Jera On Air 2026

Deze band is heel groot binnen het gros van het standaard Jera publiek van de laatste 10 jaar. Valt goed bij veel BMTH fans bijvoorbeeld. Het is melodische/athmospheric metalcore. Het is zo'n typische "Impericon" naam die nu op dit moment groot is. Dit zou een top boeking zijn voor een festival als Jera.
Oke, duidelijk. Bad Omens - Bad Omens is inderdaad wat steviger en past meer op Jera.
Maar bij metalcore denk ik toch echt aan Earth Crisis - Total War, Integrity - Those Who Fear Tomorrow, Converge - Dark Horse, Shadow Falls, Kill Switch Engage, Bullet For My Valentine, Parkway Drive... niet met die gezapige "cleane" zangpartijen. Maar ieder zn ding...

Wie zijn volgens jullie de echte kanshebbers voor de topspots? Zijn veel gegadigden deze keer dat is wel fijn.

Vermoed dat Papa Roach weer voor de headliner staat of als hoofdact in de Vulture deze keer
Limp Bizkit pakken ze wellicht nu wel raak i.p.v. Pinkpop, schat die kans wel aardig in als Headliner
Social Distortion als afsluiter in de Vulture kun je ook wel opschrijven denk ik
Electric Callboy ondanks dat ze er twee jaar geleden waren grote kans, denk dat ze Architects een keer overslaan.
The Offspring verwacht ik ook als headliner.

Denk dat de drie Eagle Headliners gaan worden, Electric Callboy, Limp Bizkit en the Offspring. Wie verwachten jullie?

Vulture: Social Distortion, Papa Roach en All Time Low.

• Leuk
Waarderingen: RS80
Ik verwacht Bad Omens eigenlijk niet, die staan de woensdag, donderdag en vrijdag in Zweden/Finland. De zaterdag dan even door naar NL lijkt mij wel flink.

Ik verwacht Bad Omens eigenlijk niet, die staan de woensdag, donderdag en vrijdag in Zweden/Finland. De zaterdag dan even door naar NL lijkt mij wel flink.
Good catch, Rise Against staan twee van de drie dagen op festivals in Duitsland. Het zou kunnen dat ze op Jera spelen op 25ste maar dan hebben ze wel 3 dagen achter elkaar. Wat zijn de kansen dat The Pretty Reckless er staan, iemand enig idee?

Ik verwacht The Offspring, Rise Against en Papa Roach als 3 headliners. Andere mogelijkheden; Limp Bizkit(wel duur gok ik), Architects, Electric Callboy. Wellicht een onverwachte band die nog nergens bekend is gemaakt.

Verder zie ik al een aantal mooie namen die festivals doen rond Jera die ik graag op de undercard zie staan. Converge, President, The Plot In You o.a

Good catch, Rise Against staan twee van de drie dagen op festivals in Duitsland. Het zou kunnen dat ze op Jera spelen op 25ste maar dan hebben ze wel 3 dagen achter elkaar. Wat zijn de kansen dat The Pretty Reckless er staan, iemand enig idee?
Zou ik mooi vinden. Past goed volgens mij. Vorig jaar ook al meerdere female fronted acts op JOA gezien

Ja nu je het zo zegt. Kijk het is als tourende band niet zo'n enorme ramp Zweden>Nederland te doen, ik heb gekker meegemaakt. Maar als je al 3 shows achter elkaar hebt staan, dan is de zaterdag erachteraan plakken wel slopend.

Mijn gok van de bovenkant van het affiche gaat naar Rise Against, Limp Bizkit, Papa Roach.

Zou ik mooi vinden. Past goed volgens mij. Vorig jaar ook al meerdere female fronted acts op JOA gezien
Is wel ook zo'n typische band die Pinkpop boekt voor vroeg op de dag. Ze zouden er een paar jaar geleden ook staan en hebben dat wellicht nog in te halen. Verwacht ze dus eigenlijk op Pinkpop ipv JOA.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Ja nu je het zo zegt. Kijk het is als tourende band niet zo'n enorme ramp Zweden>Nederland te doen, ik heb gekker meegemaakt. Maar als je al 3 shows achter elkaar hebt staan, dan is de zaterdag erachteraan plakken wel slopend.

Mijn gok van de bovenkant van het affiche gaat naar Rise Against, Limp Bizkit, Papa Roach.
Ik verwacht een wat meer metalcore georiënteerde headliner op één van de dagen. Papa Roach en LB zijn teveel van hetzelfde lijkt mij. Waarbij LB nog flink duurder is. Dus Papa Roach wel. LB niet. Rise Against is dat groot genoeg? Kan ik niet inschatten. Meestal op donderdag hebben ze een grotere act omdat dit een dag is waarop andere festivals niet boeken.

Ik verwacht een wat meer metalcore georiënteerde headliner op één van de dagen. Papa Roach en LB zijn teveel van hetzelfde lijkt mij. Waarbij LB nog flink duurder is. Dus Papa Roach wel. LB niet. Rise Against is dat groot genoeg? Kan ik niet inschatten. Meestal op donderdag hebben ze een grotere act omdat dit een dag is waarop andere festivals niet boeken.
Rise Against heeft een paar jaar geleden nog als headliner gestaan, en wat ik toen van sidestage kon zien stond de tent goed vol. Begin dit jaar nog in de 013 en die hadden ze ook goed gevuld staan! Voor veel Jera bezoekers is het jeugdsentiment, hoog meezing gehalte, goed moshbaar en live staat het echt heel goed!

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Mijn verwachting/hoop voor de headliner spots:

Eagle:
Papa Roach
Electric Callboy
Rise Against of the Offspring

Vulture:
Social Distortion
Ice Nine Kills
Landmvrks

Laat Goldfinger nu eindelijk eens komen!
Paar keer al op Slam Dunk gestaan en voor de rest maar 1 show in Duitsland en 1 in Oostenrijk in de laatste 10-ish jaar!

• Leuk
Waarderingen: won666
Mijn verwachting/hoop voor de headliner spots:

Eagle:
Papa Roach
Electric Callboy
Rise Against of the Offspring

Vulture:
Social Distortion
Ice Nine Kills
Landmvrks
Eagle kan ik redelijk inkomen. Wellicht combi Rise Against en daarna The Offspring. Ik denk dat die laatste populairder is in NL.

Wat betreft Electric Callboy, zou kunnen en vast terechte headliner. Ik heb er niks mee, maar verwacht toch meer een metalcore achtige headliner.

Vulture klinkt logisch alleen vraag ik me af of ze Landmvrks zo snel weer terug halen.

Eagle kan ik redelijk inkomen. Wellicht combi Rise Against en daarna The Offspring. Ik denk dat die laatste populairder is in NL.

Wat betreft Electric Callboy, zou kunnen en vast terechte headliner. Ik heb er niks mee, maar verwacht toch meer een metalcore achtige headliner.

Vulture klinkt logisch alleen vraag ik me af of ze Landmvrks zo snel weer terug halen.
Rise Against en The Offspring zijn beide headlinermateriaal voor Jera. Zie ze beide niet voor minder komen eerlijk gezegd. Daarom dus de "of" tussen hun in.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: TMS98 en @Marc

Users who are viewing this thread