Best Kept Secret 2026

Mad Cool heeft tijdschema al bekend gemaakt. Nick Cave krijgt 2 uur speeltijd op Mad Cool. Dat zal het op BKS ook wel worden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yannickd
Oke, daar komt-ie dan, act 5 (waarna iedereen natuurlijk ook kan posten hoe de top 5 er eigenlijk uit had moeten zien).

Allereerst: sorry. Sorry voor wie zat te wachten op Mogwai, My Bloody Valentine of Men I Trust. Ook sorry voor wie zat te wachten op een rammelpunk-Cashbah-bandje; daar ben ik zelf wat minder in thuis. Sorry voor wie Dressed Like Boys wat lager had gezet omdat je die altijd nog wel ergens kan zien. Sorry staat dit jaar al op de line-up en waar we nog maar moeten zien of er überhaupt één van de vorige vier acts geboekt gaat worden, kunnen we met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat deze vijfde act er wel weer zal staan.

Sorry voor een eventuele anti-climax dus, maar ik koos deze vijfde act niet slechts als flauwe grap. Ik ben daadwerkelijk benieuwd: waar ranken we deze man ten opzichte van vier middle- en undercardnamen die een kwartier of drie mogen vullen t.o.v. dit niet-weg-te-denken onderdeel van Best Kept Secret? Is dit een kwestie van 'you'll never miss the water untill it's gone' (mensen uit Amersfoort-zuid hier?), of is het hoog tijd dat dit aspect van BKS eens wordt vernieuwd? En wat zou er eigenlijk eerder stoppen: Best Kept Secret zelf, of The Floor Hoster by St. Paul?

Want ja, dat is act 5: St. Paul.

images

Het gaat me dan echt specifiek om St. Paul. Hoe zou je het vinden als The Floor wel blijft, maar dat iemand anders dat podium mag invullen?

Zelf ben ik op alle edities van BKS geweest m.u.v. 2018, maar volgens mij ben ik nooit langer dan vijftien minuten aaneengesloten bij The Floor geweest. Toch vind ik het best een leuk podium om langs te lopen en soms even kort te blijven hangen, en sinds die podcast van BKS een paar jaar geleden waarin hij mocht vertellen over zijn stage, kijk ik ook met nog wat meer interesse naar wat daar mag draaien. Om er vervolgens uiteindelijk amper te belanden. Zoals Owen Wilson in Zoolander zei over Sting:

517730cad29c283f25229fb7c2217822.jpg

Waar belandt St. Paul bij jullie?
Meer dan eens een hele dag alleen maar op the Floor geweest, dus terechte nummer 1 voor mij. 😄

Voor de liefhebber, ik heb zijn List-o-Mania, 2025 in 50 lijstjes, in een Spotify-playlistje gegoten.

Laatst bewerkt:
Governers Ball heeft line up bekend gemaakt, die namen kunnen we afstrepen voor BKS (gelet op het verleden, waarin zelden tot nooit namen werden gedeeld)

• Leuk
Waarderingen: BelugaBob
Governers Ball heeft line up bekend gemaakt, die namen kunnen we afstrepen voor BKS (gelet op het verleden, waarin zelden tot nooit namen werden gedeeld)
Blijf hoop houden op Blood Orange!

• Geweldig
Waarderingen: koekebakker
Raar om te zien dat Baby Keem hier groter staat afgebeeld dan Freddie Gibbs of Clipse, maar ben sowieso vaak slecht op de hoogte van hoe populair acts precies zijn..

Jane Remover en Wisp had ik wel op BKS willen zien. En Geese natuurlijk maar dat wisten we al dat die niet zouden komen.

Lijkt me sterk dat ze exclusief daar staat. Inderdaad geweldig op plaat/Spotify! Live vond ik het tot nu toe nog niet enorm geweldig (o.a. onlangs in Tivoli), maar ook zeker niet slecht. Het zou in elk geval zeker een terechte boeking zijn!

Lijkt me sterk dat ze exclusief daar staat. Inderdaad geweldig op plaat/Spotify! Live vond ik het tot nu toe nog niet enorm geweldig (o.a. onlangs in Tivoli), maar ook zeker niet slecht. Het zou in elk geval zeker een terechte boeking zijn!
Fijne studio-artieste ja. Maar live voor mij toch nog veel beter, ook wat harder en intenser met vlagen. Echt een toevoeging. Op Pinkpop 2023 echt ijzersterk.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Fijne studio-artieste ja. Maar live voor mij toch nog veel beter, ook wat harder en intenser met vlagen. Echt een toevoeging. Op Pinkpop 2023 echt ijzersterk.
Ze was op Pinkpop toen echt super goed, alleen jammer dat er zo weinig mensen stonden toen. Haar double bill met Amber Arcades iets eerder dat jaar was ook heel goed in Rotown!

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en elo
Robyn komt in maart met een nieuw album. Zou dat nog iets voor de vrijdag zijn denken jullie? Of toch net dat tikkeltje te groot om niet te headlinen? Die dag kan in ieder geval nog wel een grotere naam gebruiken (voor Jack White op de ONE, afsluiter van de TWO of eventueel à la PJ Harvey 2 jaar geleden).

• Leuk
Waarderingen: Greyhound en wessah
Robyn komt in maart met een nieuw album. Zou dat nog iets voor de vrijdag zijn denken jullie? Of toch net dat tikkeltje te groot om niet te headlinen? Die dag kan in ieder geval nog wel een grotere naam gebruiken (voor Jack White op de ONE, afsluiter van de TWO of eventueel à la PJ Harvey 2 jaar geleden).
Jack White in de Two, Robyn op de ONE, hoppaaaa.

Als dit gebeurt explodeer ik.

Dat zou geweldig zijn 💥

Mad Cool heeft tijdschema al bekend gemaakt. Nick Cave krijgt 2 uur speeltijd op Mad Cool. Dat zal het op BKS ook wel worden.
Zal qua show wel ongeveer dezelfde invulling zijn als de Wild God tour, aangezien de 2026 tour een verlenging is van de Wild God tour. Dus voornamelijk het Wild God album. Benieuwd of ook de opzet qua band en bijbehorende koor hetzelfde gaat zijn. Was in ieder geval een fijn optreden destijds in het Sportpaleis.

Users who are viewing this thread