Zwarte Cross 2021 - Nieuws en Geruchten

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878

Foto: Kamiel Scholten / Festileaks

Zwarte Cross 2021

Datum: donderdag 23 tm zondag 26 september 2021
Locatie: Lichtenvoorde
Genres: Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.305
4.981
Ik ben nog nooit op de Zwarte Cross geweest. Laten we eerlijk wezen, het festival heeft wel een bepaald imago wat je wel of niet aanstaat. Hoewel het mijn ding (denk ik) niet helemaal is, hoop ik voor het festival Maar ik hoop voor de liefhebber dat ze juist dat imago lekker kunnen blijven behouden. Dus internationale acts is prima, maar hoop gewoon dat ze het wel in de visie van de cross blijven behouden.

Tenslotte is de Zwarte Cross gewoon het grootste festival wat Nederlands on te bieden heeft geloof ik.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Heuhh… Zeven dagen Zwarte Cross!
Volgens mij duurt het nu ook al richting zeven dagen, in ieder geval is de camping vrij lang open.

Zowel op Sziget als Zwarte Cross geweest. Hoewel het andere sferen zijn, zijn de festivals ergens ook wel gelijkend. Beide groots opgezet met veel verschillende podia/tenten/weides. Grootste gevaar voor Zwarte Cross is de binding verliezen met de ouder achterban, de Tukkers en Achterhoekers. Wordt nu al teveel gemopperd dat het wordt overgenomen door Westerlingen.

 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ik ben nog nooit op de Zwarte Cross geweest. Laten we eerlijk wezen, het festival heeft wel een bepaald imago wat je wel of niet aanstaat. Hoewel het mijn ding (denk ik) niet helemaal is, hoop ik voor het festival Maar ik hoop voor de liefhebber dat ze juist dat imago lekker kunnen blijven behouden. Dus internationale acts is prima, maar hoop gewoon dat ze het wel in de visie van de cross blijven behouden.
Tenslotte is de Zwarte Cross gewoon het grootste festival wat Nederlands on te bieden heeft geloof ik.
Ben er 1 keer geweest, jááren geleden... toen het inderdaad grotendeels bevolkt werd door Tukkers en Achterhoekers.... het was niet mijn ding... als je de hele dag tussen de kotsende en urinerende idioten loopt is je zin snel over... men keek werkelijk nergens naar.... scheuren met crossmotoren over de camping(s).. en je trapte bijna overal in de human shit! Denk toch wel dat "die westerlingen en Zuiderlingen" enige beschaving hebben gebracht... verder zijn ook zij verantwoordelijk voor het succes... met alleen Tukkers en Achterhoekers was het nooit zo groot geworden.... in ieder geval zien ze mij er niet meer... ook te veel rand gebeurtenissen buiten de live muziek om... niet mijn ding.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.305
4.981
https://forum.festileaks.com/forums/topic/zwarte-cross-2021/#post-434233Indiaantje89 wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/zwarte-cross-2021/#post-434233
Ik ben nog nooit op de Zwarte Cross geweest. Laten we eerlijk wezen, het festival heeft wel een bepaald imago wat je wel of niet aanstaat. Hoewel het mijn ding (denk ik) niet helemaal is, hoop ik voor het festival Maar ik hoop voor de liefhebber dat ze juist dat imago lekker kunnen blijven behouden. Dus internationale acts is prima, maar hoop gewoon dat ze het wel in de visie van de cross blijven behouden.
 
Tenslotte is de Zwarte Cross gewoon het grootste festival wat Nederlands on te bieden heeft geloof ik.

Ben er 1 keer geweest, jááren geleden… toen het inderdaad grotendeels bevolkt werd door Tukkers en Achterhoekers…. het was niet mijn ding… als je de hele dag tussen de kotsende en urinerende idioten loopt is je zin snel over… men keek werkelijk nergens naar…. scheuren met crossmotoren over de camping(s).. en je trapte bijna overal in de human shit! Denk toch wel dat “die westerlingen en Zuiderlingen” enige beschaving hebben gebracht… verder zijn ook zij verantwoordelijk voor het succes… met alleen Tukkers en Achterhoekers was het nooit zo groot geworden…. in ieder geval zien ze mij er niet meer… ook te veel rand gebeurtenissen buiten de live muziek om… niet mijn ding.
Klopt hoor, maar dar staat de Cross toch om bekend? Het is voor mij niet bepaald om de hoek, dus ik heb er nooit ambitie voor gehad om er heen te gaan. Daarvoor vind ik het festival niet interessant genoeg. Maar goed naar Paaspop zou ik ook niet gaan als het elders in het land lag. Ik vind het prima dat de tukkers hun eigen festival hebben om bier te zuipen en brommers te kieken. Blijkbaar vinden veel mensen het wel leuk. Dus ik hoop voor die mensen niet dat het een Lowlands 2.0 gaat worden daar.

 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ik denk dat het belang voor beide partijen puur gebaseerd is op geld. Ik bedoel Wacken is ook heel anders dan Sziget. Hoop niet dat dit een trend gaat worden waar investeringspartijen een moneymaker in gaan zien.....

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775

Geen festival waar ik zelf heen ga, maar dit klinkt niet heel best. Hopelijk is dit niet een probleem voor alle andere festivals die gepland staan. Hoorde al eerder geluiden dat het moeilijk is vrijwilligers te vinden.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878

Geen festival waar ik zelf heen ga, maar dit klinkt niet heel best. Hopelijk is dit niet een probleem voor alle andere festivals die gepland staan. Hoorde al eerder geluiden dat het moeilijk is vrijwilligers te vinden.

Ja, dit was natuurlijk al wel een veel gehoorde reactie toen eerder dit jaar alles naar september verhuisde. Dus in zoverre zagen we het aankomen, maar alsnog wel klote om het zo in de praktijk te zien gebeuren.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
Ook in 2021 geen Zwarte Cross in verband met coronavirus

Met onmundig veel pijn in de pens en in het hart moeten we jullie melden dat we de Zwarte Cross 2021 definitief afgelasten. Onzekerheid over het waarborgfonds, onduidelijkheid over vergunningseisen rondom COVID bij grootschalige evenementen, personeelstekorten binnen de evenementenbranche en beperkte beschikbaarheid van materialen hebben een rol gespeeld bij het nemen van dit besluit. "Het is een enorme domper, voor ons en zeker ook voor onze trouwe bezoeker. Maar met de uitdagingen waar we tegenaan lopen, in combinatie met de krapper wordende voorbereidingstijd, kunnen we het festival niet neerzetten zoals de mensen dat van ons gewend zijn. Daarom is de Zwarte Cross wederom annuleren de enige optie", aldus Ronnie Degen, mede-eigenaar van de Feestfabriek.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Joszwa

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Maar wel in hetzelfde weekend dat het in september zou zijn:

Mega Immuun Party: 24 – 25 – 26 september 2021
De Mega Immuun Party wordt het alternatieve evenement in Lichtenvoorde, in het weekend van 24 t/m 26 september. Een driedaags festival, zonder camping, met een capaciteit van +/- 20.000 bezoekers per dag. De beperktere omvang van dit evenement zorgt voor een haalbaarder scenario in een relatief korte voorbereidingstijd. Het vergunningstraject loopt en binnenkort start de kaartverkoop hiervoor.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken