Gaming

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Mijn bezorgmoment van Media Markt is nu verplaatst naar dinsdag. Logisch vanwege de storm maar wel jammer. :(
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Toch maar even langs de Media Markt gereden. Nu 98GB aan het downloaden en installeren. Soms mis ik die tijd waarin je gewoon een cartridge in je SNES gooide en meteen kon spelen best wel. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.811
Toch maar even langs de Media Markt gereden. Nu 98GB aan het downloaden en installeren. Soms mis ik die tijd waarin je gewoon een cartridge in je SNES gooide en meteen kon spelen best wel. :p
En bevalt het? Ik ben er toch wel weer achter dat dit niet mijn game is. Ik vermaak me wel, vooral door de mooie graphics. Maar kwa gameplay vind ik het niet super. Het vecht systeem vind ik nogal houterig. De open wereld is echt bijzonder mooi, maar steeds denk ik… was dit maar een andere game met deze graphics geweest. De story volg ik wel, maar die grotten of dungeons speel ik met tegenzin. Kwa verhaal kan het me niet boeien. En soms heb ik kwa gameplay ook een aantal zaken wat beter kan, even door een bosje lopen is heel irritant met de camera. En ook heb je in de game moment dat je door een gat wil lopen maar dan lukt het niet en loop je tegen iets onzichtbaars op, omdat de game wil dat je per direct door een andere ingang gaat.

vooralsnog een 7+ wat mij betreft, weet niet of ik deze game uit ga spelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik weet het nog niet echt... ik heb last van best wat visuele bugs. Veel popin, mijn scherm flickert elke keer als ik een kistje loot.. ben nu net de intro door maar denk dat ik nog even op een goeie patch wacht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.811
Ik weet het nog niet echt... ik heb last van best wat visuele bugs. Veel popin, mijn scherm flickert elke keer als ik een kistje loot.. ben nu net de intro door maar denk dat ik nog even op een goeie patch wacht.
Vreemd? Hier geen last van? PS5 versie toch ook?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ps4 met PS5 upgrade. Elke keer als ik een kistje opent lijkt het scherm te knipperen. Echt irritant haha.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Van wat ik gespeeld heb vond ik het veel van hetzelfde maar wel erg leuk. Vooral dat klimmen werkt erg tof.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.811
Zou het dan toch een andere versie zijn die PS4 > PS5 update? Of iets met je TV?

Dat klimmen gaf me Uncharted vibes bij vlagen, maar soms vind ik het nog wel houterig aanvoelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Paar uur Horizon gespeeld. Vermaak me er prima mee maar de game is wel ongekend buggy. Ben dit niet zo gewend van Sony exclusives.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.811
Paar uur Horizon gespeeld. Vermaak me er prima mee maar de game is wel ongekend buggy. Ben dit niet zo gewend van Sony exclusives.
Klopt wat ik van de week ook aangaf. Sommige momenten halen je ervaring best weg. Ook vind ik het klimmen en klauteren niet bevredigend werken. Ik heb gisteren ook niet meer gespeeld, eigenlijk omdat ik er gewoon geen even geen zin in had. Dat is best jammer na 3 dagen.

Als ik dan een Dying Light 2 pak. Die was in een stuk minder mooi, en minder indrukwekkend op het eerste oog. Maar de gameplay was gewoon enorm satisfying, en dat idee krijg ik bij Horizon Forbidden West gewoon niet. De open wereld is gewoon prachtig, maar heb ook steeds het idee dat ik er niet veel te zoeken heb behalve wat dommige gevechten tegen robot dinosaurussen wat dus niet mijn ding is.

En die dungeons/grotten of hoe ze ook heten in de game... ik heb er eigenlijk geen zin in als ik voor de deur sta. En dat gevoel bespeeld me wel steeds "ik heb er geen zin in". Terwijl de meeste games mij gewoon meenemen in de flow wat zelfs een Fary Cry 6 lukte, lukt bij mij niet voor deze game.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ik vermaak me momenteel best aardig met Control dat een tijdje geleden gratis bij PS Plus zat. Je merkt aan de vibe dat de makers van Max Payne hier achter zitten. Maar alleen jammer dat ze gekozen voor een erg wazig en paranormaal verhaal, had van mij net wat meer in de realiteit mogen afspelen. Maar de gameplay is enorm tof dus speel het met veel plezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dat zin on alles te onderzoeken heb ik bij deze game dan weer wel. Enige wat me irriteert zijn die bugs en het feit dat je soms halverwege een ruine bent en ineens niet verder kan omdat je een tool nog niet hebt vrijgespeeld. Voor de rest vind ik dit deel een stuk leuker dan het vorige. Spannend verhaal ook.

Far Cry 6 kon me dan weer niet echt bekoren. Die heb ik na een paar uur op Marktplaats gegooid omdat ik het niet leuk vond dat je de game niet echt stealthy kon spelen door de healthbars.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
@Indiaantje89 vindt jij de sound ook zo tegenvallen in Horizon? Niks maakt echt impact ofzo. Je doorklieft in stealth een robot en het mist dan echt die punch als je snapt wat ik bedoel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.811
Dat zin on alles te onderzoeken heb ik bij deze game dan weer wel. Enige wat me irriteert zijn die bugs en het feit dat je soms halverwege een ruine bent en ineens niet verder kan omdat je een tool nog niet hebt vrijgespeeld. Voor de rest vind ik dit deel een stuk leuker dan het vorige. Spannend verhaal ook.

Far Cry 6 kon me dan weer niet echt bekoren. Die heb ik na een paar uur op Marktplaats gegooid omdat ik het niet leuk vond dat je de game niet echt stealthy kon spelen door de healthbars.
Ja ik kwa gaming misschien soms ook gewoon een Pinkpop-ganger ipv een Roadburn bezoeker. Daarom vind ik soms misschien wel de "makkelijk" te behappen games wat fijner en als het wat te diep in het niche gaat wat minder. Ik vind het vaak fijn om hersenloos te gamen, het liefst zonder al te veel stress en denkwerk (nadenken moet ik overdag al te vaak doen ;)). Dus misschien dat daarom games als Far Cry 6 of Daying Light 2 mij wel bevalt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik vond die vorige Far Cry games wel te gek. Watch Dogs enzo ook. Ik vond in 6 het gewoon jammer dat stealth vrijwel onmogelijk was. Headshots gingen amper door die health bars.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.811
Ik vond die vorige Far Cry games wel te gek. Watch Dogs enzo ook. Ik vond in 6 het gewoon jammer dat stealth vrijwel onmogelijk was. Headshots gingen amper door die health bars.
Ik had op een gegeven moment wapens waar dat makkelijk mee ging hoor. Maar goed ik ging liever ook gewoon guns blazin' naar binnen met een of andere machinegun waar je zo alles mee clearde.

En ik zeg ook niet dat het slechte games zijn hoor, maar heeft een bepaalde insteek die niet al te diepgaand is en dat is ook wel fijn. Het verhaal van Horizon Zero Dawn boeit me ook eigenlijk geen moer. Ik skip het gewoon op dit moment waar mogelijk.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Klopt.. het enige wat ik fijn vind is boogschieten.... heel het melee gebeuren vind ik maar zo zo.
Ahhhh... dit doet me weer denken aan het voor mijzelf legendarische moment dat ik mijn collega vertelde dat ik EINDELIJK alle forten van Far Cry 4 stuk voor stuk stealthy had veroverd met pijl en boog omdat dit zo'n beetje de enige manier was om dit te doen, en hij reageerde met "hoezo? Je kunt toch gewoon een silencer op je sniper zetten?"

Wist ik niet... :eek:
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken