Welke camping?

Martijn Robben

Nieuw lid
29 jan 2016
1
0
Hallo iedereen! Er is al een thread hierover, maar ik maak toch een nieuwe aan omdat ik ook wat specifieke vragen heb :). Ik moet nog kaarten kopen voor de camping. Kan iemand mij vertellen welke camping op maximaal 10 min van het terrein is en waar je ook een beetje normaal kan slapen? Ik ben er nog niet over uit of ik met OV of de auto ga. Ik heb eens iets gehoord over dat niet iedere camping te bereiken is vanuit verschillende richtingen. Ik kom via Utrecht via de snelweg of via Utrecht aan op station Leuven en in dat geval dus een pendelbus naar het terrein. Welke camping is handig als ik met OV ga en welke met de auto? Hoor graag van jullie!

Alvast enorm bedankt! Martijn.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Hallo iedereen! Er is al een thread hierover, maar ik maak toch een nieuwe aan omdat ik ook wat specifieke vragen heb :). Ik moet nog kaarten kopen voor de camping. Kan iemand mij vertellen welke camping op maximaal 10 min van het terrein is en waar je ook een beetje normaal kan slapen? Ik ben er nog niet over uit of ik met OV of de auto ga. Ik heb eens iets gehoord over dat niet iedere camping te bereiken is vanuit verschillende richtingen. Ik kom via Utrecht via de snelweg of via Utrecht aan op station Leuven en in dat geval dus een pendelbus naar het terrein. Welke camping is handig als ik met OV ga en welke met de auto? Hoor graag van jullie!

Alvast enorm bedankt! Martijn.

Hoi Martijn,

Wij pakken altijd de auto en wij komen uit Overijssel. Wij rijden dan ook altijd via Utrecht. Dat kan prima, want dan pak je de route richting Breda - Antwerpen - Brussel. En dan ergens tussen Antwerpen en Brussel staan van die tekstkarren langs de weg die zeggen welke afslag je moet pakken. Dan is het nog een beetje geslinger over de binnenwegen en uiteindelijk kom je via Haacht bij het Rock Werchter terrein uit. Let wel op: dan kom je aan de kant van The Hive uit. Ik heb tot nu toe 2 keer op The Hive geslapen. Beide keren 2 van de 4 nachten nog het feestje in de afterparty tent meegemaakt. Dat is ook meteen het voordeel én nadeel van The Hive: is je energie nog niet op om 01.00 uur? Dan kan je lekker doorgaan tot 04.00 uur. Maar het levert ook wel wat meer herrie op, als je gewoon wilt gaan slapen. Tip is dan ook: oordoppen meenemen, dat scheelt een hele hoop. Ik heb nooit problemen gehad met in slaap vallen, ondanks de muziek van de afterparty. Het volume in deze tent staat ook niet heel hard en meestal ben je aan het eind van een festivaldag toch wel zo moet dat je gewoon in slaap valt :)

De faciliteiten op The Hive zijn gewoon uitstekend, mede doordat het door een professionele organisatie gerund wordt: Live Nation. Er gelden echter wel de prijzen van het festivalterrein. En het is groot, heeeel groot!

Kortom: met de auto vanuit Utrecht is is Rock Werchter prima te bereiken. Als je de normale route pakt, kom je aan de westkant van Werchter uit en dat is de kant van The Hive. En The Hive heeft z'n voor- en nadelen, zoals hierboven beschreven.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.199
The Hive is uitverkocht en valt dus af.
Dus vanuit Nederland zou ik dan kiezen voor A1. Direct bij de ingang van het festival. A1 heeft drukke plekken en rustige.
Zelfde parkeerplaats als the Hyve.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Maar ik vraag me alleen af met het verdwijnen van veel campings, of de overige drie nu niet ontzettend druk gaan worden.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
The Hive is uitverkocht en valt dus af.
Dus vanuit Nederland zou ik dan kiezen voor A1. Direct bij de ingang van het festival. A1 heeft drukke plekken en rustige.
Zelfde parkeerplaats als the Hyve.

Ticketswap ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken