Graspop Metal Meeting 2023

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
oke sorry misschien las ik ook wel alleen wat ik wou lezen. heb gewoon niks met pantera en zeker niet met deze reunie.
en ik kan ook niet geloven dat een graspop, hellfest, download of wacken ze als headliner gaat boeken.

wel even mijn idee voor de mainstages aangepast :ROFLMAO: :ROFLMAO: (ozzy maar ff gegehaald)

vr. 1 joan jett – halestorm- black stone cherry – journey - def leppard - motley crue
2 heat - queensryche – skid row- alter bridge - disturbed – nightwish

za 1 butcher babies - avatar- in flames - trivium – soulfly - slipknot
2 municipal waste - soilwork - anthrax -body count– arch enemy - amon amarth

zo 1 delain – thundermother -amaranthe - airbourne - hollywood vampires – avenged sevenfold
2 vixen- hammerfall - godsmack – killswitch engage – epica – parkway drive
kd GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
oke sorry misschien las ik ook wel alleen wat ik wou lezen. heb gewoon niks met pantera en zeker niet met deze reunie.
en ik kan ook niet geloven dat een graspop, hellfest, download of wacken ze als headliner gaat boeken.

wel even mijn idee voor de mainstages aangepast :ROFLMAO: :ROFLMAO: (ozzy maar ff weg gehaald)

vr. 1 joan jett – halestorm- black stone cherry – journey - def leppard - motley crue
2 heat - queensryche – skid row- alter bridge - disturbed – nightwish

za 1 butcher babies - avatar- in flames - trivium – soulfly - slipknot
2 municipal waste - soilwork - anthrax -body count– arch enemy - amon amarth

zo 1 delain – thundermother -amaranthe - airbourne - hollywood vampires – avenged sevenfold
2 vixen- hammerfall - godsmack – killswitch engage – epica – parkway drive

kijken hoeveel ik er straks goed heb :ROFLMAO:
Mooie line up hoor. Zou een no brainer zijn voor mij!

Lijkt me wel vet als Soulfly er weer eens een keer staat, maar denk wel dat ze een stuk lager op de line up zouden staan. Ergens in de middag als mainstage opvulling gok ik. KSE staat op Bloodstock dus wellicht dat die alleen in europa zijn in Augustus. Die last minute cancellations hebben ze ook geen vrienden mee gemaakt denk ik.

Momenteel de headline show van Arch Enemy aan het kijken van alcatraz gisteren, en hoop echt dat die weer eens op graspop staan. heb ze al heel lang niet gezien.

Ik blijf tegen beter weten in nog even hopen op de komst van SOAD, lijkt me echt een fantastische naam voor graspop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Trouwens wel jammer dat Graspop niet doet aan early bird tickets. zou leuk zijn om een paar tientjes te besparen op die ticket prijzen.
Ben benieuwd wat de ticket prijs wordt. zal toch niet meer dan 250 worden voor 3 dagen mag ik hopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Trouwens wel jammer dat Graspop niet doet aan early bird tickets. zou leuk zijn om een paar tientjes te besparen op die ticket prijzen.
Ben benieuwd wat de ticket prijs wordt. zal toch niet meer dan 250 worden voor 3 dagen mag ik hopen.
Ik gok op 249€, alles daaronder is goed en graag de bonnetjes niet duurder.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.836
Ben jij de vrouw van @MetalLimbo ? En welkom!
Haha, waarom dacht je dat?
Misschien vanwege een zekere overlap in onze tips van bands, zoals Therion, Therapy?
Of wellicht door mijn vroegere liefde Iced Earth? Die hoef ik nooit meer te zien, en dat zal ook sowieso niet meer gebeuren, aangezien de andere bandleden (terecht) volledig afstand hebben genomen van meneer Schaffer..

Voor de duidelijkheid: nee, zij is niet mijn vrouw (die overigens wel ooit welgeteld één bericht hier gepost heeft onder de naam @huppelsmurf). ;)

Edit: welkom, @MetalNynke!
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.836
King 810, Gatecreeper en Unto Others. Dat waren nog de makkelijkste ;) Degelijke lichting in ieder geval!
Unto Others is wel een hele toffe band, die zie ik ook graag op GMM (perfecte Metal Dome opvulling)!
Ze staan in oktober als voorprogramma bij het concert van Arch Enemy, Behemoth en Carcass in Den Bosch, en zijn daar toch wel een hele vreemde (maar welkome) eend..
In eerste instantie heetten ze nog Idle Hands, maar die naam hebben ze om juridische redenen moeten veranderen.
Ik vind ze eerlijk gezegd wel aardig lijken op White Lies (die dus met terugwerkende kracht ook kandidaat zijn voor GMM ;) ).
Luister en vergelijk:


 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.217
Haha, waarom dacht je dat?
Misschien vanwege een zekere overlap in onze tips van bands, zoals Therion, Therapy?
Of wellicht door mijn vroegere liefde Iced Earth? Die hoef ik nooit meer te zien, en dat zal ook sowieso niet meer gebeuren, aangezien de andere bandleden (terecht) volledig afstand hebben genomen van meneer Schaffer..

Voor de duidelijkheid: nee, zij is niet mijn vrouw (die overigens wel ooit welgeteld één bericht hier gepost heeft onder de naam @huppelsmurf). ;)

Edit: welkom, @MetalNynke!
Metallimbo en Metalnynke, klonk als een mooi duo :)
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Hoe hoog denken jullie trouwens dat Machine head zou staan? aflsuiter ms2 of net voor de headliners ofzo?
Na zo lang geen festivals gedaan te hebben denk ik dat die wel hoge spots zullen pakken als ze weer gaan touren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Hoe hoog denken jullie trouwens dat Machine head zou staan? aflsuiter ms2 of net voor de headliners ofzo?
Na zo lang geen festivals gedaan te hebben denk ik dat die wel hoge spots zullen pakken als ze weer gaan touren.
die doen een co headline tour met amon amarth en amon amarth zou ik ook zo hoog plaatsen .

in 2012 stonden ze voor motorhead en guns n roses, ik denk dat het volgende album nog steeds relevant zal zijn. subheadliner of headliner van main 2 te zien welke bands er die dag staan
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
leuk als sub voor slipknot ??
denk dat de vraag eerder is, wil machine head zelf dat wel?

ik denk eerder aan headliner in een dikke lineup, beetje zoals de zaterdag dit jaar, smijt er een paar jonge bands bij. machine head, ghost co-head en nightwish/parkway drive co-head voor main 2. Rob Flynn is geen gemakkelijke mens
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
denk dat de vraag eerder is, wil machine head zelf dat wel?

ik denk eerder aan headliner in een dikke lineup, beetje zoals de zaterdag dit jaar, smijt er een paar jonge bands bij. machine head, ghost co-head en nightwish/parkway drive co-head voor main 2. Rob Flynn is geen gemakkelijke mens
Machine head, ghost, nightwish, pwd op 1 dag? Waar kan ik tekenen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Is het 100 percent zeker dat Machine Head gaat touren volgend jaar? Ze hebben nu tegen Robb zijn principes een verrasingsshow gedaan op Bloodstock maar dat zegt niks over of ze ook effectief terug willen gaan slepen op festivals denk ik dan. Anders zouden ze denk ik wel aangekondigd zijn voor Bloodstock 2023.

Wel weet ik over geruchten voor 2019 dat ze op drie festivals zouden gaan spelen maar dat eentje toch niet mee wou gaan en Machine Head dan uiteindelijk de twee andere ook niet wou doen. Of die geruchten kloppen weet ik niet.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
440
232
dan denk ik toch dat ze eerder headliner op alcatraz zullen worden. :unsure: machine head - blind guardian - megadeth ?? headliners alcatraz ??
Ja, lijkt me tocht net iets te klein om headliner op graspop te zijn, zie ze ook eerder als een sub daar. Op alcatraz zouden ze inderdaad wel perfect als headliner passen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Is het 100 percent zeker dat Machine Head gaat touren volgend jaar? Ze hebben nu tegen Robb zijn principes een verrasingsshow gedaan op Bloodstock maar dat zegt niks over of ze ook effectief terug willen gaan slepen op festivals denk ik dan. Anders zouden ze denk ik wel aangekondigd zijn voor Bloodstock 2023.

Wel weet ik over geruchten voor 2019 dat ze op drie festivals zouden gaan spelen maar dat eentje toch niet mee wou gaan en Machine Head dan uiteindelijk de twee andere ook niet wou doen. Of die geruchten kloppen weet ik niet.
nee er is helemaal zeker, waren gewoon aan het speculeren als ze zouden komen op welke plek ze dan zouden staan.

Waarom als ze volgend jaar festivals doen zouden ze aangekondigd zijn voor bloodstock 2023? daar hebben ze net vorige week gespeeld. Daarnaast is het natuurlijk prima mogelijk dat ze volgend jaar in Juni in europa de festivals af gaan en in Augustus niet. ben benieuwd in ieder geval of dit iets eenmaligs was of dat ze volgend jaar meer festivals gaan pakken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.836
dan denk ik toch dat ze eerder headliner op alcatraz zullen worden. :unsure: machine head - blind guardian - megadeth ?? headliners alcatraz ??
Dan waarschijnlijk Amon Amarth waarschijnlijk ook.
Alcatraz had dit jaar met Behemoth en Arch Enemy ook 2 headliners die een co-headline tour doen.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
nee er is helemaal zeker, waren gewoon aan het speculeren als ze zouden komen op welke plek ze dan zouden staan.

Waarom als ze volgend jaar festivals doen zouden ze aangekondigd zijn voor bloodstock 2023? daar hebben ze net vorige week gespeeld. Daarnaast is het natuurlijk prima mogelijk dat ze volgend jaar in Juni in europa de festivals af gaan en in Augustus niet. ben benieuwd in ieder geval of dit iets eenmaligs was of dat ze volgend jaar meer festivals gaan pakken.
Ik zou het ergens logisch vinden dat als ze er spelen dat ze het dan ook ineens aankondigde. Of misschien juist niet idd, maar pas later. Al is het ook mogelijk dat ze er niet spelen idd omdat ze er juist gespeeld hebben. Juni festivals zijn ook mogelijk. Geen festivals is ook mogelijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.217
Hoe hoog denken jullie trouwens dat Machine head zou staan? aflsuiter ms2 of net voor de headliners ofzo?
Na zo lang geen festivals gedaan te hebben denk ik dat die wel hoge spots zullen pakken als ze weer gaan touren.
Ik zie de MS2 dagafsluiter als ultieme spot. Het is een grote band met nog steeds een grote fanschare. Rob wilde vooral niet meer voor een publiek spelen dat stond te wachten op een andere band. Dan is dagafsluiter dus een hele verstandige keuze. En ik vind Machine Head daar toch echt wel groot genoeg voor, zeker omdat het zo lang geleden is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik zie de MS2 dagafsluiter als ultieme spot. Het is een grote band met nog steeds een grote fanschare. Rob wilde vooral niet meer voor een publiek spelen dat stond te wachten op een andere band. Dan is dagafsluiter dus een hele verstandige keuze. En ik vind Machine Head daar toch echt wel groot genoeg voor, zeker omdat het zo lang geleden is.
lang geleden is natuurlijk relatief, machine head zelf kan je haast ieder jaar in België zien als je wil. het is geen RATM of tool, lang geleden
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik zie de MS2 dagafsluiter als ultieme spot. Het is een grote band met nog steeds een grote fanschare. Rob wilde vooral niet meer voor een publiek spelen dat stond te wachten op een andere band. Dan is dagafsluiter dus een hele verstandige keuze. En ik vind Machine Head daar toch echt wel groot genoeg voor, zeker omdat het zo lang geleden is.
Ja helemaal mee eens. Lijkt me ook een fijne afsluiter.

Ik zie in het Pinkpop topic dat je favoriete live band GnR ook gaat touren volgend jaar. Hoop toch niet dat die op Graspop staan volgend jaar.

In principe maakt het me niet zo veel uit of er nou GNR/Motley/Ozzy staat, maar GNR vraagt zo verschrikkelijk veel speeltijd dat ze gelijk de speeltijd van 2 headliners in beslag nemen.

Toch lijkt me GNR/Slipknot/A7x ook wel een mogelijk headliner trio helaas
 
  • Haha
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ja helemaal mee eens. Lijkt me ook een fijne afsluiter.

Ik zie in het Pinkpop topic dat je favoriete live band GnR ook gaat touren volgend jaar. Hoop toch niet dat die op Graspop staan volgend jaar.

In principe maakt het me niet zo veel uit of er nou GNR/Motley/Ozzy staat, maar GNR vraagt zo verschrikkelijk veel speeltijd dat ze gelijk de speeltijd van 2 headliners in beslag nemen.

Toch lijkt me GNR/Slipknot/A7x ook wel een mogelijk headliner trio helaas
zou guns n roses niet op een van de overige tw classic / boutique evenementen kunnen staan? of gewoon niet, 2020 stonden ze er niet omdat ze te veel geld vroegen, zie het wel gebeuren dat graspop opnieuw past.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken