Sport algemeen

Wat een bizarre beelden dat de grote Robin van Persie zich even gaat verantwoorden tegen een paar van die doorgesnoven dirkies, pijnlijk om te zien. Doet me denken aan Marco van Basten destijds in de Arena. Sowieso wel wat gelijkenissen tot nu toe: beide fenomenale spelers, maar als trainer wil het nog niet vlotten en maken ze regelmatig rare keuzes/indrukken.

• Verdrietig
Waarderingen: ChrisV
Wat een bizarre beelden dat de grote Robin van Persie zich even gaat verantwoorden tegen een paar van die doorgesnoven dirkies, pijnlijk om te zien. Doet me denken aan Marco van Basten destijds in de Arena. Sowieso wel wat gelijkenissen tot nu toe: beide fenomenale spelers, maar als trainer wil het nog niet vlotten en maken ze regelmatig rare keuzes/indrukken.
Wij zijn als Feyenoord supporters ook iets te verwend geraakt. Toen ik ooit begon met mijn seizoenkaart (zo'n 17 jaar geleden), was ik niet anders gewend dan dit soort slechte wedstrijden alleen bleef de massale pro-Feyenoord support meestal wel aanwezig tijdens de wedstrijd. Dat is de laatste seizoenen sinds het succes toch wel veranderd.

Wel heel zuur om te zien, waar Feyenoord nu weer staat als je dat vergelijkt met hoe Feyenoord ervoor stond toen Arne Slote vertrok.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Wij zijn als Feyenoord supporters ook iets te verwend geraakt. Toen ik ooit begon met mijn seizoenkaart (zo'n 17 jaar geleden), was ik niet anders gewend dan dit soort slechte wedstrijden alleen bleef de massale pro-Feyenoord support meestal wel aanwezig tijdens de wedstrijd. Dat is de laatste seizoenen sinds het succes toch wel veranderd.

Wel heel zuur om te zien, waar Feyenoord nu weer staat als je dat vergelijkt met hoe Feyenoord ervoor stond toen Arne Slote vertrok.
Blijft bizar te zien hoe vergankelijk succes is he? Ik keek laatst nog met weemoed naar de selectie van Ajax die zes CL groepswedstrijden won. Dat is echt geen vorig leven, maar in no time zat je naar Branco van den Boomen, Sivert Mansverk, Chupa Akpom en Jacov Medic te kijken,

Had graag gewild maar was niet te regelen met werk, neem aan dat jij wel gaat. Hoop dat je een super avond hebt maar dat wij naar de volgende ronde gaan! Ik gok 1-3!
Jammer! Yes ik ben erbij, is ook letterlijk in m'n achtertuin zo'n beetje 😄 Ik zie er wel een stuntje in zitten, de 1-4 bij FC Utrecht staat nog altijd gegrift in mijn geheugen. Ik zeg 1-1 en dan zijn de penals een loterij natuurlijk (oke wellicht een tikkeltje chauvinistisch).

succes doet iets met een club
de sfeer bij antwerp bij promotie tot en met aan de titel waren uitmuntend, het kampioenen jaar was ongezien qua sfeer.

een hel maken op de bosuil met uitslagen als 3-5 verliezen tegen genk maar van 0-4 naar 3-5 en kansen genoeg om 5-5 te maken
0-3 achter staan tegen anderlecht en toch een kolkend stadion, we deden het allemaal.
na de titel ging dat in dalende lijn. en een ondergrens bereiken. muisstil, of zeer beperkt repertorium qua gezangen

nu het minder gaat maar met die nieuwe spartaanse tribune zit de vlam er terug in.

Zondag gaan we het dak er helemaal afblazen heb ik het gevoel.
volledig uitverkocht, 21.000 man, tegen anderlecht
en als het goed verloopt weer stapje dichter naar minder strenge veiligheidsnormen en naar 24.500 capaciteit.

om het op zen royal antwerps te zeggen
RECHTSTAAN EN ZINGEN!

Jammer! Yes ik ben erbij, is ook letterlijk in m'n achtertuin zo'n beetje 😄 Ik zie er wel een stuntje in zitten, de 1-4 bij FC Utrecht staat nog altijd gegrift in mijn geheugen. Ik zeg 1-1 en dan zijn de penals een loterij natuurlijk (oke wellicht een tikkeltje chauvinistisch).
Dat was ook echt een magische wedstrijd, tegen PSV ook nog een wereldgoal maken en bijna nog door bekeren, het was echt reclame voor bekervoetbal. Echter zie je niet vaak hetzelfde team zo kort achter elkaar stunten. Voor Twente is het ook wel een keer tijd voor een goede bekerrun. Leuk feitje de laatste thuiswedstrijd in de beker is al bijna 3 jaar geleden.

• Geweldig
Waarderingen: Pommer
Vindt Van Persie ook geen trainer voor Feyenoord, maar heel eerlijk, ben ook niet heel erg onder de indruk van de selectie. Naast de het middenveld, Ueda en Read zie ik niemand die in de top 5 competities het gaat maken. Vooral zo'n Hadj Moussa vind ik verschrikkelijk, als je de definitie van mooi weer voetballer zoekt, krijg je een foto van hem.
Ik vind de selectie op acht punten wel echt top hoor.

Ben erg gecharmeerd van het centrale verdedigingsduo Ahmedhodzic en Watanabe. Ook vind ik dat Jordan Bos en Gijs Smal wel echt prima zijn als backs. Het middenveld met Valente - Timber - Hwang en backups in Targhalline, Steijn vind ik ook erg sterk. Ueda is een topspits. Tengstedt ontwikkelt zich als een goede reserve.

Alleen de twee vleugelspelers en de keeper zijn beneden het niveau dat je van een titelkandidaat mag verwachten.

Dat was ook echt een magische wedstrijd, tegen PSV ook nog een wereldgoal maken en bijna nog door bekeren, het was echt reclame voor bekervoetbal. Echter zie je niet vaak hetzelfde team zo kort achter elkaar stunten. Voor Twente is het ook wel een keer tijd voor een goede bekerrun. Leuk feitje de laatste thuiswedstrijd in de beker is al bijna 3 jaar geleden.
Mooi om te lezen dat het dus ook voor de neutrale fans memorabele wedstrijden waren, ik ben natuurlijk zo biased als het maar kan. Voor de loting van de halve finale in de koker zitten met het rijtje Ajax, Feyenoord, PSV en Spakenburg was toch ook wel een surrealistisch en prachtig moment 😄

Wat je zegt klopt wel, vorig jaar in de 1e ronde eruit tegen Katwijk en het jaar ervoor 2e ronde tegen Excelsior, toen nog met Troy Parrot (wel beide keren na verlenging). Nouja 3 keer is scheepsrecht hoop ik.

Ik vind de selectie op acht punten wel echt top hoor.

Ben erg gecharmeerd van het centrale verdedigingsduo Ahmedhodzic en Watanabe. Ook vind ik dat Jordan Bos en Gijs Smal wel echt prima zijn als backs. Het middenveld met Valente - Timber - Hwang en backups in Targhalline, Steijn vind ik ook erg sterk. Ueda is een topspits. Tengstedt ontwikkelt zich als een goede reserve.

Alleen de twee vleugelspelers en de keeper zijn beneden het niveau dat je van een titelkandidaat mag verwachten.
Wel vreemd dat de keeper zo door de mand valt. Want Wellenreuther speelde toch echt wel behoorlijk tot goed de afgelopen 2 seizoenen... Die zit echt niet in een goede flow.

De verdeding is best oke, alleen vallen ze allemaal wat te vaak door de mand. Bos speelt sterk, en verzaakt dan toch ineens. Watanabe had gisteren beter moeten ingrijpen, Smal kan samen met Valente de beste passes afgeven. Vreemd genoeg is de nieuwe jongen vanuit Groningen instant de beste speler op dit moment. Dat is gewoon onder de Feyenoord maatstaaf.
Lotomba is wel de zwakste schakel (al had hij wel Haaland in de zak met de champions League vorig seizoen, hoe kan het verkeren....???)

Wellenreuther keept goed zolang hij geen sterke nummer 2 heeft. Op een gegeven moment begon zijn gestuntel echt op te vallen en toen vermoedde ik dat Bijlow op de weg terug was. En ja hoor, daar zat hij dan inderdaad op de bank weer.

Bijlow zag er gisteren overigens heel erg slecht uit bij de 0-1, alsof hij een dwerg was. Zo hoog kwam die bal ook weer niet…

De Keniaan smeet met momenten heel mooie finishes maar Mike mag die wedstrijd nooit verliezen natuurlijk.

Alleen den Baetens die niet teleurstelde en met een opgeheven hoofd het tornooi kan verlaten.

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo
@Pommer de sfeer zit er lekker in daar in Spakenburg. Veel plezier!
Voor en tijdens de wedstrijd nog wel 😅 Toch wel een teleurstelling, tot de 0-1 hielden we goed stand en kregen we zelfs wat kansen, jammer dat het daarna wel heel hard ging. Gefeliciteerd met de overwinning!

Voor en tijdens de wedstrijd nog wel 😅 Toch wel een teleurstelling, tot de 0-1 hielden we goed stand en kregen we zelfs wat kansen, jammer dat het daarna wel heel hard ging. Gefeliciteerd met de overwinning!
Dankje, inderdaad was het de eerste helft nog wel even spannend maar Twente zoals het hoort wel de betere ploeg. Spakenburg speelde georganiseerd en volwassen maar kwam simpelweg kwaliteit te kort wat ook niet gek is natuurlijk. De Graaf komt er wel als coach denk ik, zal mij niets verbazen als hij binnen een paar jaar bij een eredivisieclub zit. Jammer dat er weer een stel malloten na de tijd met elkaar op de vuist gaan. Wat ik hoorde van de mensen aanwezig zaten de Twente supporters als een rat in de val bij het uitvak, ook waren het veelal Utrecht supporters. Neemt niet weg dat er natuurlijk bij ons ook genoeg clowns waren die een gevecht niet uit de weg gaan.

Er staan weer een paar heerlijke affiches op het programma in de Eredivisie, helaas geen toppers want dat is volgens Van Persie alleen PSV-Feyenoord.

Wat verwachten we van de komende potjes? Ik zeg:
NEC-Ajax: 2-2
Utrecht-PSV: 0-3
Feyenoord-FC Twente: 1-2
Go Ahead-FC Groningen: 1-3

Users who are viewing this thread