Sport algemeen

Ik vind het rot voor de spelers (zoals Pepi, Dest en Tillman o.a.), maar Australië en Paraguay zijn goed in bruut schopwerk. Hopelijk voldoende om de VS snel uit het toernooi te schoppen.
Ik vind het nieuwe uitshirt prachtig en had hem graag met Tillman achterop aangeschaft, maar de uitgang kan niet snel genoeg komen voor dat land.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Weten we de tijden al dan?
Morgen pas. Maar alle speelsteden van de Belgen liggen in dezelfde tijdszone met 9u verschil. Dus in het beste geval spelen we 's middags lokale tijd, oftewel 22u Belgische tijd. Anders is het midden in de nacht.

Ik snapte helemaal niks van die loting, maar oké. Hier de volledige loting.
1024x576a.jpg

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo
Plus als groepswinnaar kom je tegen een beste derde. En dan nog eens speelsteden waar het klimaat eerder meevalt. Behalve dat uurverschil valt echt alles in ons voordeel.
En dat uurverschil is enkel jammer voor de fans natuurlijk. Er zijn idd geen excuses om hier niet als groepswinnaar door te stoten.

Mochten max 2 landen van de eu en verder max 1 per confederatie in zitten. Daarom schoven ze continu door
Die snapte ik wel, maar op een gegeven moment dacht ik dat ik 'm door had en toen gebeurde het toch niet zoals ik gedacht had. Zal wel aan mij liggen ;)

Ik zie Nederland niet zomaar van Japan winnen. En Zweden.... tsja waardeloos kwalificatie gehad, maar met Gyökeres, Isak, Bergvall, Larsson, Elanga, Ayari, Bardghji, Svensson en Lindelöf in potentie misschien nog wel beter dan een Polen waar we ook niet van konden winnen.

Tunesië moet je gewoon kunnen pakken.

Ik zie Nederland niet zomaar van Japan winnen. En Zweden.... tsja waardeloos kwalificatie gehad, maar met Gyökeres, Isak, Bergvall, Larsson, Elanga, Ayari, Bardghji, Svensson en Lindelöf in potentie misschien nog wel beter dan een Polen waar we ook niet van konden winnen.

Tunesië moet je gewoon kunnen pakken.
In deze poule ben je aan je stand verplicht om 1ste te worden als Nederland zijnde. Ik zeg niet dat het wel even makkelijk lukt maar als we ook maar iets van een rol van betekenis willen spelen ( en Brazilië in de 1ste knock-out willen ontwijken) moet je hier 9 punten halen.

In deze poule ben je aan je stand verplicht om 1ste te worden als Nederland zijnde. Ik zeg niet dat het wel even makkelijk lukt maar als we ook maar iets van een rol van betekenis willen spelen ( en Brazilië in de 1ste knock-out willen ontwijken) moet je hier 9 punten halen.
Iedereen gaat er vanuit dat Brazilië zomaar eerste wordt, maar die zijn ook gewoon vijfde geworden in de kwalificering. Denk dat zeker Marokko daar best een geduchte tegenstander voor is en dat Schotland het ze ook nog enigszins lastig kan maken. Om over Haïti nog maar te zwijgen. Da's nog geen gelopen wedstrijd.

Verder zit Nederland objectief gezien (op basis van de wereldranglijst) in de zwaarste poule. Lijkt in ieder geval een interessant WK om te gaan volgen. Zelfs die draken van een wedstrijden (Oezbekistan-DR Congo/Jamaica/Nieuw-Caledonië, Egypte-Iran, Kaapverdië-Saudi-Arabië) klinken nog best interessant. Alleen om daar om drie uur 's nachts voor uit m'n nest te gaan...

• Leuk
Iedereen gaat er vanuit dat Brazilië zomaar eerste wordt, maar die zijn ook gewoon vijfde geworden in de kwalificering. Denk dat zeker Marokko daar best een geduchte tegenstander voor is en dat Schotland het ze ook nog enigszins lastig kan maken. Om over Haïti nog maar te zwijgen. Da's nog geen gelopen wedstrijd.

