Rock Werchter 2026

Fred Again lijkt me ook te groot om nog na TOP te komen. Wellicht is Gorillaz dan meer passend. Fred Again op donderdag met Lorde ervoor en je hebt een mooie combinatie. Mumford afsluiter op vrijdag en geen idee wat ervoor. Iets dat nog naar boven moet komen? Of een herhaling genre Raye? Florence zou perfect passen, maar die achten we op PKP. The XX kan hier ook voor natuurlijk, hebben ze een set van 21.15 tot 22.30 bij schemer/donker, ook perfect.
Moest Mumford & Sons de eis hebben om 'alleen' te headlinen (zoals The Cure), dan schat ik dat ze die niet op donderdag dan gaan zetten, maar op vrijdag. Fred kan in se als afsluitende dance-act fungeren en heb je daarvoor nog ruimte om een headliner te zetten die wel gewoon wil co-headlinen. Denk dat dat op zich naast Twenty One Pilots kan, maar ook op een andere dag.

Idk waarom, maar iets in me zegt dat Lorde gewoon weer in de Barn gaat eindigen. Ttv Melodrama stond ze daar ook en ik schat dat ze op zich niet zo veel groter is geworden dan toen. Toen speelde ze in de Lotto Arena, nu Vorst.. Over een periode van 8 jaar. RAYE kan in se ook wel subben, en die komt met nieuwe muziek ook iirc?

Zouden ze mumford & Sons niet op TW classic/ boutique zetten? Want welke grote band van + 60000 tickets gaan ze daar zetten? Ik zie ook weinig artiesten van die omvang touren volgend jaar( of de tour moet nog bekend gemaakt worden)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Pearl Jam (of Muse of Foo Fighters), met erna Fred Again..
Lorde (of Florence + the Machine), met erna Mumford and Sons
Twenty One Pilots - Gorillaz (volgorde kan in beide richtingen)
The xx, met erna The Cure

Mijn voorspelling momenteel.

Ik krijg ook meer en meer het gevoel dat mijn weekendticket van de 'kleinere' acts op mainstage of groten op de andere podia zal moeten komen. Als dat geen vetpot is, dan focus ik mij deze zomer misschien eens meer op losse festivaldagen en andere festivals.

Met de namen die hier bijna waarschijnlijkheden zijn, schiet ik zelf niet veel op. Van namen als Sam Fender, Billie Eilish, ... word ik als 30-plusser nochtans wél enthousiast.

Pearl Jam (of Muse of Foo Fighters), met erna Fred Again..
Lorde (of Florence + the Machine), met erna Mumford and Sons
Twenty One Pilots - Gorillaz (volgorde kan in beide richtingen)
The xx, met erna The Cure

Mijn voorspelling momenteel.
Pearl Jam / Muse - Fred Again...
Florence - Mumford & Sons
TOP - Gorillaz
The xx - The Cure

Dat zou bij mij wel dan wel weer werken, maar daar mist volgens mij nog een echte popnaam om het grote, jonge publiek te trekken.

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en RuneBrico
Vergeet ook Arctic Monkeys niet, want die lijken zich toch ook weer op te maken voor nieuwe muziek en dus (hopelijk) ook festivalshows. Al zal ik hier bijna de enige zijn die hun komst vrolijk zou onthalen 😁

Pearl Jam / Muse - Fred Again...
Florence - Mumford & Sons
TOP - Gorillaz
The xx - The Cure

Dat zou bij mij wel dan wel weer werken, maar daar mist volgens mij nog een echte popnaam om het grote, jonge publiek te trekken.
Fred Again lijkt me die job wel in te vullen niet?

Mmja, misschien wel. Die zal ik ook wel weer onderschatten. Ik zou 'm graag eens bezig zien op de main stage, maar als dat enkel is om als onbetwiste headliner af te sluiten (zonder dus sterke co-head ervoor), dan hoeft het misschien ook niet. Pearl Jam/Muse vóór Fred Again gaat niet gebeuren.

Goh ja, toch ook al even, paar jaar, geleden dat ik echt nog eens hyperenthousiast was over een headliner… bij mij is het ook altijd in de tenten/Slope te doen. Terwijl je zo’n overweldigende show zoals Tool en Radiohead, met grote anticipatie, nog is wil meemaken.

Fred Again zou me bv wel enthousiast maken.
Kendrick Lamar of Nick Cave zou bij mij wel zo'n naam zijn. Eentje waarnaar ik maanden op voorhand uitkijk. Maar ja.

Ik onderschat M&S wellicht schromelijk, maar vind die maar even groot als TOP tbh
Zeker in de koers richting het aantrekken van meer jongere bezoekers is M&S nou niet echt een logische keuze als headliner. Misschien is de populariteit in België echt totaal anders, maar bij jongeren in Nederland hebben ze een behoorlijk oubollig imago. Overigens zou ik het best wel waarderen om ze alsnog te zien (in 2023 gemist) en dan liefst niet op de hoogste spot.

Afgaand op 2023 is dat een ongelofelijke vetpot voor de jeugd, zolang hij er in een co-head constructie staat lijkt het mij ook wel een goede afsluiter, zeker nu maar weer eens bewezen is door 2manydjs dat een dance-afsluiter heel goed werkt. Ik zie hem persoonlijk daarom ook het liefst na The Cure.

Personally I think:

Thursday - Big act who hasn’t announced a tour yet. Foo Fighters, Sabrina Carpenter etc…

Friday - Mumford & Sons with a big sub, Lorde works or maybe someone like Vampire Weekend

Saturday - 21 Pilots + a co-header of similar size, Florence for example

Sunday - The Cure with a normal type sub, wouldn’t even surprise me if they pushed The Last Dinner Party up

• Leuk
Waarderingen: b_giel
Alles gaat afhangen van de Barn heads. Als ze pak hem beet komen met een rijtje:

Massive Attack - David Byrne - Lorde - Pixies

Dan zijn we toch allemaal weer tevreden

Users who are viewing this thread