forumgangers. Ik denk eigenlijk niet eens dat Gojira in mijn eigen top 20 zou gestaan hebben.

Heerlijk om terug te lezen allemaal! Ik ging gister slapen met het vermoeden dat Iron Maiden zou gaan winnen. Maar schitterend dat Gojira er toch nog met mee vandoor is gegaan!

En nog een persoonlijke noot: ik zeg altijd dat ik nooit voor de headliners naar Graspop sta en liever in één van de tenten ben dan bij de mainstage. Wint opeens één van mijn favoriete bands een headliner spelletje en wordt één van de eerste metalbands waar ik fan van werd tweede. 🤣

Dank voor de geweldige organisatie, @MetalLimbo!

Volgens mij ben ik gewoon een veelvraat.
Bij mij waren er op voorhand een band of 5 die ik eindeloos de min in zou proberen te duwen.

De andere grofweg 40 mogen van mij wel terugkomen zolang ze een beetje evenwichtig gemixt worden in het rest programma.

Maar gmm ook een festival waar een rock liefhebber zich kan vermaken maar ook de death/black liefhebbers. Niet gek dat je dat hier ook terug ziet.

Voor mij een prima top 2 en ik steun ze allebei. Echter met oog op de toekomst deze keer de pijlen op Iron maiden gericht.

Mijn dank aan metallimbo voor het organiseren en het proces gedurende het spel. Mooie statistieken!

Toch maar wel trots op de bands die ik heb afgemaakt, al ga ik ze wss allemaal wel zien op graspop als ze dr staan.

Niet gedacht dat Gojira zou winnen toen dit spel begon (en ook niet dat ze t in de finale zouden winnen van Iron Maiden) maar wel een mooie terechte winner vind ik!

Nog even een bedankje aan @MetalLimbo voor het organiseren en deze leuke statieke. Geeft wel leuk inzicht in het stemgedrag van iedereen over het spel! Op naar de volgende!

Leuk gedaan @MetalLimbo !

Beide bands gezien, door Gojira toch wel echt meer weggeblazen dan door Maiden. Bij die laatste zelfs weggegaan voor een goede Ayreon plek. Kon met beide wel leven als winnaar maar leuk dat jet Gojira is geworden.

Tijdverdrijf op het werk - 0
Zwart gat - 10 (+10)

The Office Reaction GIF

Bedankt @MetalLimbo en uiteindelijk ook alle spelers voor de afgelopen dagen.

@MetalLimbo Super goed georganiseerd, paar van mijn favoriete bands staan zo laag dat het zeer doet aan mijn ogen, maar goed, democratie zullen we maar zeggen... Wel blij dat ik dit 8 van de top 10 dit jaar ga zien of vorig jaar gezien heb. Heb blijkbaar nog wel een beetje smaak :ROFLMAO:

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Projunk
Ik zou zo willen herbeginnen! Wat een fijn spelletje was dat.

Hierbij de 10 bands:

Slayer 100
Slayer 100
Slayer 100
Slayer 100
Slayer 100
Slayer 100
Slayer 100
Slayer 100
Slayer 100
Slayer 100

• Haha