Best Kept Secret 2026

The XX,
en verder kom ik nog niet. Ikga me eens beraden op hoe je de headliners van dit jaar zou vertalen naar volgend jaar. De suggestie Zaho de Sagazan vind ik wel een goede bijvoorbeeld. Maar een David Byrne zou ik ook graag zien komen. Wordt vervolgd…

Wolf Alice - Massive Attack (met Elizabeth Fraser svp) - Zaho de Zagasan

(sub) Wunderhorse - Maribou State - Father John Misty

Ik zou zelf HAIM ook een toffe headliner vinden maar weet niet of dat echt BKS is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ikga me eens beraden op hoe je de headliners van dit jaar zou vertalen naar volgend jaar.
De laatste 3 jaar kan je met wat goede wil in 3 categorieën opdelen, waarvan er telkens 1 is. Al kunnen sommige van categorie 2 en 3 wel inwisselbaar zijn.

Eerder pop getint
Eefje De Visser, Oscar & The Wolf, Paolo Nuttini

Elektronisch
Soulwax, Chemical Brothers, Disclosure

Alternatief randje
Michael Kiwanuka, Justice, Aphex Twin

• Leuk
Aangezien Festileaks er vorig jaar in hun geruchtenoverzicht nul goed had en ik er ook volledig naast zat: ook mijn voorspelling

Wolf Alice - Beach House - David Byrne (we mogen hopen).

Een Tame Impala / The Cure lijkt me te groot, of ze moeten heel graag willen en het moet precies passen. Maar de laatste jaren lijkt BKS toch veelvuldig wat grote gehoopte namen mis te lopen.

• Leuk
Maar het was wel een weekend dat totaal niet uitverkocht was. Vrijdag was opvallend leeg, de andere dagen was het ook niet over de koppen lopen. Goed voor ons als bezoeker, maar als organisator zal je toch meer verwachten.

Mijn vriendengroep (en ikzelf inclusief) kan ik alleszins niet meer overtuigen om +300 euro neer te tellen voor best kept.

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat iedereen die best kept leuk vindt, zich nog meer zou amuseren op Misty Fields én voor minder geld😅
Weten we iets over de bezoekersaantallen? Vrijdag was inderdaad rustig, zaterdag leek me wel gezond druk. Denk dat ze toch minstens 85% moeten verkopen om quitte te draaien...

Ik zie Pulp wel gebeuren. De 'exclusiviteit'' van de reünie is er wel (weer) vanaf zeker nu het nieuwe album uit is en ze spelen ook erg veel festivals weer, zal mij grote kans wel ieder geval voor een dagje trekken omdat de dour 2011 show toch een van de beste dingen is die ik ooit zag op een festivalweide

Zelfs met een eerste Nederlandse show in meer dan 20 jaar kregen ze AFAS Live niet uitverkocht, dus denk dat BKS-headliner het hoogst haalbare is voor Pulp in Nederland.

En David Byrne valt denk ik voor BKS nog wel binnen de mogelijkheden, doet 2x AFAS, maar doordat het met zitplaatsen is komt dat neer op 8000 man.

Laatst bewerkt:
Weten we iets over de bezoekersaantallen? Vrijdag was inderdaad rustig, zaterdag leek me wel gezond druk. Denk dat ze toch minstens 85% moeten verkopen om quitte te draaien...
Iemand op Graz zegt iemand die de vergunningen doet vanuit de gemeente te hebben gesproken en die had het over ongeveer 20.000 per dag, en dat dit eigenlijk te weinig was.

In het slotinterview hoorde ik Maurits zeggen dat er dit jaar bijna net zo veel kaarten waren verkocht als in 2024.

Iemand op Graz zegt iemand die de vergunningen doet vanuit de gemeente te hebben gesproken en die had het over ongeveer 20.000 per dag, en dat dit eigenlijk te weinig was.

In het slotinterview hoorde ik Maurits zeggen dat er dit jaar bijna net zo veel kaarten waren verkocht als in 2024.
Het NRC heeft het in hun recensie over 24.000 gemiddeld.
Het lijkt me overigens stug dat iemand die de vergunning doet vanuit de gemeente iets zinnigs kan zeggen over wat rendabel is.

Het NRC heeft het in hun recensie over 24.000 gemiddeld.
Het lijkt me overigens stug dat iemand die de vergunning doet vanuit de gemeente iets zinnigs kan zeggen over wat rendabel is.
Dat tweede lijkt mij eigenlijk ook. Dat eerste: dat is beter nieuws.

Ik had het gevoel dat het net iets rustiger was dan vorig jaar. Toen moest ik bijvoorbeeld voor mijn gevoel langer wachten in de rij voor toilet en douche op de camping. Maar het kan ook dat ik dit jaar net wat eerder wakker was waardoor ik voor de drukte al klaar was o.i.d.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Aangezien de headliners dit jaar al grotendeels vorig jaar op Lowlands en Down The Rabbit Hole te bewonderen waren doe ik een greep uit de namen die dit jaar daar staan en enkele anderen:

FKA Twigs - Maribou State - Wunderhorse - Vampire Weekend - Elbow - The XX

• Leuk
Waarderingen: Mimi en hanam0t0
Ik zei het in het Lowlands topic ook al, maar Rufus du Sol is ook een flinke kanshebber als headliner. Met 2 dit uitverkochte AFAS is dat meer dan verdiend.

• Leuk
Waarderingen: davadude en jaigalaar
Dat tweede lijkt mij eigenlijk ook. Dat eerste: dat is beter nieuws.

Ik had het gevoel dat het net iets rustiger was dan vorig jaar. Toen moest ik bijvoorbeeld voor mijn gevoel langer wachten in de rij voor toilet en douche op de camping. Maar het kan ook dat ik dit jaar net wat eerder wakker was waardoor ik voor de drukte al klaar was o.i.d.
Had ook niet het idee dat het een slechte editie was, als ik het interview van Maurits zo zie. Al kan ik mij voorstellen dat ze toch verbetering willen zien om meer vlees op het bot te hebben.

Ik blijf wel bij mijn mening dat een dagticket gewoon te prijzig is. Ben ook wel benieuwd naar de verhoudingen daarvan en of goedkopere tickets nu ook echt meer publiek zal trekken. Want nu was een dag ticket 140,- en kon ik echt niemand mee krijgen om 1 dagje mee op pad te gaan. Ik denk dat dit voor 40 tientjes minder toch makkelijk had geweest. En dan heb je 2x €100 ipv 1x €140. Dan had je dubbele consumpties gehad etc.

Maar vraag me af of dat in de breedte nu het verschil zal maken.

Users who are viewing this thread