Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
Ben ik trouwens de enige die Kneecap echt mist op deze line

Interessant, ik heb hier nooit zo over nagedacht. Denk je dat al die investeringen in de aankleding/randprogrammering ook cruciaal zijn voor sfeer die jou zo aanspreekt?
Wat mij betreft zit dit in de combinatie van aankleding, het randprogramma, de verrassende (al dan niet spontane) feestjes, de samenstelling van het publiek en het terrein. Ondanks het grotere aantal bezoekers kan je altijd wel ergens even gaan zitten als je dit wil en er valt voldoende te ontdekken zeker ook op muzikaal gebied. Niet voor niks wint DTRH regelmatig de prijs voor beste festival.

• Leuk
Waarderingen: Veer
Goede lineup! Denk dat het dit jaar weer dtrh wordt ipv bks.

Als iemand een presale code over heeft 🙏🏼

• Leuk
Waarderingen: eggy
Zit er eens op mijn gemak door te gaan. Echt een pareltje van een lineup toch weer hoor. Net de namen die ze moeten hebben en (ook een kunst) net niet de namen die ze niet moeten hebben. Dit festival weet wel waar het voor staat.

Zo'n Harry Mack bijvoorbeeld, topboekinkje. Of Oklou. Sierra Ferrell ook prachtige muziek. Kevin Morby top. Ome Matt Berninger. Het is wel af.

Alleen Son Mieux en Empire Of the Sun als 'mindere' voor mij.

Zit er eens op mijn gemak door te gaan. Echt een pareltje van een lineup toch weer hoor. Net de namen die ze moeten hebben en (ook een kunst) net niet de namen die ze niet moeten hebben. Dit festival weet wel waar het voor staat.

Zo'n Harry Mack bijvoorbeeld, topboekinkje. Of Oklou. Sierra Ferrell ook prachtige muziek. Kevin Morby top. Ome Matt Berninger. Het is wel af.

Alleen Son Mieux en Empire Of the Sun als 'mindere' voor mij.
Kan je uitleggen wat Harry Mack een topboeking maakt? Ik ken hem alleen van zijn improvisaties op YouTube, maar is zijn eigen werk nou wel zo relevant? Gevoelsmatig een omhooggevallen influencer. Oprechte vraag uit onwetendheid, niet om de beste man af te kraken.

Kan je uitleggen wat Harry Mack een topboeking maakt? Ik ken hem alleen van zijn improvisaties op YouTube, maar is zijn eigen werk nou wel zo relevant? Gevoelsmatig een omhooggevallen influencer. Oprechte vraag uit onwetendheid, niet om de beste man af te kraken.
Topboeking vind ik het niet, maar ooit gezien en was wel heel vermakelijk optreden. Er gebeurt wel wat.

Ik zie hier veel enthousiasme, die ik helaas toch niet kan delen. David Byrne is een droom boeking en The XX, Oklou en in mindere mate Beirut zijn ook tof. Ook tof dat Little Simz headliner is.

Maar als we verder naar de mid en undercard gaan mis ik toch wel wat diversiteit en onderscheidende boekingen. Veel artiesten die op zich tof zijn, maar je al veel gezien kan hebben, zoals Sticks, Zwangere Guy, Matt Beringer, Kevin Morby, De Staat en Overmono.

Ik maak er een gewoonte van om na de eerste drop tussen BKS en DTRH te kiezen. Op basis hiervan wordt het toch BKS waar ik het allemaal net wat spannender vind.

• Leuk
Waarderingen: mroizo
Ik deel jouw mening (inclusief de namen die je noemt die tof zijn). Ik vond de line up vorig jaar van DTRH een stuk sterker. Toch genoeg vermaak, met de hoop dat er nog wat onderscheidende namen bij komen. Qua DJ’s vind ik het dan wel weer erg vet wat er geboekt is. En Sticks als special guest super benieuwd. Een groot idool, dus ik ga waar hij heen gaat. Ik verwacht nu eigenlijk wel een Opgezwolle reünie met Delic als hij echt een special guest wil zijn haha.

Anderzijds meer tijd om te chillen dit jaar. Ik vond de line up 3 jaar geleden ook niet best en toen me enorm vermaakt door soms hele delen v/h programma te skippen om te zwemmen en te dwalen.

• Leuk
Waarderingen: BelugaBob
Het is met deze drop wel voor het eerst dat ik van alle namen die ik per sé wil zien, alles al een keer of vaker heb gezien. Geen enkele nieuwe artiest dus te zien vooralsnog.

Al klinkt de beschrijving van Charlotte Cardin wel veelbelovend. Maar eens luisteren straks.

Het is met deze drop wel voor het eerst dat ik van alle namen die ik per sé wil zien, alles al een keer of vaker heb gezien. Geen enkele nieuwe artiest dus te zien vooralsnog.

Al klinkt de beschrijving van Charlotte Cardin wel veelbelovend. Maar eens luisteren straks.
Ja dit heb ik ook (op zich Florence en Byrne nog niet gemist, dus bovenin nog wel een paar), maar ik heb even gekeken en persoonlijk is die score bij BKS op dit moment nog slechter. Komt ook deels omdat ik gewoon te veel festivals en concerten bezoek haha

Grappig. Ik heb dat juist dit jaar met BKS. Hoe goed ik die BKS lineup ook vind (en ik heb al een kaartje en ga sowieso), het is best schrijnend dat ik van mijn 9 must-sees er 8 al heb gezien.

Bij DTRH is die score 1 van de 8 must-sees (alleen Florence). Het scheelt daarbij ook wel dat ik toevallig net de edities met David Byrne en Little Simz gemist heb (en daar altijd spijt van heb gehad).

Ik ben benieuwd. Als jullie een act al eens gezien hebben, maar dat was wel 7-8-9 jaar geleden, vinden jullie het dan een mindere boeking (voor jezelf) omdat je het al eens gezien hebt? Ik ben juist hyped om the XX weer eens te kunnen zien (laatste keer was 2017). Of Florence (laatste x was 2015 voor mij). Maar ook acts die op herhaling komen zoals Little Simz, ik kan me nog herinneren dat ik bij die show was, maar ik stond ergens achteraan en kende er maar weinig van. Dus ben erg blij op herkansing te kunnen. De Staat hebben we in een paar jaar wel echt heel vaak gezien, maar juist de afgelopen jaren heb ik ze live niet meer gezien - dus ook blij met die boeking want hun show is altijd vet.

Ik denk dat het gewoon vrij lastig is om een line up te droppen met must sees die je nog nooit gezien hebt als je hobby/passie muziek/festivals/concerten is.

• Leuk
Waarderingen: LuukvdDobbel
Little Simz is zeker op vrijdag dus. The xx op zaterdag als elektronische act en een korter ritje vanuit Werchter dan Milaan waar Florence op vrijdag speelt?

• 100
Waarderingen: rambam

Ja, dat heb ik over het algemeen ook wel. Maar, misschien worden we allemaal wel een beetje blasé door zie zelfverwennerij van meerdere festivals per jaar ;)

Even los van persoonlijke smaak, denken jullie dat DTRH met deze line-up gaat uitverkopen?

Anderzijds meer tijd om te chillen dit jaar. Ik vond de line up 3 jaar geleden ook niet best en toen me enorm vermaakt door soms hele delen v/h programma te skippen om te zwemmen en te dwalen.

Ik heb echt precies hetzelfde. Ook in dat jaar wat minder must sees en daardoor meer rondgestruind, het terrein en randprogramma ontdekt en vaker bijv. een uurtje overdag staan dansen in de Rex, waar dan i.t.t. 's nachts alleen maar liefhebbers zijn. Eigenlijk de perfecte invulling van je weekend, maar als de line-up heel goed is kun je het als muziekliefhebber toch niet laten om overal waar je enigszins interesse in hebt een kijkje te nemen 😅. Dat heb ik vorig jaar gedaan omdat ik de line-up echt fantastisch vond, maar had daardoor achteraf een beetje spijt dat ik constant van optreden naar optreden ben gegaan en minder heb genoten van (de sfeer op) de rest van het terrein.

Mooi eerste rijtje namen met o.a. David Byrne en The xx! David Byrne op DTRH 2018 is absoluut een van de beste optredens die ik ooit heb gezien. En ben heel benieuwd naar het nieuwe werk van The xx.

Toch ziet het er naar uit dat ik voor het eerst een editie ga overslaan sinds 2015. Ik mis een beetje een knaller die me over de streep trekt.

Ik vraag het me echt af. Met de stijgende prijzen, het nog altijd enorme aanbod aan festivals en de toegenomen capaciteit...
Wat de afgelopen jaren lijkt te gebeuren is dat juist mensen wel geld apart leggen voor de 'grotere' festivals en juist de wat kleinere festivals of feestjes met minder hype d'r omheen links laten liggen. Verbaast mij dus juist niet als DTRH wel uitverkoopt maar het lokale festival het weer zwaarder gaat krijgen.

Ik zit zelf ook te twijfelen om even te wachten om kaartjes te kopen en later via ticketswap toch nog alsnog iets te kopen. Het kan toch een paar tientjes schelen.

Users who are viewing this thread