Werken op festivals

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
We moeten er eerlijk om zijn: festivallen staat meestal gelijk aan geld uitgeven. Of in het geval van 2022: geld met bakjes uit de ramen kieperen. 'Geld moet rollen' en 'rock 'n rollen' gaan vaak hand in hand. Maar je kan natuurlijk ook geld verdienen (!) op festivals. En tegenwoordig is de vraag groter dan ooit, want er dreigt steeds meer een tekort aan festivalpersoneel.

Oplossing: jij kunt je steentje bijdragen! Wat kan je doen?

Via festileaks.com/werken geef je jouw voorkeuren op om op bepaalde festivals te werken. Daarna worden je interesses doorgegeven aan één of meerdere partners die festivalpersoneel regelen. Wanneer je je hebt ingeschreven, neemt deze partner contact met je op. Vervolgens kun je je opgeven voor zo veel festivals en concerten als je wilt. Dus wacht niet langer en meld je aan!

Zo sta je misschien straks (of ergens volgend jaar) achter de bar, tickets te scannen of de kassa te bedienen. Jij, of iemand waarvan je denkt: 'dit aanbod is wel eens interessant voor hem of haar'. Want dit zijn kansen. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Tickets te scannen op Concert at Sea? Dat doe je je ergste vijand nog niet aan.
Maar even serieus, hoeveel respons krijgen jullie hier ieder jaar op? Ik onderschat misschien hoeveel mensen hier daadwerkelijk interesse in zouden hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Maar even serieus, hoeveel respons krijgen jullie hier ieder jaar op? Ik onderschat misschien hoeveel mensen hier daadwerkelijk interesse in zouden hebben.
Ja toch wel genoeg respons hoor. Festileaks heeft een best grote community en er zijn veel jonge mensen die graag op festivals willen werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Nu dat het volgend jaar weer wat beter eruit gaat zien qua festivals toch wel beetje aan het nadenken om te werken op een plek waar ik graag ben, festivals. Als op en afbouw of achter de bar ofzo , maar weet niet zo goed wat ik me voor kan stellen. Dus daarom even paar vragen

Moet je een minimaal aantal dagen beschikbaar zijn en heb je wel een maximale range waar je ingezet kan worden? , niet dat ik vanuit Brabant naar Groningen moet bijvoorbeeld.

Kun je ook je voorkeuren opgeven waar je wilt staan?

Is het niet dat je 1 keer per 2 maanden wordt ingezet? Hiermee bedoel ik dat je niet op een lijst komt en om de beurt aan de beurt bent om te werken.

Hoop dat iemand van team festileaks mij hier verder mee kan helpen
 
Laatst bewerkt:

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Nu dat het volgend jaar weer wat beter eruit gaat zien qua festivals toch wel beetje aan het nadenken om te werken op een plek waar ik graag ben, festivals. Als op en afbouw of achter de bar ofzo , maar weet niet zo goed wat ik me voor kan stellen. Dus daarom even paar vragen

Moet je een minimaal aantal dagen beschikbaar zijn en heb je wel een maximale range waar je ingezet kan worden? , niet dat ik vanuit Brabant naar Groningen moet bijvoorbeeld.

Kun je ook iets aangeven wat je totaal niet wil, ik zie bijvoorbeeld uren lang achter een kassa of tickets te scannen niet echt zitten?

Is het niet dat je 1 keer per 2 maanden wordt ingezet? Hiermee bedoel ik dat je niet op een lijst komt en om de beurt aan de beurt bent om te werken.

Hoop dat iemand van team festileaks mij hier verder mee kan helpen

Hoi! Als je je inschrijft en je inwerktraject afmaakt, kom je in een poule terecht en kun je jezelf opgeven voor alle festivals die beschikbaar komen. Daar krijg je telkens een mailtje over. Er is een minimum beschikbaar aantal dagen en je bepaalt zelf of je het de moeite vindt om naar de locatie te gaan. Bij meerdaagse events is er over het algemeen kampeermogelijkheid. Je ziet ook wat de werkzaamheden zijn voor je je opgeeft, dus als je geen zin hebt in kassa dan geef je je daar simpel niet voor op.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Hoi! Als je je inschrijft en je inwerktraject afmaakt, kom je in een poule terecht en kun je jezelf opgeven voor alle festivals die beschikbaar komen. Daar krijg je telkens een mailtje over. Er is een minimum beschikbaar aantal dagen en je bepaalt zelf of je het de moeite vindt om naar de locatie te gaan. Bij meerdaagse events is er over het algemeen kampeermogelijkheid. Je ziet ook wat de werkzaamheden zijn voor je je opgeeft, dus als je geen zin hebt in kassa dan geef je je daar simpel niet voor op.
Oke, dankjewel voor de informatie!

Weten jullie toevallig ook wat voor festivals / concertzalen ik kan verwachten regio Brabant, Limburg ? Of is dat erg verschillend?
 
Laatst bewerkt:

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Oke, dankjewel voor de informatie!

Weten jullie toevallig ook wat voor festivals / concertzalen ik kan verwachten regio Brabant, Limburg ? Of is dat erg verschillend?
Op dit moment zijn er vooral wat kleinere evenementen beschikbaar, in die regio gaat het komende tijd om Revolution Calling, Tributeland, Helldorado en Legends Live XL. Volgende zomer kun je wel verwachten dat ook de grotere festivals er tussen zullen zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Gebruikers die dit onderwerp bekijken