Rock Werchter 2026

Moet eerlijk zeggen dat ik daar nog wel vertrouwen in heb door het matige aanbod aan hardere rocknamen. De paar die we vermoeden hebben er ook onlangs nog gestaan. BMTH na The Cure zou ik ook toejuichen maar denk een groot deel van The Cure fans niet.
de cure fans in 2019 die eerst BMTH zagen om daarna the cure te zien waren anders ook niet zo heel blij.

Te hoge positie? Dat is toch een headliner?
Niet hier in de zin dat ze wel een fanbase hebben, maar te beperkt. Editie 2020 bleek de verkoop voor hun dag dramatisch. Zouden ideale sub/coheadline zijn op voorlaatste positie, maar dat lijken ze niet direct te zien zitten.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
I’m gonna throw in my predictions now that we know 3 names.

Thursday : Florence + The Machine - Sabrina Carpenter
Friday : Kings Of Leon - Mumford & Sons
Saturday : Gorillaz - Twenty One Pilots
Sunday : Jack White - The Cure

Het is natuurlijk ook niet uit te sluiten dat in de aankondigingen van deze weken Barnheads zitten. We zijn van 2024 en 2025 gewend dat eerst netjes de headliners op mainstage worden aangekondigd, maar bijv. in 2023 werd Fred Again als één van de eerste namen gedropt en later kregen Editors en Rosalia ook nog een aparte aankondiging. Ik denk niet dat Gorillaz in de Barn past, maar je weet het maar nooit met RW.

Het is natuurlijk ook niet uit te sluiten dat in de aankondigingen van deze weken Barnheads zitten. We zijn van 2024 en 2025 gewend dat eerst netjes de headliners op mainstage worden aangekondigd, maar bijv. in 2023 werd Fred Again als één van de eerste namen gedropt en later kregen Editors en Rosalia ook nog een aparte aankondiging. Ik denk niet dat Gorillaz in de Barn past, maar je weet het maar nooit met RW.
Poeh, Gorillaz als Barn head zou toch wel echt van de zotte zijn. Zeker weten dat ik dan van tevoren naar binnen wil (zeker met de bar & toiletten nu)

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Ik lees weinig over Sombr. Zal hij nog een festivaltour doen? Voor zover ik weet nog nergens aangekondigd, maar hij heeft wel het momentum nu. Waarschijnlijk houdt dat momentum nog wel even aan, dus wie weet voor 2027.

Users who are viewing this thread