Wishlist

Thomas1617899544

Playlistbediener
12 okt 2014
19
0
Hoe ziet jouw wishlist eruit wat betreft artiesten die je nog MOET zien?

Ik zal aftrappen, waarschijnlijk vergeet ik er een hele hoop maar goed:
- David Bowie
- Radiohead
- Muse
- Foo Fighters
- Daft Punk
- U2
- The Cure
- Coldplay
- Morrissey
- Arcade Fire (vorig jaar Pinkpop helaas moeten missen)

Iets minder graag, maar toch het vermelden waard:
- Peter Gabriel
- Joe Jackson
- Lana del Rey
- The Killers
- The Cranberries
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
- Modest Mouse (maar dat wordt eindelijk waar)
- The Strokes
- Blur/Gorillaz/Damon Albarn/The Good, the bad & The Queen (iets dergelijks van Damon Albarn)
- Wilco
- Radiohead
- Bon Iver
- Sufjan Stevens
- Grizzly Bear
- Eels (maar eigenlijk een integrale uitvoering van Beautiful freak, dus hoeft niet perse)
- The Smiths (lol) (Maar wel Morrissey, maarja die is net langs geweest. Alleen had ik geen 70 euro daarvoor over)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Buiten dingen die ik al gezien heb en waarvoor ik al concert/festival-kaartjes heb:

- Death Grips
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
- Dead Kennedys
- Crass
- Rancid
- Black Flag
- Godspeed You! Black Emperor
- Sex Pistols
- Bon Iver
- The God Machine
- Tool
- Motorpsycho
- My Bloody Valentine
- Porcupine Tree
- Aus-Rotten
- G.B.H.
- Antidote
- Peste Noire
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
– The Strokes
– Wilco
- Portishead
– Bon Iver
– Sufjan Stevens
- Daft Punk

Zijn nog wat dingen die wat minder realistisch zijn, zoals David Bowie en LCD Soundsystem (al past Bon Iver misschien ook wel in dat rijtje?). Paul McCartney en Four Tet ga ik afstrepen komend jaar, iig. Al laatste zijn er nog wat die ik graag nog een keer wil zien (Tame Impala, Radiohead).
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Mijn wensen zouden nog zijn:

- RADIOHEAD
- Bon Iver
- Neutral Milk Hotel
- The Strokes
- Pixies
- Damien Rice

Wat helaas niet meer kan is R.E.M. waar ik echt van baal dat ik ze nooit live heb mogen aanschouwen.

En dit jaar ga ik eindelijk AC/DC & The Who zien! Ook twee wensen die na lange tijd in vervulling gaan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
(al past Bon Iver misschien ook wel in dat rijtje?)
Bon Iver is niet gestopt hoor. Justin Vernon is alleen met tien miljoen dingen tegelijk bezig, dus misschien dat het nog even duurt voordat ze in Europa terug zijn. Maar dat komt wel. Hebben al een optreden gepland staan op hun/Justin's eigen festival in Canada.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
- The Smiths
- Oasis
- Daft Punk
- David Bowie
- R.E.M.
- The Strokes
- Bon Iver
- Radiohead
- Them Crooked Vultures
- Eddie Vedder solo

Artiesten die ik hier zouden staan maar ik mooi kan afvinken zijn The Who, ACDC en Chemical Brothers.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Wessel wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>
Ohja

– Death Grips
– Neutral Milk Hotel


– War on Drugs


:p

Had niet gedacht dat jij die naam zou vergeten, had jij niet eens overwogen voor deze naam helemaal naar de VS te vliegen?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Had je Taylor Swift al een keer gezien? :D :D

Allereerst op mijn wishlist staan allemaal namen die al lang niet meer van toepassing zijn. Maar zou heel graag de volgende acts willen zien:
- Soundgarden
- Level 42 ( en dan met name Mark King, wat echt een virtuoos op de bas is )
- Porcupine Tree
- The Virginmary's
- Machine Head
- Alice in Chains
- Symphony X

Daarnaast nog heel veel classic rock bands en gitaristen die ik nog nooit heb gezien. Ook John Mayer Trio zou ik heel graag een keer willen zien. Die live cd is by far het beste werk wat hij heeft uitgebracht. Heel lastig om dit zo in een lijstje te zetten. Ook betaal ik niet gauw 75e voor een show van bijvoorbeeld Fleetwood Mac die ik graag wil zien.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Wat mij opvalt is het aantal bands dat hier zowat als 'ijdele hoop' voorgesteld wordt, die ik nog gewoon op festivals heb kunnen zien. Nochtans ben ik echt niet veel ouder dan de gemiddelde leeftijd hier (ik ben er 23). Zijn er dan zoveel belangrijke bands op korte tijd gestopt?

Mijn lijstje:

- Sonic Youth (ik had tickets voor hun allerlaatste Belgische passage, maar kwam iets in de weg, enkele jaren later de split :( )
- Nine Inch Nails in een goede setting (heb ze enkel nog maar zien subben voor een kutpubliek vol Metallicafans)
- Pavement (letterlijk enkele dagen na hun Belgische reuniepassage pas leren kennen)
- Portishead in goede setting (idem als NIN)
- The Cure (fucking examen de dag na hun Werchterpassage)
- Tool (ik was nog te jong toen ze met 10.000 Days tourden)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
JB. wrote:
– Alice in Chains
Dit moet ik ook nog een keer live meemaken ja

Ik ken niks van deze band maar die zangert was toch dood?



– The Virginmary’s

Heb ik deze heel toevallig niet 2 jaar geleden op Appelpop gezien?

Trouwens The Cure is ook een hele mooie. Kende te weinig van Robert & Co toen ik ze zag op pinkpop. Hele fijne band, nog steeds.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Luud wrote:</div>
JB. wrote:
– Alice in Chains
Dit moet ik ook nog een keer live meemaken ja

Ik ken niks van deze band maar die zangert was toch dood?

Klopt, Layne Staley is dood maar een aantal jaren later hebben ze een doorstart gemaakt met een nieuwe frontman.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Laatste album van Alice in Chains was meer dan prima. Dat in combinatie met hun vroegere werk is het een hele toffe band!
The Virginmary's zouden heel goed op Appelpop gestaan kunnen hebben. Ik heb een soort van drie-eenheid met Rival Sons, Temperance Movement en dan in iets mindere mate The Virginmary's die echt het op het oude bluesrock voortborduren ;)

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Wishlist, hmmm, weet je wat het is...
De artiesten die ik graag wil zien heb ik afgelopen jaren wel de kans voor gekregen, of zal op korte termijn wel de laatste keer kunnen zijn.
Maar vaak is het zo dat het niet ingepland kan worden of financieel niet uitkomt. Toch:
- Paul McCartney
- Led Zeppelin
- Pink Floyd
- Prince
- Bryan Adams
- Eric Clapton
- Phil Collins
- Tom Petty
- Neil Young
- Bob Dylan
- Pearl Jam
- U2

Wat ik erger vind zijn de artiesten die ik nooit gezien heb en toch heel graag aan het werk had gezien.
- Jimi Hendrix
- Michael Jackson
- Nirvana met Kurt Cobain
- Freddie Mercury met Queen
- Joe Cocker
- Johnny Cash
- Elvis
- The Beatles met John Lennon en George Harrison
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Zo'n fanatiek pinkpopganger en Pearl Jam nooit gezien? Of kom je nog niet ZO lang naar pp
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken