Jera on Air 2025

Denk dat dit ongeveer mijn spoorboekje gaat worden. Uiteraard alles afhankelijk van waar ik op dat moment zin in heb en hoelaat ik op het terrein ben. Dit jaar voor het eerst op Center Parcs, ben benieuwd hoe dat bevalt.

Anxious - Fit For An Autopsy - Polaris - Paleface Swiss/Pain of Truth - Jinjer/Trophy Eyes - Motionless In White - letlive. - Bullet For My Valentine

Crossfaith - House of Protection - Northlane - Sunami - Stray From The Path - For I Am King - Landmvrks - Currents - Frank Turner - While She Sleeps - Hot Water Music/Teen Mortgage - Guilt Trip - Yellowcard - Pendulum

State Power - Bad Nerves - Dayseeker - Terminal Sleep - Evergreen Terrace - Poppy - Dead Poet Society - Thrice/Deafheaven - Refused - Stick To Your Guns - Power Trip/Model/Actriz - High Vis - Knocked Loose - Denzel Curry - Turnstile

Tips zijn uiteraard altijd van harte welkom!

Ik denk dat ik enkel donderdag en vrijdag ga. Zaterdag zeer zwakke line up naar mijn mening. Donderdag en vrijdag valt nog te bezien, maar toch nog even afwachten want in dat weekend is er veel moois te doen (Linkin Park, Tons Of Rock, Resurrection fest, Vainstream, Impericon, ...). Met andere woorden, ik moet er nog enkele nachten over slapen eer ik kan beslissen

Maar hier alvast mijn spoorboekje voor als ik ga (ik neem de zaterdag er ook bij voor ALS ik toch zou gaan, maar de kans is klein)

Donderdag
For I Am
Fit For An Autopsy
Heaven Shall Burn
Motionless In White
The Ghost Inside
Bullet For My Valentine

Vrijdag
For I Am king
Nasty
Punk Rock Factory
Guilt Trip
Yellowcard
Pendulum

Zaterdag
Employed To Serve
Maria Is Kapot
Good Riddance
Refused
John Coffey

Eigenlijk, als ik in de buurt blijf dat weekend (dus niet kies voor Spanje of Noorwegen), wil ik zeker Yellowcard zien. En Guilt Trip. Dat zijn de enige bands die ik nog niet eerder zag. En Maria ook niet maar die zie ik ooit nog wel eens ergens anders, daarvoor ga ik niet speciaal een zaterdag ticket aanschaffen. Op donderdag ook al alles gezien en de helft zie ik ook op Graspop. Dus denk eigenlijk echt dat het enkel een vrijdag ticket wordt.

Edit: Iemand zegt tegen mij "zeg maar Won, Yellowcard speelt ook op Graspop net als de helft van uw bands van donderdag eh". Jaja dat klopt wel wijsneus. Maar daar overlappen ze met Dream Theater :ROFLMAO: Ik heb Dream Theater al wel live gezien, maar is een van m'n favoriete bands allertijden en van Yellowcard ken ik eigenlijk maar 2 nummers (toch wil ik ze eens zien though)

Zaterdag by far de beste line up voor mij, maar dat kan aan mij liggen haha
Aan mij ook hoor :)

Ik vind Turnstile gewoon zo een rare band. Ik heb wel genoten van ze eens even te zien in Metallica hun voorprogramma, maar om die nu nog eens te moeten zien of daar een plaat van te willen kopen ... . En die filmpjes dat ik soms zie van hun. Klinkt als pop muziek maar de fans gedragen zich als of naar een zware beatdown/brutal deathcore/slam band staan te zien ...

Ik vind donderdag dan weer by far de sterkste dag, het is dat ik meeste al op graspop zie anders was ik zeker een dagje gegaan

Huidige lineup vind ik wel leuk maar wel een van zwakste van afgelopen jaren. Ik ben wel benieuwd hoe de verkoop gaat.

Is er een reden waarom je het zwakker is naar je mening?

Headliners zijn toch dik oke.
Ik mis persoonlijke net die 1 of 2 extra naampjes voor mijn persoonlijke. Ik heb ook het gevoel dat hype rond om dit jaar wat minder is. Ik ben ook bang dat verkoop iets zal tegenvallen. Het is ook meer een gevoel misschien slaat het nergens op.

Ik mis persoonlijke net die 1 of 2 extra naampjes voor mijn persoonlijke. Ik heb ook het gevoel dat hype rond om dit jaar wat minder is. Ik ben ook bang dat verkoop iets zal tegenvallen. Het is ook meer een gevoel misschien slaat het nergens op.
Affiches zijn altijd smaak en mening :)
Vorig jaar leken de headliner groter…? Architects, Dropkick en EC vs Sex Pistols, Pendulum, Bfmv en Turnstile. Als je kijkt naar ticketverkoop in zalen zou je dan 2024 wel groter inschatten.

Bands lager op de affiche is altijd wat moeilijker te vergelijken.
Ik vind persoonlijk Graspop dit jaar wat ontgoochelend, terwijl het ook wel weer zal uitverkopen. Ieder zijn eigen smaak :)

Vind persoonlijk dat ze een prima line-up hebben neergezet. Zijn een paar grote namen die rond Jera touren die ze niet hebben zoals A Day To Remember, Spiritbox, Lorna Shore, Falling In Reverse. Maar uiteindelijk hebben ze verder bijna alles wat er zou moeten staan qua namen in mijn ogen. Verder ben je natuurlijk gewoon heel erg afhankelijk wat er tourt die periode.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Vind persoonlijk dat ze een prima line-up hebben neergezet. Zijn een paar grote namen die rond Jera touren die ze niet hebben zoals A Day To Remember, Spiritbox, Lorna Shore, Falling In Reverse. Maar uiteindelijk hebben ze verder bijna alles wat er zou moeten staan qua namen in mijn ogen. Verder ben je natuurlijk gewoon heel erg afhankelijk wat er tourt die periode.
ADTR en lorna shore hadden de affiche naar een ander niveau getild.

Split Chain - Anxious - Fit For An Autopsy - Polaris - Pain Of Truth - Trophy Eyes - Heaven Shall Burn - MiW/Z&A - The Ghost Inside - Bullet

Headbussa - Crossfaith - House of Protection - Northlane - Sunami - Stray - Landmvrks - Currents - Nasty - While She Sleeps - Guilt Trip/ Sex Pistols - Yellowcard - Pendulum

State Power - Dad Magic - Dayseeker - Pvris - Evergreen terrace - Poppy - Deaf Heaven - Stick To your Guns - Power Trip - High Vis - Knocked Loose - Terror - Turnstile

Voorlopig spoorboekje, zal op moment zelf wel nog veranderen. Hardcore zaterdag als hoogtepunt, je zou 9-11 punk/hardcore bands back to back kunnen gaan kijken op zaterdag, mocht het je ding zijn.
TGI vs letlive weet ik nog niet zeker.

Bizar dat de donderdag het slechtst verkoopt, ik vind die dag echt stukken sterker dan de overige dagen
snap dat een donderdag altijd wel moeilijker te verkopen is dan een weekend dag, maar toch..
in ieder geval fijn nieuws dat het festival goed verkoopt :)

• Leuk
Waarderingen: leroyjenko
Bizar dat de donderdag het slechtst verkoopt, ik vind die dag echt stukken sterker dan de overige dagen
snap dat een donderdag altijd wel moeilijker te verkopen is dan een weekend dag, maar toch..
in ieder geval fijn nieuws dat het festival goed verkoopt :)
Kan iemand me uitleggen waarom ze voor donderdag-zaterdag kiezen ipv vrijdag-zondag?

Kan iemand me uitleggen waarom ze voor donderdag-zaterdag kiezen ipv vrijdag-zondag?
Op donderdag is het vaak gemakkelijker om bands te boeken omdat andere festivals op vrijdag-zondag zitten. Zo heb je een betere concurrentiepositie en kan je soms zelfs voor een lager tarief een grote band boeken. Voor bezoekers maakt het vaak ook niet zo veel uit omdat ze dan de donderdag vrij moeten nemen in plaats van de maandag komt het op hetzelfde neer.

Users who are viewing this thread