Rock Werchter 2026

Omdat je die niet goed vindt, net als PJ. Toch wel dé live bands bij uitstek al meer dan 3 decennia.
Waar haal je dat nu uit? Metallica was geweldig in 2009. Maar die staan volgend jaar niet op RW.

• Leuk
Waarderingen: phil
Ik dacht gelezen te hebben dat hij zich toch nog niet klaar voelt, fysiek en mentaal, om echt te toeren dus eerder met potlood op te schrijven dan echt een grote kans volgens mij
Ben geen fan van de Ed Sheerans en al die andere Poppy songwriters. Maar Lewis zegt me wel iets, gezien in de tent op Werchter. Gewone kerel, authentiek en bijzonder grappig trouwens.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Mijn niet onrealistische, maar niettemin kansloze, voorspelling voor de bovenkant van de affiche in 2026. Sommige dagen licht thematisch, maar met genoeg tegenwicht op de andere podia.

Donderdag:
Mainstage: Pixies - Aurora – Oscar and the Wolf – Tame Impala
Barn: Loyle Carner - Vampire Weekend – Fred Again
Klub C: Magdalena Bay - Paul Kalkbrenner
Mooie spot voor Aurora, zou haar inderdaad graag eens zien op de main stage of als (voor)laatste in de Barn

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en phil

Een volledig nieuwe tour zal eerst Australie en Nieuwzeeland aandoen, dan Amerika wellicht en last but not least Europa Festivals zijn dan ook niet uitgesloten.

1.Benson Boone: minstens co-headliner, maar wellicht headliner met enkele hits van zijn tweede album erbij. Steun The Last Dinner Party.
2.Fred Again: headliner op main: dit jaar heeft maakt hij zijn debuut in Azie en in Italie (enkele steden in september). Volgend jaar gaat hij mi terugkeren op zijn kernmarkten in Europa. Steun Oscar and the Wolf.
3.Ed Sheeran: headliner op main. Steun Balthazar die terugkeert met een album.
4.Rock headliner nog toevoegen bv The Cure, Nick Cave of Depeche Mode. Steun Lewis Capaldi.

Niet vergeten dat er diverse internationale namen waaronder wellicht ook één met minstens coheadliner status met gitaren toegevoegd worden aan Parklive festival om met headliner Linkin Park dit festival uit te verkopen. Dus er komt meer plaats voor pop en techno.
Tristesse dit.
Gaat al een enorm goede undercard moeten zijn om een combi te kopen.
Gelukkig meer vertrouwen in Werchter zelf.

• Leuk
Waarderingen: festibob
Tristesse dit.
Gaat al een enorm goede undercard moeten zijn om een combi te kopen.
Gelukkig meer vertrouwen in Werchter zelf.
Zouden ze Ed überhaupt loskrijgen van FKP Skorpio? Met twee shows deze zomer (waarvan eentje nog niet uitverkocht) lijkt de nood om hem te boeken ook niet zo supergroot. Tenzij het aanbod weer karig zou zijn.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en koekroeck
Wat die gekke Engelsen (en een paar forumgangers ;)) ervoor hebben betaald is niet representatief voor 95% van de geïnteresseerden op het Europese vast land, ook al ben ik het met je eens dat dit zeer waarschijnlijk TW Classic wordt.
Volg je wel grotendeels. Maar ik heb via social media al minstens een 5-tal verschillende vrienden/kennisen uit België iets zien posten dat ze erbij waren op een van de vorige 3(?) shows. Allen wel muziekfanaten, maar geen forumleden voor zover ik weet.

My two cents:
Hun populariteit in België is zeker niet te vergelijken met die in de UK. Maar gaan ze hun eendagsevent of RW-dag uitverkopen? Daar durf ik wel geld op te zetten. Gaat het in recordtempo zijn, daar heb ik mijn twijfels over. Daarvoor moeten ze denk ik nieuwe muziek hebben die het bv. goed doet in De Afrekening e.d. zodat de jonge garde ook volledig mee is.

Studio Brussel en vooral Stijn en Thibault hebben de cult-status van die band de laatste jaren echt wel naar een hoog niveau getrokken bij de grote menigte hoor. Tot vervelens toe soms. Ik denk dat we de invloed daarvan niet mogen onderschatten.

• Leuk
Ja? Noem 7 Oasis nummers.
1. Champagne Supernova
2. Wonderwall
3. Live Forever
4. Don't Look Back In Anger
5. Supersonic
6. Cigarettes & Alcohol
7. Rock 'n' Roll Star

Als zelfbenoemde niet-fan ken ik er zelf ook vlot 7, dus vind ik geen bewijs genoeg. We willen tickets uit 2009 zien!! :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Volg je wel grotendeels. Maar ik heb via social media al minstens een 5-tal verschillende vrienden/kennisen uit België iets zien posten dat ze erbij waren op een van de vorige 3(?) shows. Allen wel muziekfanaten, maar geen forumleden voor zover ik weet.

My two cents:
Hun populariteit in België is zeker niet te vergelijken met die in de UK. Maar gaan ze hun eendagsevent of RW-dag uitverkopen? Daar durf ik wel geld op te zetten. Gaat het in recordtempo zijn, daar heb ik mijn twijfels over. Daarvoor moeten ze denk ik nieuwe muziek hebben die het bv. goed doet in De Afrekening e.d. zodat de jonge garde ook volledig mee is.

Studio Brussel en vooral Stijn en Thibault hebben de cult-status van die band de laatste jaren echt wel naar een hoog niveau getrokken bij de grote menigte hoor. Tot vervelens toe soms. Ik denk dat we de invloed daarvan niet mogen onderschatten.
hot shot van vorige week was slide away live in cardiff en deed het ook best goed op stubru

het verkoopt gewoon als een tierelier, wees daar maar zeker van

Een volledig nieuwe tour zal eerst Australie en Nieuwzeeland aandoen, dan Amerika wellicht en last but not least Europa Festivals zijn dan ook niet uitgesloten.

1.Benson Boone: minstens co-headliner, maar wellicht headliner met enkele hits van zijn tweede album erbij. Steun The Last Dinner Party.
2.Fred Again: headliner op main: dit jaar heeft maakt hij zijn debuut in Azie en in Italie (enkele steden in september). Volgend jaar gaat hij mi terugkeren op zijn kernmarkten in Europa. Steun Oscar and the Wolf.
3.Ed Sheeran: headliner op main. Steun Balthazar die terugkeert met een album.
4.Rock headliner nog toevoegen bv The Cure, Nick Cave of Depeche Mode. Steun Lewis Capaldi.

Niet vergeten dat er diverse internationale namen waaronder wellicht ook één met minstens coheadliner status met gitaren toegevoegd worden aan Parklive festival om met headliner Linkin Park dit festival uit te verkopen. Dus er komt meer plaats voor pop en techno.
Benson Boone - TLDP zou echt nog een stuk zwakker zijn qua bovenkant dan wat we laatste editie hebben meegemaakt. Dagen 2 en 3 zie ik gebeuren, Lewis Capaldi geloof ik niet (meer) in nadat hij zou aangegeven hebben dat touren momenteel nog niet aan de orde is gezien zijn mentale en fysieke staat...

1. Champagne Supernova
2. Wonderwall
3. Live Forever
4. Don't Look Back In Anger
5. Supersonic
6. Cigarettes & Alcohol
7. Rock 'n' Roll Star

Als zelfbenoemde niet-fan ken ik er zelf ook vlot 7, dus vind ik geen bewijs genoeg. We willen tickets uit 2009 zien!! :ROFLMAO:
Is dit voldoende?

Bijlagen

• FB_IMG_1753183567725.jpg
    FB_IMG_1753183567725.jpg
    133,9 KB · Weergaven: 29
  • FB_IMG_1753183544250.jpg
    FB_IMG_1753183544250.jpg
    163,5 KB · Weergaven: 27
  • FB_IMG_1753183541121.jpg
    FB_IMG_1753183541121.jpg
    137,6 KB · Weergaven: 27
  • FB_IMG_1753183570865.jpg
    FB_IMG_1753183570865.jpg
    176,2 KB · Weergaven: 27
Mij om het even, want voor beide zou het Barn-time zijn voor mij. Maar voor the sake of eens wat anders op die lineup zette ik daar Blink. Muse heeft nu 3 jaar zowat alle festivals gedaan, dit jaar ook weer in juni-juli, het zal wel weer tijd worden voor een rondje met hun eigen shows.
De vorige 2 keer dat Muse op Werchter stond was ook wel tijdens een tour met hun eigen shows, beide keren was Rock Werchter toen een van hun enige festival optredens

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Wat die gekke Engelsen (en een paar forumgangers ;)) ervoor hebben betaald is niet representatief voor 95% van de geïnteresseerden op het Europese vast land, ook al ben ik het met je eens dat dit zeer waarschijnlijk TW Classic wordt.
Half mijn insta-vriendjes zijn ook naar Manchester en co, en dat zijn lang niet allemaal concertfanatici.

• Leuk
Zouden ze Ed überhaupt loskrijgen van FKP Skorpio? Met twee shows deze zomer (waarvan eentje nog niet uitverkocht) lijkt de nood om hem te boeken ook niet zo supergroot. Tenzij het aanbod weer karig zou zijn.
In 2012 en 2018 trad Ed Sheeran toch al op op Werchter?

• Leuk

Users who are viewing this thread