Verder zit Nederland objectief gezien (op basis van de wereldranglijst) in de zwaarste poule. Lijkt in ieder geval een interessant WK om te gaan volgen. Zelfs die draken van een wedstrijden (Oezbekistan-DR Congo/Jamaica/Nieuw-Caledonië, Egypte-Iran, Kaapverdië-Saudi-Arabië) klinken nog best interessant. Alleen om daar om drie uur 's nachts voor uit m'n nest te gaan...
Kans is groot dat we een wedstrijd om 07:00 gaan spelen, dat wordt ook leuk.... In plaats van met een biertje in de kroeg, met een kop koffie op werk.

Japan won gewoon van Brazilie, ik denl dat we ze echt onderschatten. En Zweden presteert onder op dit moment, staan gewoon goede spelers in. Nederland is niet de aboslute top op dit moment. We moeten niet vergeten dat we vorige WK ook 3e in de poulefase werden. Ik hoor veel overschatting in ieder geval.

Stevige uitspraak. 😅 Japan mag je toch echt niet onderschatten hoor. Werden op het vorige WK groepswinnaar met een 6/6 tegen Spanje en Duitsland en deze ploeg lijkt sterker dan die van 2022.

Ik vind Japan ook veel sympathieker dan onze eigen ploeg. Wordt nog een taaie kluif. Tunesië en die vierde naam mag geen probleem zijn. Ook al hebben we twee keer tegen Polen lopen kloten en heeft Zweden twee goede spitsen.

• Leuk
Ik vind Japan ook veel sympathieker dan onze eigen ploeg. Wordt nog een taaie kluif. Tunesië en die vierde naam mag geen probleem zijn. Ook al hebben we twee keer tegen Polen lopen kloten en heeft Zweden twee goede spitsen.
Japan is ook zeker een gewaagde tegenstander, begrijp mij niet verkeerd, maar we hebben misschien wel het beste Nederlands elftal van deze eeuw. Japan bestaat voor een kwart uit spelers uit onze eigen eredivisie en ik denk dat alleen Ueda een oproep bij ons zou krijgen. Sympathiek zijn ze inderdaad in ieder geval wel, merk dat ik bij WK's altijd de gunfactor heb bij Aziatische ploegen al kan ik niet uitleggen waarom.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Japan is ook zeker een gewaagde tegenstander, begrijp mij niet verkeerd, maar we hebben misschien wel het beste Nederlands elftal van deze eeuw. Japan bestaat voor een kwart uit spelers uit onze eigen eredivisie en ik denk dat alleen Ueda een oproep bij ons zou krijgen. Sympathiek zijn ze inderdaad in ieder geval wel, merk dat ik bij WK's altijd de gunfactor heb bij Aziatische ploegen al kan ik niet uitleggen waarom.
Nou dit is echt niet het beste Nederlands elftal van de eeuw hoor. In 2000, 2008, 2010 was het niveau veel hoger, sterker nog ik denk dat we in 2022 beter waren dan nu in 2025.

Ik bedoel we hebben veel spelers in de subtop van het Engels voetbal (van der Ven, Simons, Verbrugge, Hartman, Kluivert, De Ligt, van Hecke, Malen). Dan hebben we een paar veteranen die wel hun beste tijd gehad hebben zoals De Vrij, van Dijk, Aké en ik denk toch ook wel Depay en Dumfries.

De enige echte toppers die je nu hebt zijn imo Gakpo, Jurriën Timber, Gravenbergh, De Jong en Reijnders, waarvan enkele op een dubbele positie. En dan nog moet je de vraag stellen welke van deze spelers echt met kop en schouders dit seizoen er bovenuit steekt bij zijn club als absolute vedette.

Nederland is gewoon een sterke subtopper, maar ook niet meer dan dat imo.

Verdediging is naar mijn mening de beste ter wereld, op papier na Spanje het middenveld ook, alleen daar is het zoals je zegt minder uitgebalanceerd. Met Gakpo een buitenspeler van wereldklasse, alleen de spits, keeper en rechtsbuiten zijn naar mijn mening sub-top. Frimpong heeft zelfs nog potentie om een rechtsbuiten van wereldklasse te worden.

Users who are viewing this thread